La obiect

Bătrânii României și condițiile lor de viață din statisticile UE

Eurostat a dat publicității o serie de date referitoare la populația în vârstă, cu indicatori referitori la ponderea în total, rata de dependență, riscul de… Mai mult

03.12.2019

Analiză

O imagine cât 1000 de cuvinte: deficitul românesc în contextul UE

După analiza situației găsite în finanțele publice și măsurile de aducere la normal a execuției bugetare, concretizate în cea de a doua rectificare bugetară pe… Mai mult

02.12.2019

La obiect

Experți în fiscalitate: Cât de haotice sunt excepțiile din Codul fiscal și cât de dificilă va fi recalibrarea

Abundenţa de excepţii de la aplicarea Codului Fiscal a creat mai degrabă privilegii decât motoare de dezvoltare a economiei şi societăţii. Corecțiile nu trebuie făcute… Mai mult

01.12.2019

Analiză

Energia în România: Ritm alarmant de creștere a prețului pentru firme. La consumatorii casnici avem între cele mai mici prețuri în UE

Potrivit datelor comunicate de Eurostat pentru primul semestru din 2019, România a consemnat cel mai mic preț pentru consumatori la gazele naturale, alături de Ungaria.… Mai mult

01.12.2019

Cronicile

OUG: Guvernul elimină copia legalizată și cazierul judiciar

de Vladimir Ionescu 28.6.2016

dosare ajutor socialGuvernul adoptă marți noi măsuri de simplificare administrativă, care încep să elimine birocrația. Ordonanța de urgență care va fi adoptată marți va obliga instituțiile la comunicare directă, exemplul oferit de premierul Cioloș la începutul ședinței de guvern fiind referitor la cazierul judiciar, instituțiile care reclamă prezentarea acestui document urmând să îl obțină singure, direct de la instituția abilitată.

Inițial, Guvernul planificase această ordonanță pentru adoptare în vacanța parlamentară, dar aprobarea a fost devansată datorită finalizării mai rapide a proiectului.

Potrivit proiectului de ordonanță, în primul rând, toate instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale vor avea obligaţia să publice, din oficiu, informaţii şi modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, într-un format tehnic care să permită descărcarea şi editarea lor în scopul completării pe calculator de către beneficiar.

Apoi, aceste instituții vor fi obligate să accepte de la persoanele juridice de drept public sau de drept privat documente (cereri, formulare etc.) în format electronic, dacă poartă o semnătură electronică extinsă în baza unui certificat calificat, în scopul furnizării serviciilor publice către beneficiar.

Ordonanța mai prevede:

  • Instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale care solicită copia în format fizic pe hârtie după actul de identitate ca și condiție pentru furnizarea unui serviciu public, vor elimina această cerință acolo unde există tehnologia pentru a scana sau pentru a primi și procesa o copie în format electronic.
  • Fiecare instituție publică și organ de specialitate al administrației publice centrale este obligată să reducă situațiile în care se solicită depunerea copiilor legalizate după documente, înlocuindu-le cu declarații pe propria răspundere sau cu certificări cu originalul de către funcționar la ghișeu.
  • Datele cu caracter personal necesare pentru furnizarea unui serviciu public, care sunt colectate, deţinute sau gestionate de o altă autoritate sau instituţie publică se iau direct de la respectiva autoritate sau instituţie dacă acest lucru a fost solicitat expres de beneficiarul serviciului public sau dacă există consimţământul expres al acestuia.
  • Instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale sunt obligate să specifice pe formularele proprii timpul estimativ de completare și motivul colectării informației. Fiecare instituție își va întocmi metodologia de calcul a timpului estimativ de completare a unui formular, metodologie disponibilă pe pagina proprie de internet.

De menționat că proiectul mai prevede că instituțiile publice sunt obligate să folosească cu precădere mijloacele electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice, acolo unde beneficiarul are şi este de acord să îşi furnizeze o adresă de poştă electronică.

