vineri

19 aprilie, 2024

30 august, 2011

Executivul a introdus Regia Autonomă de Transport București (RATB) sub coordonarea și organizarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), potrivit unei ordonanțe de înființare a unei Autorități Metropolitane de Transport în subordinea MTI, adoptate în ședința de guvern de marți.

Noua Autoritate Metropolitană de Transport București va avea ca principală activitate ”planificarea, coordonarea şi organizarea” transportului public de persoane cu metroul, autobuze, troleibuze, tramvaie şi a transportului regional pe calea ferată.

Concret, Autoritatea ”va monitoriza, va face priorităţile de dezvoltare ale zonei metropolitane ale transportului public din zona metropolitană, va elabora planul de transport din zona metropolitană”.


Autoritatea va fi condusă de un director general, numit prin ordin al ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, a menționat Guvernul.

Directorul general va prezida un consiliu de e conducere al Autorității, format din alți șase membri: trei reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi câte un reprezentant al Ministerului Administraţiei şi Internelor, Consiliului Judeţean Ilfov şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti va fi finanţată de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, mai prevede ordonanța Guvernului.

Înființarea Autorității fusese discutată cu FMI, CE și BM

Guvernul motivează înființarea Autorității prin faptul că ar fi fost discutată cu Fondul Monetar Internațional, Comisia Europeană și Banca Mondială, prin acordul stand-by.


”Acest organism a fost gândit în urma unui studiu făcut de Ministerul Transporturilor împreună cu Banca Mondială, încă din 2006. Între timp discuţiile au mai continuat cu experţii FMI, cei de la Comisia Europeană şi Banca Mondială, astfel încât înfiinţarea acestei Autorităţi a apărut şi în scrisoarea de intenţie cu FMI”, a afirmat secretarul de stat”, a spus Alexandru Nazare, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.

Într-adevăr, în scrisoarea de intenție adresată de guvern și adoptată de boardul FMI în luna iunie România se angajează să adopte până la finele lunii august legislaţia prin care ”se înfiinţează o nouă autoritate metropolitană de tranzit ce va administra Metrorex şi sistemul de transport de suprafată din Bucureşti”.

RATB, care gestionează transportul public de suprafață bucureșrtean – cu tramvaie, troleibuze și autobuze – se află în subordinea Consiliului General al Capitalei, iar ceilalți doi operatori coordonați de Autoritatea nou-înființată, Metrorex și CFR, erau oricum în subordinea directă a MTI.

RATB este condusă de un director general desemnat prin votul Consiliului de Administrație, care, la rândul său, este desemnat de Consiliul General al Capitalei.

În prezent, director general al RATB este Adrian Criț, care era membru al CA al Regiei, din partea PDL.

Regia bucureșteană de transport de suprafață are prevăzut un buget de circa 900 de milioane de lei pentru anul 2011, din care 428 de milioane de lei reprezintă subvenții de la bugetul Capitalei, iar restul venituri din călătoriile vândute și din servicii de publicitate.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: