Italia dorește să se alieze cu Franța și Germania pentru a „influența” și a încetini ritmul legilor Uniunii Europene privind reducerea emisiilor din industria auto și camioanelor, a declarat ministrul italian Adolfo Urso (foto), potrivit Euractiv.
Guvernul de dreapta al premierului Giorgia Meloni s-a declarat deja ferm împotriva deciziei blocului de a interzice vânzarea de mașini noi pe benzină și diesel până în 2035, un ministru din cabinetul de la Roma numind trecerea forțată la electricitate „sinucidere” și un „cadou” pentru industria chineză.
Vorbind pentru canalul de știri TGcom, Adolfo Urso a cerut brațului executiv al UE, Comisia Europeană, să adopte o abordare „pragmatică, concretă, non-ideologică” a legilor privind schimbările climatice și a spus că dorește să construiască „o alianță” cu Parisul și Berlinul pentru a reduce costurile pentru industrie și consumatori.
El a spus că a discutat problema la Berlin cu ministrul german al economiei Robert Habeck pe 20 februarie și că va face același lucru la Roma pe 3 martie, cu ministrul francez al economiei Bruno Le Maire.
„Cele trei mari țări industriale europene pot influența… reglementările europene”, a spus el, referindu-se la Italia, Franța și Germania.
Urso a menționat în mod special două proiecte de legi ale UE: regulile de emisii mai stricte Euro 7 pentru mașini, camionete, camioane și autobuze și propunerea din această lună de a reduce în continuare emisiile la camioane și autobuze.
El a spus că Italia va bloca hotărât aprobarea celor două proiecte de lege până după următoarele alegeri parlamentare UE din 2024, cu excepția cazului în care cererile Romei de moderare sunt îndeplinite.
Urso a mai indicat că Italia va face lobby și pentru o revizuire mai amplă a „etapelor și modalităților tranziției ecologice” în 2026, când Comisia Europeană urmează să analizeze progresele înregistrate în direcția obiectivului pentru 2035.
Urso a avertizat că UE riscă să treacă de la „supunere energetică” față de Rusia pentru aprovizionarea cu combustibili fosili la „o dependență și mai serioasă” de China pentru tehnologiile verzi și materii prime.
Reglementările UE privind emisiile din sectorul drumurilor fac parte dintr-un pachet mai larg de politici mai dure împotriva schimbărilor climatice, concepute pentru a îndeplini obiectivele blocului de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră în acest deceniu.
***