Chestiunea

Ups! Economia UE încetineşte, iar asta ne va afecta implacabil

Economia Uniunii Europene a consemnat în al doilea trimestru din 2019 cele mai slabe performanţe din ultimii cinci ani, cu o creştere trimestrială redusă (… Mai mult

06.08.2019

Analiză

Rectificare cu ce? România are cel mai mic raport venituri bugetare/PIB. Hiba majoră a deficitului de 3%

România a fost anul trecut ţara din UE cu cele mai mici venituri bugetare raportat la PIB, potrivit datelor publicate de Eurostat (cu excepţia Irlandei,… Mai mult

05.08.2019

La obiect

Producția agricolă – creştere pe sectorul vegetal, scădere îngrijorătoare pe zootehnie

Valoarea producției agricole a crescut în 2018 cu 7,2% față de anul precedent, potrivit datelor comunicate de INS. Ponderea sectorului vegetal a trecut pragul de… Mai mult

05.08.2019

Analiză

Precizări și observații importante pe deficitul bugetar

Recentul comunicat al Eurostat referitor la soldul execuţiei bugetare pe primul trimestru din 2019 (-4,5% din PIB zice organismul de statistică al Uniunii, -0,5% din… Mai mult

05.08.2019

Cronicile

Guvernul a abrogat standardele de cost la lucrările de infrastructură de transport

de Razvan Diaconu , 20.9.2018

Standardele de cost pentru obiective de investiţii finanţate din fonduri publice au fost abrogate printr-o Ordonanță de Urgență aprobată de guvern în ședința din 13 septembrie, publicată joi în Monitorul Oficial.

Măsura apare la scurt timp după ce guvernul a prezentat o listă de proiecte prioritare de realizat în PPP pe care se află și autostrăzi.

Standardele de cost datează din anul 2010 și reglementau prețul de realizare a unei autostrăzi, cel al lucrărilor de artă de pe acestea, de reparație a șoselelor sau a căii ferate, pornind de la situații medii, probabile, în funcție de relieful zonei- șes, deal sau munte.

Ordonatorii principali de credite vor trebui, scrie Arena Construcțiilor, să actualizeze și să aprobe pe propria răspundere valoarea actualizată a fiecărui proiect de investiţii, precum şi a lucrărilor de intervenţii, aflate în curs de execuție, în funcţie de evoluţia indicilor de preţuri, spune acum Guvernul.

Guvernul justifică abrogarea standadelor de cost prin aceea că acestea ar fi fost perimate. Standardele nu ar fi luat în calcul așa zise soluții moderne de realizare a lucrărilor, calitatea acestor lucrări, condițiile diferite de teren, etc. De pe lista motivelor, nu lipsește nici grija față de cetățeni:  Guvernul are obligația de a asigura securitatea acestora în caz de seism, iar standardele vechi nu ar fi luat în calcul revizuirea periodică a normativelor de proiectare anti-seism, pretinde Guvernul.

(Descărcați AICI ordonanța emisă de guvern)

Ordonanța va intra în vigoare la 30 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României.

În această perioadă autoritățile de management responsabile pentru managementul și implementarea asistenței financiare nerambursabile acordate de Uniunea Europeană în perioada de programare 2014-2020 vor proceda la revizuirea ghidurilor solicitantului aferente fondurilor europene structurale și de investiții gestionate, dacă este cazul, cu indicarea detaliată a impactului aplicării prevederilor asupra beneficiarilor proiectelor finanțate din fonduri europene, în funcție de stadiul accesării fondurilor europene.

Abrogarea vine in contextul in care oricum standardele de cost oricum nu mai sunt respectate: de exemplu, pentru 17 kilometri de autostradă pe Centura București Sud, firma Spedition UMB, deținută de Dorinel Umbrărescu, a cerut 882 milioane lei, fără TVA, adică 11,2 milioane euro pe kilometru.

Costul mediu pe kilometru de autostradă este de 3,1 milioane de euro în Bulgaria, în Serbia – 5,5 milioane de euro, în România – 6,3 milioane de euro, iar în Grecia puțin peste 10 milioane de euro. Sunt cifre prezentate, potrivit Digi 24, de către ministrul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice din Bulgaria, Nikolay Nankov, într-o audiere din Parlament.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 20.9.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

România – pe primul loc în UE la numărul accidentelor mortale de circulație

Marin Pana

România figurează pe primul loc în statistica Eurostat referitoare la numărul accidentelor mortale de circulație în statele membre UE (cele mai recente date au fost… Mai mult

Europa

Întâlnirea Macron – Putin: posibile soluții pentru Ucraina, total dezacord asupra modului de gestionare a protestelor interne

Iulian Soare

Președinții Franței, Emmanuel Macron, și Rusiei, Vladimir Putin, au indicat posibilitatea deschiderii unor noi negocieri care să ducă la soluționarea conflictului din Ucraina, dar nu… Mai mult

Stiri

Efecte OUG 114: Taxa pe cifra de afaceri a redus cu 35% profitul Transelectrica pe primul semestru

Adrian N Ionescu

„Ordonanța lăcomiei” a diminuat cu 35% profitul pe care l-ar fi înregistrat Translectrica pe primul semestru, compania care operează rețeua națională de transport de electricitate și… Mai mult

Europa

Boris Johnson cere președintelui Consiliului European eliminarea ”backstop” din acordul Brexit

Iulian Soare

Premierul britanic Boris Johnson l-a contactat luni pe președintele Consiliului European, Donald Tusk, solicitând ca Bruxelles-ul să ia în considerare o soluție pentru granița Irlandeză… Mai mult

Stiri

Oficial: ”80% din managerii de spital nu au ce căuta în sistem”

Mariana Bechir

Aproximativ 80% dintre managerii de spitale “nu au ce căuta în sistemul de sănătate”, a declarat luni ministrul Sorina Pintea, într-o conferință de presă organizată… Mai mult

Stiri

Servicii de lobby în SUA, beneficiar Călin Popescu Tăriceanu: 50.000 dolari și 170.000 euro

Razvan Diaconu

Călin Popescu Tăriceanu a plătit servicii de lobby și consultanță anul acesta în America în valoare de 50 de mii de dolari și 170 de… Mai mult

Stiri

Bundesbank avertizează că economia germană ar putea intra în recesiune în T3

Adrian N Ionescu

Cea mai mare economie a Europei ar putea să-și continue peste vară contracția din trimestrul doi, potrivit unui raport al băncii centrale a Germaniei, Bundesbank,… Mai mult