Termene

  • Instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale au obligaţia să îşi dezvolte până cel târziu la finalul anului 2018 capacitatea tehnică, astfel încât comunicarea de date, informaţii sau documente între acestea să se facă în format electronic.
  • Instituțiile au obligaţia de a oferi metode alternative de plată a serviciilor publice furnizate contra cost, amenzilor contravenționale și a taxelor și impozitelor, fie prin plata cu cardul, fie prin intermediul sistemului electronic național de plată, fie prin intermediul altor sisteme de plată, până cel târziu la finalul anului 2018.
  • Fiecare instituție publică și organ de specialitate al administrației publice centrale are obligația ca până în 2020 să înregistreze electronic orice document gestionat de acestea. Conducătorul instituției, precum și directorii și persoanele care se ocupă de primirea și înregistrarea documentelor trebuie să aibă o semnătură electronică calificată.
  • Instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale au obligaţia de a oferi metode alternative de plată a serviciilor publice furnizate contra cost, fie prin plata cu cardul, fie prin intermediul sistemului electronic național de plată, fie prin intermediul altor sisteme de plată, până cel târziu la finalul anului 2018.

În termen de 30 de zile de la adoptarea ordonanțe de urgență, fiecare instituție va avea obligaţia de a analiza taxele aferente serviciilor publice furnizate sau, după caz, a serviciilor publice pentru care monitorizează şi/sau controlează furnizarea, precum şi procedurile de furnizare şi numărul de documente solicitate beneficiarului pentru furnizarea serviciilor publice respective.

În termen de 10 zile de la finalizarea termenului de analiză, fiecare dintre aceste instituții are obligaţia de a înainta Guvernului un raport sintetic cu privire la cele constatate, precum şi propuneri de intervenţie, precum înlăturarea/comasarea de taxe, proceduri sau documente.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 28.6.2016

Lăsați un comentariu


Stiri

Paris / Volodimir Zelenskiy și Vladimir Putin, față în față pentru prima oară

Victor Bratu

Președintele Ucrainei, Volodimir Zelenskiy, și președintele Rusiei, Vladimir Putin, s-au întâlnit luni pentru prima dată, la Paris, la o reuniune în cadrul căreia se încearcă… Mai mult

Stiri

”Alianța bateriilor” prinde putere – Comisia aprobă 3,2 mld euro ajutor de stat pentru 7 state UE

Iulian Soare

Comisia Europeană a aprobat luni un ajutor de stat notificat în comun de șapte state membre –  Belgia, Finlanda, Franța, Germania, Italia, Polonia și Suedia… Mai mult

Stiri

Senat / Moțiunea simplă împotriva ministrului Finanțelor a fost adoptată, dar nu produce niciun efect

Razvan Diaconu

Moţiunea simplă împotriva ministrului Finanţelor Florin Cîţu, în care PSD cerea demisia acestuia, a fost adoptată luni de Senat. Votul electronic secret a înregistrat 59… Mai mult

Stiri

Vinieta Oxigen, amânată – se aplică din martie 2020

Vladimir Ionescu

Intrarea în vigoare a vinietei Oxigen se amână două luni, până la 1 martie 2020, pentru ca în primele două luni să se desfășoare o… Mai mult

Stiri

Klaus Iohannis: Îmi doresc ca primarii să fie aleși în două tururi

Razvan Diaconu

Preşedintele Klaus Iohannis a afirmat luni că îşi doreşte ca primarii să fie aleşi în două tururi de scrutin. “Mesajele pe care le am pentru… Mai mult

Stiri

Buget 2020: Noile date pe care lucrează Ministerul Finanțelor – 3,5% deficit pe anul viitor

Alexandra Pele

Bugetul pe 2020 va fi construit, în principiu, pe un deficit bugetar de 3,5% din PIB, a confirmat luni ministrul Finanțelor Publice, Florin Cîțu. Acesta… Mai mult

Stiri

Proiectul PNL de reducere a TVA la 16% – introdus de PSD și UDMR pe ordinea de zi a Camerei Deputaţilor

Vladimir Ionescu

Conducerea Camerei Deputaţilor a decis, luni, introducerea pe ordinea de zi a unei propuneri legislative a liderului deputaţilor liberali, Florin Roman, referitoare la reducerea nivelului… Mai mult