Ministerul Transporturilor anunță licitaţia pentru lărgirea centurii Bucureşti în sectorul sud-vest. Cum va arăta traseul - CursDeGuvernare.ro
marți

26 octombrie, 2021

Ministerul Transporturilor anunță licitaţia pentru lărgirea centurii Bucureşti în sectorul sud-vest. Cum va arăta traseul

9 ianuarie, 2021

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat vineri lansarea licitaţiei pentru lărgirea la 4 benzi a centurii Bucureşti, sectorul sud-vest, valoarea estimată a proiectului fiind de aproximativ 700 de milioane de lei, circa 160 de milioane de euro.

„O veste bună: astăzi s-a lansat licitaţia pentru lărgirea la 4 benzi a centurii Bucureşti, sectorul de sud-vest, între autostrada A1 şi DN5, proiectare+execuţie. Este încă unul dintre proiectele din pachetul mare de 1,7 miliarde de euro („Orbitalele Bucureştiului”) la a cărui finanţare am lucrat în experienţa anterioară guvernamentală, în 2016. Proiectul lansat astăzi are o valoare estimată de aproximativ 700 de milioane de lei şi cuprinde denivelarea intersecţiilor de la DN6 (Bragadiru), DN5 (Giurgiu), DC18 (Măgurele)”, a scris ministrul Transporturilor pe pagina sa de Facebook.

Setul complet de proiecte include construirea unui nou inel de autostradă (A0) şi modernizarea centurii actuale (DNCB).


„În prezent, aproape toate proiectele sunt fie în lucru, fie vor începe curând lucrările, fie în procedură de licitaţie. Vom reveni cu detalii şi alte veşti bune” , a transmis Cătălin Drulă pe pagina de socializare.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat în SEAP licitaţia deschisă pentru „Proiectare şi execuţie – Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între Al (km 55+520) şi DN 5 (km 40+000)”. Obiectivul este împărţit în două loturi: Lot 1 Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între Al (km 55+520) şi km 54+700 inclusiv parcarea de lungă durată de la km 54+765 şi Lot 2 Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între km 54+700 şi DN5 (km 40+000).

Potrivit CNAIR, valoarea totală estimată pentru cele două loturi este de 670.454.288,50 lei fără TVA, respectiv 31.508.631,97 lei fără TVA pentru Lotul 1 şi 638.945.656,53 lei fără TVA pentru lotul 2. Traseul are o lungime de 15,52 km.Data limită de depunere a ofertelor este 4 martie 2021.


Sursa de finanţare pentru acest proiect este din fonduri europene nerambursabile.

Termenul de finalizare prevăzut este pentru pentru Lotul 1 de 9 luni pentru proiectare şi 10 luni pentru execuţie, iar pentru Lotul 2 este de 12 luni proiectare şi 24 de luni pentru execuţie”, precizează CNAIR.

Acest obiectiv de investiţie conţine următoarele lucrări pentru Lotul 1:

  • Centura Bucureşti între A1 – km 55+520 şi km 54+700, inclusiv parcarea de lungă durata de la km 54+765 şi presupune realizarea intersecţiei între Autostrada A1 Bucureşti – Piteşti şi Centura Bucureşti.

Pentru Lotul 2, lucrările vizează:

  • reabilitarea şi lărgirea la 4 benzi a Centurii Bucureşti între Autostrada A1 şi DN5 în lungime de 14,7 km
  • Intersecţia Centura Bucureşti, km 40 + 550, existent – DN5 (Giurgiu) – realizarea unui nod rutier amenajat pe 3 nivele care conţine pasajul subteran existent pe DN5;
  • amenajare bretele de viraj la dreapta şi sensuri giratorii;
  • pasaj suprateran pe Centura Bucureşti amenajat la 4 benzi.

 

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

De asemenea, va fi realizată şi Intersecţia Centura Bucureşti, km 44+700, existent – DC18 (Măgurele) – realizarea unui nod rutier amenajat pe 3 nivele care conţine pasajul subteran pe Centura Bucureşti, amenajare bretele de viraj la dreapta şi sensuri giratorii; pasaj suprateran pe DC18, Intersecţie Centura Bucureşti, km 47+040, existent – DC20 (Vârteju) şi Cazarma Măgurele, km 46+040, care presupune realizarea unui sens giratoriu precum şi Intersecţie Centura Bucureşti, km 49+000, existent – DN6 (Alexandria) – realizarea unui nod rutier amenajat pe 3 nivele care conţine pasajul subteran pe Centura Bucureşti, amenajare bretele de viraj la dreapta şi sensuri giratorii şi pasaj suprateran existent pe DN6.

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr