Managerul privat Sorin Mîndrutescu și-a anunțat, miercuri, demisia din funcțiile de președinte și de membru al Consiliului de Administratie al CFR SA, după numai cinci luni de mandat.
Demisia a intrat în vigoare din 13 septembrie, potrivit unui comunicat de presă.
Sorin Mîndruțescu a invocat ”motive personale” pentru gestul său.
Contactat de cursdeguvernare.ro, el a confirmat că a demisionat, dar a refuzat să comenteze motivele.
În cele 5 luni de mandat, echipa managerială privată de la CFR SA a început un proces de restructurare a companiei de stat din subordinea Ministerului Transporturilor.
„În cele cinci luni de conducere a companiei de către echipa condusă de Sorin Mîndruţescu au demarat mai multe acţiuni de restructurare şi modernizare a CFR SA, printre care negocierea cu Ministerul de Finanţe a subvenţiei pentru mentenanţă şi investiţii, reluarea discuţiilor între partea română şi cea belgiană pentru punerea în practică a memorandumului interguvernamental pentru proiectul Gara de Nord în valoare de 2 miliarde de euro, înfiinţarea Departamentului de Marketing şi reorganizarea şi eficientizarea Departamentului de Fonduri Europene, regândirea statutului companiei şi a organigramei şi realocarea responsabilităţilor în concordanţă cu Ordonanţa 109/2011, identificarea şi valorificarea activelor non core ale CFR (care nu au legătură directă cu obiectul de activitate al companiei), rezolvarea problemei taximetriştilor pirat de la Gara de Nord, repoziţionarea Gării de Nord ca spaţiu al culturii urbane bucureştene”, se arată în comunicatul CFR SA.
Sorin Mîndruțescu a fost selectat membru al CA al CFR SA și ales aproi în funcția de președinte al consiliu în cursul lunii aprilie 2013. Anterior, el a fost CEO la Oracle România.
Ceilalţi membri ai CA al CFR SA sunt George Micu (directorul general al companiei), Florin Kubinschi, Sebastian Tcaciuc și Enache Jiru.
Demisia lui Mîndruțescu survine la capătul unui șir de demisii așle managerilor privați aduși la companiile de stat.
În aprilie 2013, grecul Dimitris Sophocleous a demisionat din funcția de director general al CFR SA, după ce planul său managerial a fost respins de Adunarea Generală a Acționarilor, dominată de Ministerul Transporturilor și Ministerul Finanțelor.
Astfel, și Consiliul de Administrație de atunci, selectat tot printr-o procedură de angajare a managerilor privați, și-a încetat mandatul de drept, în frunte cu preșdedintele de atunci al CA, Lucian Isar, fost ministru delegat pentru mediul de afaceri din Ministerul Economiei, în Guvernul Ponta I. 3 luni a rezistat Isar la CFR SA.
Și la Tarom, o altă companie din subordinea Ministerului Transporturilor, managementul profesionist a început cu stângul. În octombrie 2012, austriacul Heinrich Vystoupil a demisionat din funcția de director general al companiei aeriene, la numai o săptămână de când a fost selectat.
La Tarom, disensiunile au contionuat și după numirea unui nou manager privat, belgianul Christian Heinzmann. Acesta a intrat rapid în conflict cu Consiliul de Administrație, selectat tot din rândul managerilor privați, cu Dan Pascariu președinte.
În urma conflictului, Heinzmann a acceptat să-și reducă mandatul de la 4 ani la un an. Mai mult, Consiliul de Administrație i-a trimis un director executiv, numit direct, fără procedură suplimentară de selecție a managerilor privați. Directorul executiv trimis de CA peste manageriul privat este Nicolae Demetriade, fost director general al Tarom, în perioada 2001-2002.