Analiză

O problemă-cheie pentru dezvoltarea României: unde au ajuns decalajele în profil teritorial

Decalajele în materie de PIB/locuitor între regiunile României se vor reduce până în anul 2023 dar, în majoritatea cazurilor, pe baza amplificării declajelor între județele… Mai mult

08.01.2020

La obiect

România are nevoie de ajutor de la Bruxelles pentru salvarea sistemului energetic naţional, respectiv a Complexului Energetic Oltenia

Sistemul energetic național (SEN) nu va mai putea asigura nici măcar prin importuri energia necesară României, dacă nu vor fi înlocuite capacităţile de producţie a… Mai mult

07.01.2020

Analiză

5 date economice pentru anii care vin – Prognoza oficială vs. cea a FMI

Față în față: datele din prognoza FMI privind România și cele ale Comisiei Nationale pentru Strategie și Prognoză pe care lucrează, îndeobște guvernele noastre. Pentru… Mai mult

07.01.2020

La obiect

O mică temă pentru Finanțe și ANAF: Circa 25% de companii nu și-au depus bilanțurile în 2018, de peste două ori mai multe decât în 2014

Peste 200.000 de companii nu și-au depus bilanțurile în 2018, de peste două ori mai multe decât la nivelul anului 2014, reiese din datele comunicate… Mai mult

06.01.2020

Cronicile

Încă un manager privat pleacă din companiile de stat: Sorin Mîndruțescu a demisionat din funcția de președinte CA al CFR SA

de Vladimir Ionescu 18.9.2013

Managerul privat Sorin Mîndrutescu și-a anunțat, miercuri, demisia din funcțiile de președinte și de membru al Consiliului de Administratie al CFR SA, după numai cinci luni de mandat.

Demisia a intrat în vigoare din 13 septembrie, potrivit unui comunicat de presă.

Sorin Mîndruțescu a invocat ”motive personale” pentru gestul său.

Contactat de cursdeguvernare.ro, el a confirmat că a demisionat, dar a refuzat să comenteze motivele.

În cele 5 luni de mandat, echipa managerială privată de la CFR SA a început un proces de restructurare a companiei de stat din subordinea Ministerului Transporturilor.

“În cele cinci luni de conducere a companiei de către echipa condusă de Sorin Mîndruţescu au demarat mai multe acţiuni de restructurare şi modernizare a CFR SA, printre care negocierea cu Ministerul de Finanţe a subvenţiei pentru mentenanţă şi investiţii, reluarea discuţiilor între partea română şi cea belgiană pentru punerea în practică a memorandumului interguvernamental pentru proiectul Gara de Nord în valoare de 2 miliarde de euro, înfiinţarea Departamentului de Marketing şi reorganizarea şi eficientizarea Departamentului de Fonduri Europene, regândirea statutului companiei şi a organigramei şi realocarea responsabilităţilor în concordanţă cu Ordonanţa 109/2011, identificarea şi valorificarea activelor non core ale CFR (care nu au legătură directă cu obiectul de activitate al companiei), rezolvarea problemei taximetriştilor pirat de la Gara de Nord, repoziţionarea Gării de Nord ca spaţiu al culturii urbane bucureştene”, se arată în comunicatul CFR SA.

Sorin Mîndruțescu a fost selectat membru al CA al CFR SA și ales aproi în funcția de președinte al consiliu în cursul lunii aprilie 2013. Anterior, el a fost CEO la Oracle România.

Ceilalţi membri ai CA al CFR SA sunt George Micu (directorul general al companiei), Florin Kubinschi, Sebastian Tcaciuc și Enache Jiru.

Demisia lui Mîndruțescu survine la capătul unui șir de demisii așle managerilor privați aduși la companiile de stat.

În aprilie 2013, grecul Dimitris Sophocleous a demisionat din funcția de director general al CFR SA, după ce planul său managerial a fost respins de Adunarea Generală a Acționarilor, dominată de Ministerul Transporturilor și Ministerul Finanțelor.

Astfel, și Consiliul de Administrație de atunci, selectat tot printr-o procedură de angajare a managerilor privați, și-a încetat mandatul de drept, în frunte cu preșdedintele de atunci al CA, Lucian Isar, fost ministru delegat pentru mediul de afaceri din Ministerul Economiei, în Guvernul Ponta I. 3 luni a rezistat Isar la CFR SA.

Și la Tarom, o altă companie din subordinea Ministerului Transporturilor, managementul profesionist a început cu stângul. În octombrie 2012, austriacul Heinrich Vystoupil a demisionat din funcția de director general al companiei aeriene, la numai o săptămână de când a fost selectat.

La Tarom, disensiunile au contionuat și după numirea unui nou manager privat, belgianul Christian Heinzmann. Acesta a intrat rapid în conflict cu Consiliul de Administrație, selectat tot din rândul managerilor privați, cu Dan Pascariu președinte.

În urma conflictului, Heinzmann a acceptat să-și reducă mandatul de la 4 ani la un an. Mai mult, Consiliul de Administrație i-a trimis un director executiv, numit direct, fără procedură suplimentară de selecție a managerilor privați. Directorul executiv trimis de CA peste manageriul privat este Nicolae Demetriade, fost director general al Tarom, în perioada 2001-2002.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 18.9.2013

Lăsați un comentariu


Europa

Dacia la al șaptelea record anual de vânzări în Europa. În creștere cu 5,1% în toată lumea

Adrian N Ionescu

Vânzările mondiale de autoturisme şi utilitare marca Dacia au crescut anul trecut cu 5,1% până la 736.570 unităţi,  și au înregistrat în 2019, pentru al… Mai mult

Europa

Investiţiile BERD în România au scăzut cu 174 mil euro în ultimii doi ani

Adrian N Ionescu

România a coborât 3 locuri până pe poziția a 10 în topul celor mai mari plasamente ale Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), după… Mai mult

Stiri

Marcel Vela: Cartea electronică de identitate va fi şi card de sănătate

Vladimir Ionescu

Noile cărţi de identitate vor fi şi carduri de sănătate, a anunțat vineri ministrul de Interne, Marcel Vela. Un regulament al Uniunii Europene obligă autoritățile… Mai mult

Stiri

Vlad Voiculescu și-a lansat candidatura pentru București

Razvan Diaconu

Fost ministru al Sănătăţii din Guvernul Cioloş, Vlad Voiculescu și-a lansat vineri candidatura pentru Primăria Capitalei și proiectul ”Bucureşti, capitala oamenilor buni”. Prezent la eveniment,… Mai mult

Europa

Fost înalt oficial UE, suspectat de spionaj în favoarea Chinei – anchetă germano-belgiană

Iulian Soare

Vestea declanșării unei investigații asupra unui fost înalt oficial UE suspectat de spionaj în favoarea Chinei trimite unde de șoc în cercurile interconectate de lobbyiști,… Mai mult

Stiri

Proiect pentru reglementarea circulației trotinetelor electrice

Vladimir Ionescu

Ministerul de Interne a elaborat un proiect prin care circulația pe trotuar a trotinetelor electrice va fi interzisă și care stabilește vârsta minimă a conducătorului… Mai mult

Europa

Economia chineză a avut cea mai slabă creştere din ultimii 29 de ani, în 2019

Iulian Soare

A doua cea mai mare economie a lumii semnalează apropierea de vârful ciclului economic global, prin reducerea avansului produsul intern brut (PIB) de la 6,8%… Mai mult