fbpx Modifica setari cookieuri

Analiză

Cele mai recente date definitive privind PIB-ul pe regiuni în România. Implicații pentru adoptarea euro

România figurează ca PIB/locuitor exprimat în euro la nivelul de doar 35% din media UE27, potrivit datelor prelucrate post-Brexit și publicate recent de Eurostat pentru… Mai mult

11.05.2020

Analiză

Deficitul comercial a crescut cu peste 50% în martie – acoperirea importurilor cu exporturi a coborât sub nivelul din 2010

Deficitul comercial pe luna martie 2020 a fost de 1,85 miliarde euro, cu peste 50% mai mare față de aceeaşi lună a anului trecut, potrivit… Mai mult

11.05.2020

La obiect

Eurostat: Economia României, pe locul 13 în UE. Am depăşit Grecia, Portugalia și Cehia

Economia României se situează pe locul 13 în UE şi reprezintă 1,6% din economia Uniunii, conform datelor publicate de Eurostat pentru anul 2019 privitor la… Mai mult

08.05.2020

La obiect

România – penultima în UE la costul muncii, dar prima la creșterea lui

România s-a plasat în 2019 pe penultimul loc între statele membre UE în ce privește costul orar al muncii (întreaga economie, mai puțin agricultura și… Mai mult

08.05.2020

Guvernul a abrogat standardele de cost la lucrările de infrastructură de transport

de Razvan Diaconu , 20.9.2018

Standardele de cost pentru obiective de investiţii finanţate din fonduri publice au fost abrogate printr-o Ordonanță de Urgență aprobată de guvern în ședința din 13 septembrie, publicată joi în Monitorul Oficial.

Măsura apare la scurt timp după ce guvernul a prezentat o listă de proiecte prioritare de realizat în PPP pe care se află și autostrăzi.

Standardele de cost datează din anul 2010 și reglementau prețul de realizare a unei autostrăzi, cel al lucrărilor de artă de pe acestea, de reparație a șoselelor sau a căii ferate, pornind de la situații medii, probabile, în funcție de relieful zonei- șes, deal sau munte.

Ordonatorii principali de credite vor trebui, scrie Arena Construcțiilor, să actualizeze și să aprobe pe propria răspundere valoarea actualizată a fiecărui proiect de investiţii, precum şi a lucrărilor de intervenţii, aflate în curs de execuție, în funcţie de evoluţia indicilor de preţuri, spune acum Guvernul.

Guvernul justifică abrogarea standadelor de cost prin aceea că acestea ar fi fost perimate. Standardele nu ar fi luat în calcul așa zise soluții moderne de realizare a lucrărilor, calitatea acestor lucrări, condițiile diferite de teren, etc. De pe lista motivelor, nu lipsește nici grija față de cetățeni:  Guvernul are obligația de a asigura securitatea acestora în caz de seism, iar standardele vechi nu ar fi luat în calcul revizuirea periodică a normativelor de proiectare anti-seism, pretinde Guvernul.

(Descărcați AICI ordonanța emisă de guvern)

Ordonanța va intra în vigoare la 30 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României.

În această perioadă autoritățile de management responsabile pentru managementul și implementarea asistenței financiare nerambursabile acordate de Uniunea Europeană în perioada de programare 2014-2020 vor proceda la revizuirea ghidurilor solicitantului aferente fondurilor europene structurale și de investiții gestionate, dacă este cazul, cu indicarea detaliată a impactului aplicării prevederilor asupra beneficiarilor proiectelor finanțate din fonduri europene, în funcție de stadiul accesării fondurilor europene.

Abrogarea vine in contextul in care oricum standardele de cost oricum nu mai sunt respectate: de exemplu, pentru 17 kilometri de autostradă pe Centura București Sud, firma Spedition UMB, deținută de Dorinel Umbrărescu, a cerut 882 milioane lei, fără TVA, adică 11,2 milioane euro pe kilometru.

Costul mediu pe kilometru de autostradă este de 3,1 milioane de euro în Bulgaria, în Serbia – 5,5 milioane de euro, în România – 6,3 milioane de euro, iar în Grecia puțin peste 10 milioane de euro. Sunt cifre prezentate, potrivit Digi 24, de către ministrul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice din Bulgaria, Nikolay Nankov, într-o audiere din Parlament.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 20.9.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

ANRE a avizat 35 de proiecte depuse primării în Programul Termoficare

Adrian N Ionescu

Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a emis, până în prezent, 35 de avize pentru proiecte depuse în cadrul Programului Termoficare, cu o… Mai mult

Stiri

Peste 8 milioane de bolnavi cronici, acces redus la medicația zilnică – Patronatul Producătorilor Români de Medicamente

Vladimir Ionescu

Pandemia Covid a generat o evoluție atipică a consumului de medicamente din România, cu achiziții de panică a unor produse, pe de o parte, și… Mai mult

Europa

Volkswagen, obligată să plătească compensații cetățenilor germani în scandalul Dieselgate

Iulian Soare

O curte federală a decis luni că Volkswagen trebuie să plătească compensații celor care au cumpărat autoturisme echipate cu motoare care manipulau emisiile de carbon.… Mai mult

Stiri

AVOCATNET

Din acest an, aranjamentele fiscale trebuie declarate la ANAF. Formularul de raportare, oficializat

AVOCATNET

Din iulie 2020, tranzacțiile prin care firmele își optimizează taxele trebuie raportate la Fisc. Obligația a fost introdusă prin OUG nr. 5/2020, cea care transpune,… Mai mult

Stiri

”La bal, sau la spital?” – Nu mai există cale de mijloc. CRONICILE Curs de Guvernare nr. 94 – Sumarul

Redacţia

Înaintea detaliilor privind conținutul numărului 94 al CRONICILOR, câteva caracteristici ale celei mai înalte publicații din România – cu un concept neobișnuit, cu o expertiză… Mai mult

Stiri

Conpet face un pas către producţia de electricitate ”verde”

Adrian N Ionescu

Transportatorul de ţiţei şi produse derivate prin conducte Conpet Ploieşti (COTE) îşi propune să investească 3 milioane de lei în construcţia de parcuri fotovoltaice pentru… Mai mult

Stiri

Bilanț coronavirus, 25 mai: peste 200 de cazuri noi

Vladimir Ionescu

După opt zile de coborâre a numărului de cazuri Covid-19 nou diagnosticate s-a situat sub 200, trendul s-a schimbat duminică și este confirmat de comunicarea… Mai mult