Personetics, lider de piață în aplicații bancare inteligente şi Banca Transilvania (BT), a doua cea mai mare bancă din România, au lansat un parteneriat pentru introducerea aplicaţiei de banking cognitiv în serviciile de internet banking ale băncii românești.
Aplicaţia de banking cognitiv este o formă de „inteligenţă artificială (…) prin care clienții Băncii Transilvania vor primi în timp real informații personalizate, foarte utile pentru managementul banilor”, potrivit unui comunicat BT emis marţi.
Aplicațiile cognitive Personetics’ Financial AI Brain „fac din inteligența artificială bancară o realitate pentru 35 milioane de clienți: oferă îndrumare personalizată în timp real, automatizează deciziile financiare și simplifică managementul banilor”, potrivit sursei citate.
„Obiectivul nostru este să oferim clienților cea mai bună experiență bancară prin integrarea celor mai puternice tehnologii din domeniul inteligenței artificiale şi machine learning”, afirmă Ömer Tetik, director general al Băncii Transilvania.
„Având în vedere tendințele actuale – open banking şi acordul PSD2 – posibilitatea de a folosi datele pentru a oferi servicii și îndrumare personalizată va deveni un diferențiator-cheie pentru instituțiile financiare din Europa sau de oriunde din lume”, declară David Sosna, co-fondator și director general, Personetics.
Directiva privind serviciile de plată PSD 2 (Payment Services Directive) este o inițiativă-cheie a Uniunii Europene menită să faciliteze inovația și concurența prin deschiderea sectorului bancar către companiile fintech și alte companii interesate, a intrat în vigoare în majoritatea țărilor europene.
Directiva PSD2 a fost catalogată în ultima perioadă de către analiști drept revoluționară sau chiar disruptivă, ca generatoare de schimbări ireversibile pentru piața serviciilor financiare, așa cum o știm, potrivit unui studiu Deloitte.
(Citiţi şi: Deloitte: Va mai arăta piața serviciilor financiare așa cum o știm după PSD2?)
Personetics a fost numit Gartner Cool Vendor, una dintre companiile din Top 10 FinTech de către KPMG, respectiv Top 10 Companies to Watch, conform American Banker.
Banca Transilvania este a doua cea mai mare bancă din România după valoarea activelor şi are printre acționari instituţii internaționale puternice (BERD și IFC – Banca Mondială), în afară de investitorii care îi tranzacţionează acţiunile (TLV) la Bursa de Valori Bucureşti.
Banca are 2,2 milioane de clienți, peste 7.000 de angajaţi şi peste 500 de sedii. 40% dintre companiile nou înființate în 2017 au ales să lucreze cu Banca Transilvania. Este singurul brand bancar românesc parte din Brand Finance 500 ranking, realizat de Brand Finance în 2018.
Valoarea de piață (capitalizarea bursieră) a TLV depășește 11,6 miliarde de lei, potrivit celor mai recente cotații.