Google, principalul motor de căutare la nivel global, va pune etichete de fact-check și pentru căutările de fotografii din Google Images, în contextul în care cresc presiunile asupra marilor jucători din industria tech de a combate fenomenul știrilor false din mediul online.
Etichetele „fact-check” vor apărea sub preview-urile din rezultatele căutării de imagini, împreună cu un rezumat al surselor alternative de informații, scrie Reuters.
Compania a început din aprilie să pună aceste etichete de verificare pe platforma sa video YouTube, dar numai pentru utilizatorii americani, după explozia teoriilor conspiraționiste legate de coronavirus.
Companiile din industrie au primit numeroase solicitări de a crește supravegherea conținutului pe care îl găzduiesc, după ce politicile permisive implementate inițial au dus la apariția de numeroase conturi false ce răspândesc informații înșelătoare sau false care devin virale.
Twitter și Facebook au introdus și ele programe de verificare și etichete de avertizare pentru „informații manipulate”, deși criticii spun că măsurile înseamnă prea puțin pentru proporțiile la care a ajuns fenomenul dezinformării.
Twitter a pus o astfel de etichetă sub postările lui Donald Trump, iar președintele american a reacționat prin semnarea unui ordin executiv prin care rețelele sociale sunt obligate fie să-și asume conținutul încărcat de utilizatori și să răspundă civil pentru el, fie să nu mai intervină nicicum asupra acestuia.