La obiect

Semne de oboseală în industrie: Ritmul comenzilor noi – la cel mai scăzut nivel din iunie 2017

Comenzile noi în industria prelucrătoare au evoluat sub potențial pentru a treia lună consecutiv, confirmând astfel slăbiciunile sectorului, altfel spus „maturitatea ciclului investițional post-criză”, potrivit… Mai mult

13.05.2019

Chestiunea

Sistemul cu 15 ani de învățământ obligatoriu: lipsesc doar infrastructura, banii de investiții și posibilitatea de-a funcționa

Potrivit reformei elaborate de ministrul Ecaterina Andronescu, românii vor fi obligați să urmeze 15 ani în sistemul de educație, trei fiind învățământ preșcolar și ceilalți… Mai mult

13.05.2019

La obiect

Inflaţia rămâne peste 4%, s-a redus drastic spaţiul pentru revenirea spre 3% pe final de an

Preţurile de consum pentru populaţie au crescut în luna aprilie 2019 cu 0,61%, valoare mai mare decât în aceeaşi lună a anului anterior (+0,54%). Astfel,… Mai mult

13.05.2019

Analiză

Problema bugetară a României: combinaţia toxică între veniturile „americane” şi cheltuielile „europene”

Intrată relativ recent în clubul economiilor de piaţă funcţionale, deşi are multiple probleme de dezvoltare ( nu doar economice) rămase în suspensie, România s-a uitat… Mai mult

12.05.2019

Cronicile
Cronicile

Încă un manager privat pleacă din companiile de stat: Sorin Mîndruțescu a demisionat din funcția de președinte CA al CFR SA

de Vladimir Ionescu 18.9.2013

Managerul privat Sorin Mîndrutescu și-a anunțat, miercuri, demisia din funcțiile de președinte și de membru al Consiliului de Administratie al CFR SA, după numai cinci luni de mandat.

Demisia a intrat în vigoare din 13 septembrie, potrivit unui comunicat de presă.

Sorin Mîndruțescu a invocat ”motive personale” pentru gestul său.

Contactat de cursdeguvernare.ro, el a confirmat că a demisionat, dar a refuzat să comenteze motivele.

În cele 5 luni de mandat, echipa managerială privată de la CFR SA a început un proces de restructurare a companiei de stat din subordinea Ministerului Transporturilor.

“În cele cinci luni de conducere a companiei de către echipa condusă de Sorin Mîndruţescu au demarat mai multe acţiuni de restructurare şi modernizare a CFR SA, printre care negocierea cu Ministerul de Finanţe a subvenţiei pentru mentenanţă şi investiţii, reluarea discuţiilor între partea română şi cea belgiană pentru punerea în practică a memorandumului interguvernamental pentru proiectul Gara de Nord în valoare de 2 miliarde de euro, înfiinţarea Departamentului de Marketing şi reorganizarea şi eficientizarea Departamentului de Fonduri Europene, regândirea statutului companiei şi a organigramei şi realocarea responsabilităţilor în concordanţă cu Ordonanţa 109/2011, identificarea şi valorificarea activelor non core ale CFR (care nu au legătură directă cu obiectul de activitate al companiei), rezolvarea problemei taximetriştilor pirat de la Gara de Nord, repoziţionarea Gării de Nord ca spaţiu al culturii urbane bucureştene”, se arată în comunicatul CFR SA.

Sorin Mîndruțescu a fost selectat membru al CA al CFR SA și ales aproi în funcția de președinte al consiliu în cursul lunii aprilie 2013. Anterior, el a fost CEO la Oracle România.

Ceilalţi membri ai CA al CFR SA sunt George Micu (directorul general al companiei), Florin Kubinschi, Sebastian Tcaciuc și Enache Jiru.

Demisia lui Mîndruțescu survine la capătul unui șir de demisii așle managerilor privați aduși la companiile de stat.

