Schimbări fundamentale pe piaţa de publicitate: Guvernul elimină intermediarii de publicitate din contractele între beneficiari și televiziuni - CursDeGuvernare.ro
marți

19 octombrie, 2021

Schimbări fundamentale pe piaţa de publicitate: Guvernul elimină intermediarii de publicitate din contractele între beneficiari și televiziuni

12 aprilie, 2013

(Click pentru a mari)

Guvernul reduce masiv rolul intermediarilor în contractele de publicitate din audiovizual și interzice bonusurile și alte avantaje materiale din partea posturilor TV și radio care vând spațiu publicitar, potrivit unei ordonanțe de urgență publicate vineri în Monitorul Oficial.

De asemenea, companiile media nu vor mai putea obține licențe de emisie, dacă nu și-au achitat datoriile la stat, cu execpția celor care benficiază de eșalonări reglementate de legislație.

Ordonanța aduce schimbări importante pieței de publicitate în audiovizual.


Un act normativ asemănător a fost adoptat de guvern în noiembrie 2012, însă nu a intrat în vigoare pentru că nu a mai fost publicat în Monitorul Oficial. Ordonanța din 2012 prevedea în plus că televiziunile amendate de Consiliul Național al Audiovizualului puteau să nu plătească amenzile până când acestea aveau să fie confirmate în justiție.

Efecte în piața de publicitate

Ordonanța de urgență adioptată în 10 aprilie pare să avantajeze posturile de radio și televiziune în fața regiilor de vânzare de spațiu publicitar:

  • Intermediarii nu pot achiziționa spațiu publicitar decât în numele și pe seama beneficiarului publicității.
  • Intermediarii vor fi obligați să opreze numai cu oferte de preț confirmate de radioul sau televiziunea vânzătoare.
  • Achiziția de publicitate se face direct de către firma beneficiară și postul TV sau radio, care îi elierează factura direct beneficiarului.
  • Orice rabat sau avantaj tarifar oferit de televiziune/radio trebuie să figureze pe factură.
  • Intermediarii nu vor putea primi vreo plată sau contraprestație de la postul TV sau radio. Singurii bani pe care îi poate primi sunt cei de la beneficiarul care cumpără spațiul publicitar, în baza serviciilor de intermediere.

Efecte asupra mass-media

  • Societățile editoare nu pot primi licențe de emisie radio-TV ori modificări de licențe, dacă au datorii la stat. Prin excepție, licența se poate acorda societăților editoare dacă beneficiază de reeșalonări ale datoriilor.
  • Societatea comercială care cere licențe radio/TV, precum și acționarii cu cel puțin 20% trebuie să declare prin act notarial dacă dețin acțiuni și la alte posturi radio/TV.
  • Licențele audiovizuale nu pot fi cedate către alte societăți, decât cu acordul Consiliului Național al Audiovizualului. Atât firma care cedează licența, cât și cea care cumpără trebuie să nu înregistreze datorii la stat.

Guvernul susține că a luat aceste măsuri pentru a combate corupția manifestată la achiziționarea publicității media.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

De asemenea, Executivul spune că prin noua OUG se combate sistemul anticoncurențial din mass-media, care afectează actiovitatea televiziunilor și dreptul telespectatorilor la informații corecte.


Totodată, Executivul susține că intenționează să dezvolte producția locală de televiziune și crearea de locuri de muncă în domeniu.

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr