vineri

29 martie, 2024

3 octombrie, 2017

Ministerul Mediului lucrează la stabilirea unei taxe de poluare pentru autoturismele cu normă de poluare mică și emisii mari de dioxid de carbon, în contextul dublării înmatriculărilor de astfel de mașini, a anunțat marți ministrul Grațiela Gavrilescu.

„Anul acesta, în România, comparativ cu 2016, aceeași perioadă de timp, au intrat mașini cu norme de poluare între Euro 2 și Euro 4, aproximativ 350.000 de mașini, comparativ cu 146.000 de mașini în 2016.

La Ministerul Mediului, împreună cu Administrația Fondului de Mediu, ANAF, RAR, cu producătorii de autovehicule din România, cu toate asociațiile care sunt implicate în acest proces și, nu în ultimul rând, și cu societatea civilă, s-a constituit un grup de lucru în vederea calculului și gândirii corecte, nu așa cum s-a întâmplat în perioada precedentă, încât să găsim o metodă prin care mașinile care poluează, care au o normă de poluare mică și care au emisii de bioxid de carbon mari, să plătească o taxă de poluare”, a spus ministrul Gavrilescu.


Criteriile de care se va ține cont la stabilirea cuantumului acestei taxe:

  • capacitatea cilindrică a autovehiculului
  • norma de poluare
  • emisiile de bioxid de carbon.

„Consider că nu trebuie să punem o taxă la taxă de primă înmatriculare, adică este ca și cum gândim înainte, în viitor, punem căruța înaintea boilor, în sensul că noi trebuie să știm, în momentul în care gândești o astfel de taxă, să te gândești cât circulă ea (mașina n.r.), deci care este rulajul ei într-o anumită perioadă de timp, astfel încât să poți să-i faci determinarea de astfel de emisii. Și atunci o să ținem cont de trei criterii: de capacitatea cilindrică, cea la care astăzi de fapt este impozitată orice mașină și este un impozit la taxe și impozite locale, norma de poluare — al doilea criteriu, și al treilea, emisiile pe care le dă fiecare autovehicul”, a mai declarat minsitrul, citat de Agerpres.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Nu inteleg de ce trebuie alta taxa intrucat oricum esti penalizat prin impozitul majorat pe care il platesti in functie de capacitatea cilindrica a motorului.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. Nu inteleg de ce trebuie alta taxa intrucat oricum esti penalizat prin impozitul majorat pe care il platesti in functie de capacitatea cilindrica a motorului.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: