vineri

1 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

27 februarie, 2018

Indicatorii de sentiment economic pentru țările Europei Centrale și de Est (ECE) din luna februarie sugerează o creștere economică potenţială în regiune până la 5,5% în Trimestrul 1 din 2018, față de aceeași perioadă din 2017.

În patru țări din ECE, România, Bulgaria, Letonia și Estonia, sentimentul economic se depreciază, potrivit unui raport al analiștilor de la Capital Economics.

România înregistrează o cădere până la minimul ultimelor 24 de luni a indicatorului de sentimentul economic elaborat de capital Economics, ceea ce sugerează supraîncălzirea economiei. „După o creștere înspumată a PIB, economia (României) coboraă sub punctul de fierbere”, spune raportul capital Economics.


„Încetinirea va fi probabil cea mai abrubtă în România”, spune sursa citată

În schimb, media medie ponderată cu PIB-ul al sentimentului economic pentru ECE, calculată de capital Economics, a crescut până la 110,4 puncte în februarie, de la 109,9 în ianuarie, „cel mai bun rezultat din martie 2008, în concordanță cu creșterea PIB în din regiune de 5,5 – 6,0% an / an, în acest trimestru comparativ cu 4,9% în trimestrul anterior”.


Pe de altă parte, și indicatorul încrederii consumatorilor din Uniunea Europeană este în scădere în februarie, potrivit unui raport al Direcției Generale Afaceri Economice și Financiare (DG ECFIN) publicat marți.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Estimarea preliminară a DG ECFIN1 a indicatorului de încredere a consumatorilor a scăzut atât în zona euro (cu 1,3 puncte până la la +0,1), cât și în UE (cu 0,7 puncte până la -0,3) în februarie 2018 față de ianuarie.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: