Google s-a grăbit să lanseze luna trecută chatbot-ul Bard, în pofida avertismentelor venite din partea unor angajați care l-au descris drept un „mincinos patologic” predispus să răspândească răspunsuri pline de informații false ce pot „duce la răni grave sau deces”.
Actuali și foști angajați ai Google acuză că gigantul tech și-a ignorat propria etică AI, în efortul său disperat de a-și ajunge din urmă concurenții, scrie Bloomberg.
Conform unor documente interne, angajaţii Google care au lucrat cu chatbot-ul Bard înainte ca acesta să fie lansat în mod limitat au implorat conducerea să nu-l lanseze.
Aceştia au constatat inclusiv că Bard oferă răspunsuri care pot pune în pericol viaţa utilizatorilor la întrebări precum ”cum aterizezi un avion” sau ”cum faci scuba diving”.
Mai mult, echipa internă de siguranţă din cadrul Google a dat aviz negativ lansării Bard, însă, conducerea a ignorat raportul şi a mers mai departe cu planurile de lansare.
(Citește și: „Inteligența Artificială din chatbot-uri poate genera „halucinații”- avertizează șeful Google Search„)
Google și-a consolidat echipa de etica a Inteligenței Artificiale, iar acum o ignoră
Compania deținută de Alphabet Inc. s-a angajat în 2021 să-și dubleze echipa care studiază etica inteligenței artificiale și să investească mai multe resurse în evaluarea potențialelor daune ale tehnologiei. Dar debutul din noiembrie 2022 al popularului chatbot al rivalului OpenAI a făcut ca Google să încerce să integreze AI în toate produsele sale cele mai importante, în doar câteva luni.
Grupul respectiv asistă acum lipsit de putere și demoralizat la implementarea pripită decisă de companie. Angajaților care sunt responsabili pentru siguranța și implicațiile etice ale noilor produse li s-a spus să nu intervină.
Google își propune să revitalizeze afacerea prin instalarea AI generativă în milioane de telefoane și case din întreaga lume, înainte să o facă OpenAI, cu sprijinul Microsoft Corp.
Lansare prematură pentru a nu pierde în fața Microsoft
Un reportaj Bloomberg pe acest subiect arată clar cum gigantul american a dat deoparte orice principii etice pentru a lansa cât mai repede un rival pentru OpenAI şi Microsoft.
Asta în vreme ce Sundar Pichai, şeful Google, vorbea despre pericolele pe care AI-ul lansat în grabă şi fără reglementări clare le poate aduce.
Google a pierdut 100 de miliarde de dolari din capitalizare după lansarea Bard, care a fost promovat printr-o reclamă ce conţinea o informaţie falsă.
****