fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Deficitul contului curent – sub cel de anul trecut. Investițiile străine, în scădere cu 68%

Contul curent al balanței de plăți a înregistrat, după primele opt luni din 2020, un deficit de 5.789 milioane euro, cu 18,5% sub nivelul din… Mai mult

14.10.2020

Chestiunea

Tendință vizibilă de revenire a industriei, în ciuda cifrelor conjuncturale: Obiectiv – refacerea rapidă a nivelului atins în 2018

România a consemnat în luna august 2020 o scădere de -10,5% a producției industriale față de luna anterioară (serie brută) iar valoarea față de aceeași… Mai mult

14.10.2020

La obiect

Pleacă la promulgare: 2.000 de lei lunar, stimulent de risc acordat profesorilor pe perioada stării de alertă/urgență

Camera Deputaţilor, for decizional, a adoptat marţi proiectul de lege pentru acordarea unui stimulent de risc pentru personalul din învăţământ în contextul situaţiei epidemiologice determinate… Mai mult

13.10.2020

La obiect

Dobânda pe termen lung a scăzut sub pragul de 3,5% dar rămâne cea mai ridicată din UE. Observații

Rata dobânzii pe termen lung pentru România a scăzut în luna septembrie 2020 sub pragul de 3,5%, potrivit datelor publicate de Eurostat și calculate de… Mai mult

13.10.2020

OUG: Guvernul elimină copia legalizată și cazierul judiciar

de Vladimir Ionescu 28.6.2016

dosare ajutor socialGuvernul adoptă marți noi măsuri de simplificare administrativă, care încep să elimine birocrația. Ordonanța de urgență care va fi adoptată marți va obliga instituțiile la comunicare directă, exemplul oferit de premierul Cioloș la începutul ședinței de guvern fiind referitor la cazierul judiciar, instituțiile care reclamă prezentarea acestui document urmând să îl obțină singure, direct de la instituția abilitată.

Inițial, Guvernul planificase această ordonanță pentru adoptare în vacanța parlamentară, dar aprobarea a fost devansată datorită finalizării mai rapide a proiectului.

Potrivit proiectului de ordonanță, în primul rând, toate instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale vor avea obligaţia să publice, din oficiu, informaţii şi modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, într-un format tehnic care să permită descărcarea şi editarea lor în scopul completării pe calculator de către beneficiar.

Apoi, aceste instituții vor fi obligate să accepte de la persoanele juridice de drept public sau de drept privat documente (cereri, formulare etc.) în format electronic, dacă poartă o semnătură electronică extinsă în baza unui certificat calificat, în scopul furnizării serviciilor publice către beneficiar.

Ordonanța mai prevede:

  • Instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale care solicită copia în format fizic pe hârtie după actul de identitate ca și condiție pentru furnizarea unui serviciu public, vor elimina această cerință acolo unde există tehnologia pentru a scana sau pentru a primi și procesa o copie în format electronic.
  • Fiecare instituție publică și organ de specialitate al administrației publice centrale este obligată să reducă situațiile în care se solicită depunerea copiilor legalizate după documente, înlocuindu-le cu declarații pe propria răspundere sau cu certificări cu originalul de către funcționar la ghișeu.
  • Datele cu caracter personal necesare pentru furnizarea unui serviciu public, care sunt colectate, deţinute sau gestionate de o altă autoritate sau instituţie publică se iau direct de la respectiva autoritate sau instituţie dacă acest lucru a fost solicitat expres de beneficiarul serviciului public sau dacă există consimţământul expres al acestuia.
  • Instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale sunt obligate să specifice pe formularele proprii timpul estimativ de completare și motivul colectării informației. Fiecare instituție își va întocmi metodologia de calcul a timpului estimativ de completare a unui formular, metodologie disponibilă pe pagina proprie de internet.

De menționat că proiectul mai prevede că instituțiile publice sunt obligate să folosească cu precădere mijloacele electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice, acolo unde beneficiarul are şi este de acord să îşi furnizeze o adresă de poştă electronică.

