11 noiembrie, 2013

Anunțul Guvernului potrivit căruia, din 2014, o serie de agenți economici vor trebui să plătească un impozit pe construcții speciale, a provocat proteste din partea mediuli de afaceri și a investitorilor. În ultimele zile au fost consemnate luări de poziție ferme din partea AmCham sau Consiliul Investitorilor Străini.

În aceste condiții, specialiștii Ministerului Finanțelor caută soluții pentru a reglementa aplicarea acestui impozit.

Surse din Ministerul de Finanțe ne-au declarat că la guvern se iau în calcul mai multe variante, în funcție de problemele pe care le ridică modul concret de aplicare a acestui impozit. Astfel :

  • procentul de 1,5 este doar o variantă de lucru; există varianta de a fi redus la 1% sau chiar la 0,5%
  • construcțiile speciale care aparțin în proporție de 100% unor companii de stat nu vor fi impozitate. Exemple de astfel de agenți economici: Transelectrica, Nuclearelectrica, alte companii considerate strategice.
  • construcțiile închiriate de la firme cu capital integral de stat de către operatori privați vor fi, la rândul lor, exceptate de la plata noului impozit.

Aceleași surse ministeriale susțin că impozitul pe construcții speciale nu este o invenție românească în UE. Un astfel de impozit se aplică în prezent și în Italia.

De la plata impozitului vor mai fi exceptate de la plată instituţiile publice, institutele naţionale de cercetare-dezvoltare, asociaţiile, fundaţiile şi alte persoane juridice fără scop patrimonial, conform proiectului de ordonanţă de urgenţă pentru introducerea impozitului.

Construcții speciale țintite de Ministerul Finanțelor

Impozitul va fi aplicat pentru construcţii precum centrale hidroelectrice, staţii şi posturi de transformare, staţii de conexiuni, centrale termoelectrice şi nuclearo – electrice, piste şi platforme, sonde de ţiţei, gaze şi sare, rampe de încărcare – descărcare, coşuri de fum şi turnuri de răcire, iazuri pentru decantarea sterilului, heleştee, iazuri, bazine; ecluze şi ascensoare; baraje, jgheaburi pentru piscicultură, infrastructură transport feroviar, infrastructură drumuri: alei, străzi, autostrăzi, cu toate accesoriile necesare (trotuare, borne, semne de circulaţie, marcaje, etc), linii şi cabluri aeriene de telecomunicaţii (stâlpi, circuite, cabluri, traverse, console), platforme, turnuri şi piloni metalici pentru antene de radiofonie, telefonie mobilă, radio, tv, lacuri artificiale de acumulare, construcţii pentru transportul energiei electrice, canale de irigaţii.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: