marți

17 mai, 2022

Guvernul Ponta 4 vine la Parlament în decembrie, odată cu bugetul

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

2 decembrie, 2014

Surse politice din arcul guvernamental au declarat pentru cursdeguvernare.ro că noul guvern va fi prezentat Parlamentului în aceeaşi zi în care se va vota bugetul pe 2015, foarte posibil pe data de 19 decembrie, cu modificările de structură coprespunzătoare noii majorități.

După o întâlnire cu grupurile parlamentare ale PSD, premierul Victor Ponta a anunţat oficial: „I-am informat şi pe colegii mei despre faptul că trebuia să decidem împreună dacă există sprijinul grupurilor parlamentare pentru continuarea guvernării. S-a dat un vot, a fost un vot unanim pentru continuarea programului de guvernare şi de asemnea i-am anunţat că asta înseamnă să venim cu bugetul în jur de 14, pe 10 îl terminăm la Guvern, dar în jur de 14 intră în Parlamemnt şi cu o formă restructurată a Guvernului, din care să facă parte, alături de PSD, cu câte 2 portofolii, colegii de la UNPR, PC şi PLR”

Ministrul de Finanţe declara, în urmă cu o lună, că bugetul pe 2015 va fi trimis la Parlament în jurul datei de 15 ianuarie.


Noul desen al coaliției guvernamentale pleacă de la foarte probabila ieșire a UDMR din coaliție : decizia maghiarilor va fi luată oficial pe data de 13 decembrie, însă președintele Kelemen Hunor a anunțat încă de săptămâna trecută că liderii partidului au decis părăsirea coalției și că vor recomanda  Consiliului Reprezentanților Unionali formalizarea acestei decizii.

Premierul Victor Ponta a declarat, marţi, că UNPR, PC şi PLR vor avea câte două portofolii de miniştri.

„Am avut o discuţie azi cu domnul Tăriceanu legată de buget şi de coaliţie. Nu a cerut domnul Tăriceanu nici patru funcţii, nici ce anume funcţii, nu am discutat pentru că este prematur”, a spus Victor Ponta, după o întâlnire cu Călin Popescu Tăriceanu.

Premierul a spus că PLR “va primi categoric portofolii”, în conformitate cu principiul de funcţionare al coaliţiei de guvernare.


“Principiul de funcţionare al coaliţiei îl cunoaşteţi şi rămâne în vigoare- şi anume, şi UNPR, şi PC, şi PLR vor avea câte două portofolii de miniştri, dar nu am discutat care anume. Întâi vrem să discutăm ce facem cu Guvernul în perioada următoare, bugetul şi după aceea o să discutăm de restructurarea Guvernului”, a anunţat premierul Ponta.

Potrivit surselor citate, în afara celor 6 portofolii repartizate aliaţilor, alte 8-10 portofolii vor reveni PSD, într-o viitoare structură guvernamentală modificată.

(Citiţi şi: “Victor Ponta anunţă restructurarea guvernului şi a majorităţii din Parlament: variantele de lucru pe cabinet “)

Preşedintele al Senatului şi al, deocamdată, neînregistratului partid PLR, Călin Popescu Tăriceanu, a venit marţi la Palatul Victoria pentru a discuta cu premierul Victor Ponta despre noua configuraţie a Guvernului.

După întâlnire, Călin Popescu Tăriceanu a confirmat public că vizează pentru ministere ca Ministerul Finanţelor sau Ministerul Economiei în viitorul Executiv.

Călin Popescu Tăriceanu a venit la discuţia cu premierul Victor Ponta împreună cu Radu Stroe şi Daniel Chiţoiu, foşti miniştri din Guvernul USL.

Dacă fondul- cooptarea la guvernare- este asigurat, Călin Popescu Tăriceanu are probleme cu forma- nici astăzi, nici până pe 19 decembrie, Partidul Liberal Reformator nu există şi nici nu va exista oficial.

După ce a demisionat din PNL, Tăriceanu a decis să constituie propriul partid. Pentru că procedura de înregistrare a unei noi formaţiuni dura prea mult, iar Tăriceanu voia să candideze la alegerile prezidenţiale, a fost aleasă varianta preluării unui partid neparlamentar- Partidul Naţional al Mediului. La Congresul din august, membrii PNM au votat schimbarea numelui în PLR şi modificarea siglei (din ghindă, în vultur).

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Tribunalul Bucureşti a respins solicitările noului partid, explicând că modificarea siglei este interzisă cu şase luni înainte de organizarea alegerilor, potrivit Legii partidelor politice. Pe cale de consecinţă, a fost respinsă şi schimbarea denumirii partidului

Odată trecute aceste alegeri, juriştii lui Tăriceanu au reluat procedura, însă dosarul nu are un termen de judecată şi o viitoare decizie a instanţei nu este definitivă, putând fi atacată.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Domninlor, ati pute sa va pronuntati asupr Nelegalitatii detinerii postului de prim-ministru de catre Victor Ponta?
    Legea (prevederi art 2 din Constitutie) ca si cutuma valabila in toate tarile civilizate spun ca un prim-ministru, cu al lui guvern, isi depune mandatul (demisia) atunci cand sprijinul politic semnificativ, pe baza caruia a fost numit, este retras fie si partial.

    Dispozitiile art 2 din Costitutie stipuleaza ca Poporul suveran isi deleaga aceasta suveranitate, prin alegeri, catre organele statului, in cazul nostru guvernul.

    Adica, in urma alegerilor din 2012, Poporul suveran a acordat majoritatii rezultate din acele alegeri, in speta USL, mandatul pentru administrarea treburilor tarii prin guvernul cu al lui prim-ministru, desemnati si numiti de acea majoritate conforma configuratiei politice rezultata din acele alegeri.

    Rezulta evident ca la schimbarea configuratiei acelei majoritati, mandatul (si legitimitatea lui) dat primului ministru inceteaza, caci se schimba conditiile in care acel mandat a fost dat.
    La iesirea PNL din guvern, Ponta era obligat sa-si depuna mandatul in Parlament.
    Acesta, Parlamentul, putea sau sa dispuna (prin demisia in bloc) alegeri anticipate pentru a cere Poporului suveran sa-si mandateze suveranitatea prin nou vot (art 2 din Constitutie), adica secvential: alegeri – configurarea unei majoritati rezultata din alegeri – noua majoritate desemnand si aproband un prim-ministru cu un guvern, sau, mai putin democratic, constituirea unei alte majoritati parlamentare (dar imperativ pe baza configuratiei politice rezultate din alegeri) care sa-si desemneze si sa-si aprobe un nou prim-ministru cu un nou guvern.

    Ce s-a intamplat in realitate. La retragerea sprijinului politic pentru Ponta prin iesirea PNL de la guvernare, Victor Ponta si-a format (aceasta-I realitatea, el a impus prin puterea politica pe care o avea atunci) o noua majoritate parlamentara, impotriva faptului ca aceasta nu mai reflecta in nici un fel configuratia politica (parlamentara) rezultata din ultimele alegeri, cele din 2012. De remarcat colaborarea lui Antonescu la aceasta manarie politica, stabilita in 9 dec 2012, In timpul tratativelor Basescu-Ponta-Antonescu.
    In statul de drept, majoritatea isi pune un prim-ministru si nu un prim-ministru isi desemneaza o majoritate. In republici bananiere este ca la noi, prim-ministrul face ce vrea.

    A urmat un sir nesfarsit de declaratii false privind “existenta” USL si uzul de fals prin motivarea continuarii mandatului devenit ilegal, de catre Ponta, mandat evident expirat conform prevederilor legale, dar si ale cutumelor democratice.
    In nici o tara civilizata din lume, cu exceptia Romaniei, nu s-a intamplat o astfel de situatie de instaurare a nelegalitatii.

    La fel si situatia in care un demnitar, dovedit plagiator, sa nu-si dea demisia din functii publice.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Un răspuns

  1. Domninlor, ati pute sa va pronuntati asupr Nelegalitatii detinerii postului de prim-ministru de catre Victor Ponta?
    Legea (prevederi art 2 din Constitutie) ca si cutuma valabila in toate tarile civilizate spun ca un prim-ministru, cu al lui guvern, isi depune mandatul (demisia) atunci cand sprijinul politic semnificativ, pe baza caruia a fost numit, este retras fie si partial.

    Dispozitiile art 2 din Costitutie stipuleaza ca Poporul suveran isi deleaga aceasta suveranitate, prin alegeri, catre organele statului, in cazul nostru guvernul.

    Adica, in urma alegerilor din 2012, Poporul suveran a acordat majoritatii rezultate din acele alegeri, in speta USL, mandatul pentru administrarea treburilor tarii prin guvernul cu al lui prim-ministru, desemnati si numiti de acea majoritate conforma configuratiei politice rezultata din acele alegeri.

    Rezulta evident ca la schimbarea configuratiei acelei majoritati, mandatul (si legitimitatea lui) dat primului ministru inceteaza, caci se schimba conditiile in care acel mandat a fost dat.
    La iesirea PNL din guvern, Ponta era obligat sa-si depuna mandatul in Parlament.
    Acesta, Parlamentul, putea sau sa dispuna (prin demisia in bloc) alegeri anticipate pentru a cere Poporului suveran sa-si mandateze suveranitatea prin nou vot (art 2 din Constitutie), adica secvential: alegeri – configurarea unei majoritati rezultata din alegeri – noua majoritate desemnand si aproband un prim-ministru cu un guvern, sau, mai putin democratic, constituirea unei alte majoritati parlamentare (dar imperativ pe baza configuratiei politice rezultate din alegeri) care sa-si desemneze si sa-si aprobe un nou prim-ministru cu un nou guvern.

    Ce s-a intamplat in realitate. La retragerea sprijinului politic pentru Ponta prin iesirea PNL de la guvernare, Victor Ponta si-a format (aceasta-I realitatea, el a impus prin puterea politica pe care o avea atunci) o noua majoritate parlamentara, impotriva faptului ca aceasta nu mai reflecta in nici un fel configuratia politica (parlamentara) rezultata din ultimele alegeri, cele din 2012. De remarcat colaborarea lui Antonescu la aceasta manarie politica, stabilita in 9 dec 2012, In timpul tratativelor Basescu-Ponta-Antonescu.
    In statul de drept, majoritatea isi pune un prim-ministru si nu un prim-ministru isi desemneaza o majoritate. In republici bananiere este ca la noi, prim-ministrul face ce vrea.

    A urmat un sir nesfarsit de declaratii false privind “existenta” USL si uzul de fals prin motivarea continuarii mandatului devenit ilegal, de catre Ponta, mandat evident expirat conform prevederilor legale, dar si ale cutumelor democratice.
    In nici o tara civilizata din lume, cu exceptia Romaniei, nu s-a intamplat o astfel de situatie de instaurare a nelegalitatii.

    La fel si situatia in care un demnitar, dovedit plagiator, sa nu-si dea demisia din functii publice.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Andrew Kenningham (foto), economist-şef pentru Europa la Capital Economics, explică într-un interviu pentru CursdeGuvernare cum va reseta războiul obiectivele şi strategiile de dezvoltare pe care UE le bătuse...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: