Guvernul a aprobat în ședința de miercuri o hotărâre privind indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea canalelor Dunăre – Marea Neagră și Poarta Albă – Midia, Năvodari în vederea creșterii siguranței navigației.
Valoarea totală a investiției este de peste 1,67 miliarde de lei, iar durata de execuție este de 60 de luni, potrivit unei informări de presă a Executivului.
Obiectivul este inclus în Master Planul General de transport al României și se află pe rețeaua de transport de interes european.
Finanțarea se va realiza din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operațional Transport 2021 – 2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație.
Canalul Dunăre – Marea Neagră (CDMN) face legătura între fluviul Dunărea la Cernavodă și acvatoriul fluvio-maritim al portului Constanța, zona Constanța Sud – Agigea și are o lungime de 64 kilometri. Sectorul aferent prezentului proiect este în lungime de 62 kilometri. Din punct de vedere administrativ, lucrările se execută pe următoarele UATuri: Cernavodă, Saligny, Mircea Vodă, Medgidia, Castelu, Poarta Albă, Murfatlar (Basarabi), Valu lui Traian, Bărăganu, Topraisar, Cumpăna și Agigea, situate în județul Constanţa.
Canalul Poarta Albă – Midia, Năvodari (CPAMN) reprezintă ramura de nord a canalului principal şi face racordul cu zona Midia a portului Constanța şi portul Luminița – Tașaul. Lungimea CPAMN este de 27,5 kilometri, la care se adaugă 5 kilometri – ramura Luminița. Sectorul aferent prezentului proiect este în lungime de 25,3 kilometri, plus 5 kilometri ramura nordică spre portul Luminița. Din punct de vedere administrativ, lucrările se execută pe următoarele UAT-uri: Poarta Albă, Ovidiu, Lumina și Năvodari, situate în județul Constanța.
***