Guvernul va anula datoria de circa 920 de milioane de euro ale CFR şi o va converti în acţiuni ale Ministerului Transporturilor – potrivit unui proiect de Ordonanţă citat de MEDIAFAX.
„Se aprobă stingerea prin conversie în acţiuni a creanţelor principale şi a accesoriilor aferente, cuvenite bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale şi bugetelor fondurilor speciale, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare, cu excepţia impozitului pe venitul din salarii şi asmiliate salariilor, individualizate în titluri de creanţă emise până la 31 ianuarie 2012, datorate de către Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA la această dată şi neachitate la data eliberării certificatului de atestare fiscală”, se arată în proiect, întocmit de Ministerul Transporturilor.
La 31 decembrie 2011, compania prelimina datorii către bugete şi Fondul de risc de 3,99 miliarde lei, din care 2,06 miliarde lei reprezintă penalităţi şi majorări pentru neplată sau plata cu întârziere.
Având în vedere că CFR SA este singura companie din România care administrează infrastructura feroviară, Guvernul consideră că acordarea unui sprijin financiar nu reprezintă ajutor de stat.
CFR SA se află pe lista companiilor monitorizate de Fondul Monetar Internaţional, iar neadoptarea acestei măsuri în regim de urgenţă ar împiedica îndeplinirea obiectivelor stabilite în acordul cu instituţia financiară internaţională, se menţionează în proiect.
Ştergerea datoriilor va fi efectuată prin derogare de la legislaţia actuală care reglementează datoria publică, relevă proiectul ordonanţei de urgenţă.
5 răspunsuri
Se poate afla care e nivelul de salarizare lunara a sefilor , consiliului de administratie a acestei firme de stat cu performante atit de bune?
si credeti ca acolo, la salarii, e miza?
Doream informatia pentru a compara cu Italia unde firma Alitalia (de stat) a dat faliment pentru datorii enorme (dupa ce statul italian si pe 5 ani a compensat pirderile cu injectii de la buget) avind cel mai bine platit administrator delegat din totalitatea companiilor mondiale de transport aerian si un consiliu de administratie la fel de bine renumerat . 🙂
De regula problemele firmelor de stat cu datorii incep in momentul in care politienii plaseaza oamenii lor in functile de conducere si cu retributii rupte de realitatea economica . Ulterior se complica si mai mult situatia prin „masurile de salvare” . Care cu scuza reducerii de personal si deci a efortului financiar , duc la „extrenalizarea cu dedicatie” pe bani si mai grei a anumitor servicii care anterior erau asigurate de angajatii firmei respective cu efort financiar mai mic . Cum se spune , din lac in put dar absolut doar pentru motive de interes politic . Care sint exclusiv fotolii si voturi .