Lecțiile ieșirii din criza precedentă, pentru criza actuală: istoria corelației PIB – salariu – inflație

În condițiile în care rezultatul economic este în scădere, cazul României anului 2020 (-5% pe primele trei trimestre), se pune problema sursei și a ritmului… Mai mult›
17.01.2021
România a consemnat în 2019 cea mai mare scădere a prețului caselor între statele UE. Evoluțiile din 2010 încoace și implicații

România a consemnat în 2019 cea mai mare scădere a prețului caselor între statele UE (valoare ajustată cu inflația), potrivit unei analize publicate de Eurostat.… Mai mult›
15.01.2021
Bugetul 2021: în căutarea unei consolidări fiscale fără șocuri

Bugetul pe anul 2021 reprezintă ora adevărului – atât pentru ieșirea din criza produsă de Covid și menținerea unei direcții de dezvoltare coerente, cât și… Mai mult›
14.01.2021
Analiză: Cum a schimbat pandemia obiceiurile de consum și economisire din România

Pandemia a schimbat în proporții semnificative obiceiurile de consum, dar și de economisire ale românilor, reiese din datele INS analizate de cursdeguvernare.ro. Rata de economisire… Mai mult›
13.01.2021
Index necruțător la Capitalul Uman: la doar 60% din potențialul său de productivitate va ajunge, în medie, un tânăr român la maturitate
de Mariana Bechir , 11.2.2020
În medie, un copil născut în România, în 2017, va atinge la 18 ani doar 60% din potențialul său de productivitate, în condițiile actuale ale sistemelor de educație și de sănătate, potrivit unei analize a Băncii Mondiale prezentate marți.
Este cel mai mic scor din UE al Indexului Capitalului Uman (HCI – Human capital Index), calculat de Banca Mondială, începând cu 2018, pe baza mai multor factori, precum: rata mortalității, media anilor pe care copiii îi petrec în sistemul de educație, rezultatele la testările internaționale etc.
Diferențe mari între urban și rural, legătură puternică cu sărăcia
Există diferențe mari în funcție de mediu (rural sau urban), dar și între județe și regiuni, toate fiind în puternică legătură cu gradul de sărăcie al zonelor respective, mai arată analiza.
De exemplu, în zona București – Ilfov, capitalul uman este la nivelul celui înregistrat de Grecia și Bulgaria, în timp în ce județele mai sărace nivelul este similar celui din Togo și Tunisia.
(Citiți și: ”Analiză Daniel David / Munca la români: de la mit la abordarea psihoculturală”)
De asemenea, un copil născut în județul Cluj este de așteptat să atingă 65% din productivitatea pe care ar fi putut-o avea în condițiile unei sănătăți și educații depline.
Cei din București – Ilfov ajung, în medie, la 68% din potențialul lor, cu aproximativ 20 de puncte procentuale peste potențialul ce va fi atins de un copil din Giurgiu.
Giurgiu înregistrează cel mai scăzut scor HCI (0,51) din România, comparabil cu cel din Tunisia (0,51), Togo (0,51) și Kenya (0,52).
Sistemul de educație, principalul contributor la acest foarte scăzut scor HCI
Combinând doar factorii reprezentând media anilor de școală și rezultatele de la testări, un copil născut în 2017 poate atinge la 18 ani 66% din potențialul său, ceea ce dovedește că educația are principala contribuție la contraperformanța înregistrată de România.
(Citiți și: ”Mircea Miclea: Cele 4 metacompetențe prin care să ne pregătim elevii pentru un viitor incert și volatil”)
Educația explică, astfel, scorul foarte scăzut înregistrat de toate județele. Anii de școală ai unui copil din România sunt mai puțini decât media națională înregistrată în Bulgaria.
În 2017, un copil din Giurgiu putea spera, în medie, la șapte ani de școală și aproximativ 10,2 ani în București – Ilfov.
12.2.2020, 1:53 pm
De unde pot fi descarcate informatiile la nivel judetean? Pe site-ul Worldbank nu apar.
12.2.2020, 2:47 pm
Aici găsiți studiul: https://openknowledge.worldbank.org/handle/10986/33236
La pg. 85 găsiți situația județelor
13.2.2020, 3:26 pm
Faptul ca un profesor roman a fost capabil sa-si tina elevii din clasa in bataia unei lampi UVC de sterilizare a aerului , timp de 2 ore ,fara sa se oboseasca sa o opreasca , spune foarte mult despre profesori, si despre IGNORANTA lor reala.. Aceia sant adevaratii analfabeti functionali , incapabili sa vada dincolo de curtea lor .
Faptul ca arunca vina pe femeia de servici care ” chipurile ” , trebuia sa opreasca lampa de este strigator la cer , si denota si lipsa de caracter , tot a profesorului in cauza. Ma abtin cu greu sa generalizez.