Termene

  • Instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale au obligaţia să îşi dezvolte până cel târziu la finalul anului 2018 capacitatea tehnică, astfel încât comunicarea de date, informaţii sau documente între acestea să se facă în format electronic.
  • Instituțiile au obligaţia de a oferi metode alternative de plată a serviciilor publice furnizate contra cost, amenzilor contravenționale și a taxelor și impozitelor, fie prin plata cu cardul, fie prin intermediul sistemului electronic național de plată, fie prin intermediul altor sisteme de plată, până cel târziu la finalul anului 2018.
  • Fiecare instituție publică și organ de specialitate al administrației publice centrale are obligația ca până în 2020 să înregistreze electronic orice document gestionat de acestea. Conducătorul instituției, precum și directorii și persoanele care se ocupă de primirea și înregistrarea documentelor trebuie să aibă o semnătură electronică calificată.
  • Instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale au obligaţia de a oferi metode alternative de plată a serviciilor publice furnizate contra cost, fie prin plata cu cardul, fie prin intermediul sistemului electronic național de plată, fie prin intermediul altor sisteme de plată, până cel târziu la finalul anului 2018.

În termen de 30 de zile de la adoptarea ordonanțe de urgență, fiecare instituție va avea obligaţia de a analiza taxele aferente serviciilor publice furnizate sau, după caz, a serviciilor publice pentru care monitorizează şi/sau controlează furnizarea, precum şi procedurile de furnizare şi numărul de documente solicitate beneficiarului pentru furnizarea serviciilor publice respective.

În termen de 10 zile de la finalizarea termenului de analiză, fiecare dintre aceste instituții are obligaţia de a înainta Guvernului un raport sintetic cu privire la cele constatate, precum şi propuneri de intervenţie, precum înlăturarea/comasarea de taxe, proceduri sau documente.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 28.6.2016

Lăsați un comentariu


Stiri

Investițiile străine au scăzut la jumătate, la nivel mondial. Doar China a continuat să performeze

Raluca Florescu

În prima jumătate a anului, nivelul investițiilor străine directe în China a fost similar celui din S1 2019, în schimb în SUA și Uniunea Europeană… Mai mult

Stiri

Se reia licitaţia pentru achiziţia celor 20 de trenuri electrice inter-regionale

Adrian N Ionescu

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat reluarea licitației pentru achiziția a 20 de rame electrice inter-regionale (RE-IR), în ultima zi de depunere a ofertelor.… Mai mult

Stiri

Primele vaccinuri anti-Covid vor sosi în decembrie, vaccinarea va începe cu personalul medical – ministrul Nelu Tătaru

Vladimir Ionescu

Prima tranşă de vaccinuri Sars-Cov-2 ar trebui să ajungă în România la sfârşitul lunii decembrie, iar în ianuarie va începe vaccinarea, în primul rând pentru… Mai mult

Stiri

DNA îl poate cerceta penal pe Nicolae Bănicioiu – deputații au votat ridicarea imunității

Vladimir Ionescu

Deputații au votat marți, cu 202 voturi pentru, ridicarea imunității lui Nicolae Bănicioiu, pe care DNA îl acuză de trafic de influență și luare de… Mai mult

Stiri

VIDEO / Marcel Boloș: 7 miliarde euro în perspectivă, pentru IMM, în perioada 2021-2027

Redacţia

Ce sume vor avea la dispoziție întreprinderile mici și mijlocii începând de anul viitor și pentru ce tipuri de proiecte a detaliat ministrul fondurilor europene,… Mai mult

Stiri

Studiu Deloitte: îngrijorarea europenilor în legătură cu problemele financiare și cu locul de muncă a scăzut în primele patru luni de la relaxarea restricțiilor adoptate în pandemie

Vladimir Ionescu

Îngrijorarea europenilor în legătură cu problemele financiare și cu locul de muncă a scăzut în primele patru luni de la relaxarea primelor restricții impuse de… Mai mult

Stiri

Poluarea aerului crește cu 21% riscul de deces al pacienților cu Covid, în România

Iulian Soare

Poluarea aerului din România poate crește cu 21% riscul de deces în cazul îmbolnăvirii cu Covid-19, potrivit unui studiu publicat în revista Societății Europene de… Mai mult