vineri

19 aprilie, 2024

18 februarie, 2020

Mark Zuckerberg la Comisia Europeană

După o scurtă întâlnire cu preşedintele Facebook, Mark Zuckerberg, comisarul european pentru industrie, Thierry Breton, a atras atenția firmei americane că aceasta trebuie să se adapteze standardelor europene și nu invers, referindu-se la proiectul unor noi reglementări europene în domeniu.

Mark Zuckerberg spusese anterior că noul proiect al UE ar risca să limiteze inovaţia şi libertatea de exprimare.

Proiectul urmează să fie publicat miercuri și are ca scop declarat împiedicarea difuzării în mediul online a mesajelor care incită la ură, care manipulează alegerile și dezinformează, dar ar fi menit și să frâneze avansul companiilor americane şi chineze din sectorul  IT, potrivit Reuters.


Reglementările ar viza și utilizarea inteligenței artificiale de către rețelele sociale.

(Citiți și: „UE face primii pași în direcția reglementării inteligenței artificiale”)

Președintele executiv al Facebook s-a întâlnit și cu comisarul european pentru concurenţă Margrethe Vestager, responsabilă şi cu sectorul digital, dar a avut o întrevedere cu comisarul pentru justiţie, Vera Jourova, care a fost la fel de decisă ca şi Thierry Breton.

„Facebook nu poate fi exonerată de orice responsabilitate, ci trebuie să se întrebe, ca şi Dl. Zuckerberg, ce fel de companie vor să fie şi ce valori vor să promoveze. (…) Nu va fi la latitudinea guvernelor sau reglementatorilor să se asigure că Facebook vrea să fie o forţă a binelui sau a răului”, a spus Vera Jourova.

Mark Zukerberg a declarat că a avut o conversaţie bună şi cuprinzătoare cu oficialii Comisiei.


Facebook promisese , anterior, că va investi 130 de milioane de dolari în funcţionarea unei enitătăţi de supraveghere, supranumită „Curtea Supremă” care va lua decizii privind moderarea conţiuntului postărilor, peste competenţele Facebook, potrivit Business Insider.

Facebook s-ar putea confrunta şi cu o investigaţie anti-trust la Bruxelles, după ce, în decembrie, Comisia Europeană a trimis rivalilor companiei un chestionar detaliat, în încercarea de a înţelege cum colectează reţeaua socială date cu potenţial advers faţă de competitori, potrivit Finanical Times.

Până acum, Facebook este singura dintre cei patru mari caer nu a fost supusă unei investigări formale.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: