Oficiali sud-coreeni s-au reunit luni pentru a discuta despre siguranța vehiculelor electrice și dacă constructorii de mașini electrice ar trebui obligați să facă publice mărcile de baterii pe care le utilizează pe fondul îngrijorării tot mai mari a clienților, după ce un incediu dintr-un garaj subteran pornit de la o mașină electrică a avariat grav un întreg bloc de locuinte.
Pe 1 august, un incediu puternic a fost declașat de aprinderea spontană a unui Mercedes-Benz EV în parcarea de la subsolul unui imobil rezidențial, peste 140 de mașini fiind distruse iar unii dintre locatari au fost nevoiți să își caute adăpost deoarece apartamentele sunt de nelocuit. A durat peste 8 ore până când pomierii au reușit să stingă flăcările, însă este pusă în discuție afectarea structurii de rezistență a imobilului.
Viceministrul mediului din Coreea de Sud conduce întâlnirea, la care participă și reprezentații ministerelor transporturilor și industriei și agenția națională de pompieri, a spus un oficial, guvernul urmând să anunțe în curând un nou set de reguli pentru vehiculele electrice.
Marți, oficialii Ministerului Transporturilor vor purta discuții cu producătorii de automobile, inclusiv Hyundai Motor Group, Mercedes-Benz Korea și Volkswagen Group Korea, pentru a discuta propunerea de a face publice mărcile de baterii utilizate în vehiculele electrice, au spus presa.
Imaginile cu zeci de mașini carbonizate difuzate în mass-media au alimentat îngrijorarea consumatorilor cu privire la securitatea vehiculelor electrice, exacerbate de faptul că foarte mulți coreeni locuiesc în blocuri prevăzute cu parcări subterane.
La începutul acestei luni, o altă mașină, crossover-ul electric EV6 al Kia Corp echipat cu bateriile producătorului sud-coreean SK On a luat foc într-o parcare, au declarat autoritățile de pompieri.
Experții în mașini electrice explică că bateriile cu litiu ard complet diferit, mult mai violent, durează adesea mai mult și sunt mai greu de stins, deoarece au tendința de a se reaprinde.
Biroul metropolitan de incendii și dezastre din Seul, într-un raport publicat în februarie, arată că 1.399 de incendii au avut loc în parcări subterane din Coreea de Sud între 2013 și 2022, din care 43,7% au fost atribuite autoprinderii vehiculelor. Dintre acestea, mașinile electrice au reprezentat 53% din incendiile de mașini din garajele subterane.
Ziarul Chosun Ilbo a scris săptămâna trecută că Coreea de Sud intenționează să solicite producătorilor de vehicule electrice să dezvăluie marca bateriilor pe care le utilizează.
În prezent, producătorii de automobile trebuie să furnizeze anumite informații despre vehicule, cum ar fi eficiența consumului de combustibil, dar doar detalii limitate referitoare la baterii și nu trebuie să numească producătorii, a spus ziarul.
Sâmbătă, Hyundai Motor Co a identificat producătorii de baterii utilizate în cele 13 modele EV pe care le comercializează, inclusiv trei modele de la marca sa Genesis pe site-ul său web, după ce a primit multe întrebări despre producătorii de baterii EV.
Hyundai și Genesis EV folosesc baterii de la companii precum LG Energy Solution (LGES) și SK On din Coreea de Sud, precum și CATL din China, se arată pe site-ul web.
Moon Hak-hoon, profesor de inginerie auto la Universitatea Osan, a spus că simpla solicitare a companiilor de automobile să furnizeze marca unei baterii EV nu ar preveni incendiile. Și că ceea ce ar fi mai util este să se afle riscul de incendiu ale fiecărei mărci de baterii în parte, a spus el.
Park Moon-woo, autorul principal al unui raport privind răspunsul la incendiile vehiculelor electrice din garajele subterane, a declarat că dezvăluirea le-ar oferi cumpărătorilor mai multe opțiuni, dar a remarcat că în prezent nu există date care să identifice mărcile de baterii care sunt mai predispuse la incendii.
***