În aprilie 2013, grecul Dimitris Sophocleous a demisionat din funcția de director general al CFR SA, după ce planul său managerial a fost respins de Adunarea Generală a Acționarilor, dominată de Ministerul Transporturilor și Ministerul Finanțelor.

Astfel, și Consiliul de Administrație de atunci, selectat tot printr-o procedură de angajare a managerilor privați, și-a încetat mandatul de drept, în frunte cu preșdedintele de atunci al CA, Lucian Isar, fost ministru delegat pentru mediul de afaceri din Ministerul Economiei, în Guvernul Ponta I. 3 luni a rezistat Isar la CFR SA.

Și la Tarom, o altă companie din subordinea Ministerului Transporturilor, managementul profesionist a început cu stângul. În octombrie 2012, austriacul Heinrich Vystoupil a demisionat din funcția de director general al companiei aeriene, la numai o săptămână de când a fost selectat.

La Tarom, disensiunile au contionuat și după numirea unui nou manager privat, belgianul Christian Heinzmann. Acesta a intrat rapid în conflict cu Consiliul de Administrație, selectat tot din rândul managerilor privați, cu Dan Pascariu președinte.

În urma conflictului, Heinzmann a acceptat să-și reducă mandatul de la 4 ani la un an. Mai mult, Consiliul de Administrație i-a trimis un director executiv, numit direct, fără procedură suplimentară de selecție a managerilor privați. Directorul executiv trimis de CA peste manageriul privat este Nicolae Demetriade, fost director general al Tarom, în perioada 2001-2002.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 18.9.2013

Lăsați un comentariu


Stiri

Debut al programului Rabla pentru electrocasnice

Vladimir Ionescu

Ministerul Mediului a anunțat joi că programul Rabla pentru electrocasnice poate fi accesat începând de vineri, bugetul pentru acest an fiind de 40 de milioane… Mai mult

Stiri

Ritmul înmaticulărilor de vehicule comerciale crește de 3 ori mai repede în România decât media UE

Vladimir Ionescu

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a comunicat astăzi situația înmatriculărilor de vehicule comerciale în Statele Membre ale UE + EFTA în luna Aprilie și… Mai mult

Stiri

Halucinanta alternativă a economiei românești la autostrăzi: Cum arată tabloul vitezei trenurilor de marfă și al întârzierilor, în ultimii 10 ani de UE

Mariana Bechir

Nu mai puțin de 69 de ani au întârziat trenurile de marfă din România în 2018 – ruta feroviară fiind singura alternativă la transportul greu… Mai mult

Stiri

Peste jumătate din firmele de transport mărfuri riscă insolvența – Coface

Adrian N Ionescu

Cu flote îmbătrânite de apetitul pentru achizițiile vehicule „importate de ocazie”, sectorul transporturilor rutiere de mărfuri „rămâne unul vulnerabil, aflat în strânsă legătură cu infrastructura… Mai mult

Stiri

Kelemen Hunor: UDMR nu mai susține nicio măsură guvernamentală până la soluționarea situației din Valea Uzului

Razvan Diaconu

Preşdintele UDMR, Kelemen Hunor, a anunțat joi că UDMR nu va mai susţine nicio iniţiativă sau măsură a Guvernului. “până la soluţionarea situaţiei cimitirului din… Mai mult

Europa

Audi renunță la modelele sportive în favoarea unor viitoare modele electrice

Victor Bratu

Constructorul german de automobile Audi va scoate din producţie modele sportive TT şi R8 pentru a putea investi 14 miliarde euro în vehicule electrice, a… Mai mult

Stiri

Crește raportarea infecțiilor nosocomiale – subdeclararea rămâne îngrijorătoare

Vladimir Ionescu

Peste 1.000 de infecții intraspitalicești  (IAAM ) au fost raportate în aplicația CaPeSaRo, în primele patru luni ale anului 2019, ceea ce înseamnă că declararea… Mai mult