28 septembrie, 2011

Guvernul a avizat, miercuri, un nou contract cu compania Bechtel pentru construirea autostrăzii Transilvania, care prevede reducerea costului lucrării la 6,9 milioane euro/km, cu 50% mai mic decât era iniţial, şi permite scoaterea la licitaţie a tronsoanelor încă neîncepute, a anunţat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

Ministrul a precizat că acest contract nu va fi prezentat public, constructorul american insistând ca termenii înţelegerii să rămână confidenţiali.

„Se realizează o economie la bugetul de stat de 6 miliarde euro, deci dacă am fi continuat să lucrăm la preţurile din contractul iniţial, costul total al autostrăzii ar fi fost de 10 miliarde euro”, a spus Boagiu, citată de mediafax.ro.


Ea a arătat că din contract a fost eliminată clauza care interzicea statului român pentru o perioadă de doi ani să scoată la licitaţie vreunul dintre tronsoanele autostrăzii, în cazul rezilierii contractului, astfel că în perioada imediat următoare va fi lansată licitaţia pentru sectorul de drum Gilău – Nădăşel, documentaţia aferentă fiind finalizată.

Potrivit ministrului, cuantumul total al solicitărilor de plată formulate de către constructorul american către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a fost redus, în urma negocierilor, de la 380 milioane euro la 115 milioane euro, sumă care va fi plătită în trei tranşe, respectiv până la 31 decembrie 2011, până la 31 martie 2012 şi până la 31 mai 2012.

Termenele de plată a facturilor au fost de asemenea extinse, de la maximum 25 zile la 65 zile, iar clauzele de indexare şi cele privind costurile indirecte au fost eliminate.

„Prin aceste clauze, şi dacă lucrau, şi dacă nu lucrau, erau îndreptăţiţi să primească lunar un milion de euro”, a spus Boagiu.


Pentru tronsoanele care urmează să fie executate de Bechtel au fost introduse clauze similare celor din contracte pentru construcţia altor autostrăzi, referitoare la termene de executare şi penalităţi zilnice pentru depăşirea acestor termene, cuprinse între 0,05% şi 10% din valoarea secţiunii rămase de executat.

„Mai există şi o modificare legată de perioada de garanţie, care urcă de la 24 luni la 30 luni”, a adăugat ministrul.

Până în prezent au fost contruiţi doar 52 km din autostradă, iar lucrările sunt oprite de la începutul anului, din lipsă de fonduri.

Premierul Emil Boc a declarat recent că noul contract cu Bechtel va fi discutat în guvern în luna septembrie, iar apoi va fi scos la licitaţie tronsonul Gilău – Nădăşel.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: