Trei locomotive au deraiat sâmbătă, din cauza stării infrastructurii feroviare, în care nu s-a mai investit decât pentru a asigura funcționarea în stare de avarie. Peste 70% din liniile de cale ferată trebuie reparate urgent, fiind scadenți la reparații capitale, conform unui raport al Ministerului Transporturilor.
Cele trei incidente:
- locomotiva trenului internațional care circulă pe relația Brașov-Budapesta a deraiat din cauza unui boghiu în zona comunei Săvârșin, din județul Arad. Trenul abia ieșise din gară, așa că nu avea viteză. CFR a trimis autocare pentru transportarea călătorilor la Arad.
- din cauza putrezirii traverselor care susţin şinele, locomotiva unui tren de pasageri a deraiat între staţiile Augustin şi Racoş, în județul Brașov
- în București, în zona Gării de Nord, în jurul orei 17.00 a deraiat locomotiva unui tren ce urma să plece la Timișoara.
Peste 70% din liniile de cale ferată trebuie reparate urgent, fiind scadenți la reparații capitale, conform unui raport al Ministerului Transporturilor.
(Citiți și: ”Liviu Dragnea: Nu se fac drumuri deși există bani, pentru că procurorii și birocrații pun piedici”)
Fostul ministru al Transporturilor Lucian Șova declara înainte de a prăăsi postul că anual se deteriorează aproximativ 320 de km de cale ferată, din care se repară doar 5%.
Pentru anul acesta, autoritățile au promis modernizarea a 170 de kilometri de cale ferată pe Coridorul IV Paneuropean, între Sighișoara și Coşlariu și Coşlariu – Simeria. Însă, este nevoie de mult mai mult.
În opinia specialiștilor, anumite tronsoane vor fi închise, dacă nu se va schimba modul de finanțare a transportului feroviar.