marți

23 aprilie, 2024

27 martie, 2024

Gigantul feroviar chinez CRRC s-a retras dintr-o licitație pentru achiziția de trenuri organizată în Bulgaria, după ce luna trecută Comisia Europeană a lansat o investigație privind suspiciunea că acesta ar fi subvenționat de guvernul de la Beijing,  a anunțat marți executivul UE.

Ca urmare a retragerii CRRC, Comisia „își va încheia investigația aprofundată”, luând act de retragerea companiei din competiție, precizează comunicatul.

Bruxelles-ul a anunțat investigația la 16 februarie, comisarul european pentru piața internă, Thierry Breton, afirmând atunci suspiciunea că CRRC Qingdao Sifang Locomotive s-a bazat pe subvenții pentru a „prezenta o ofertă nejustificat de avantajoasă” în încercarea de a câștiga licitația pentru trenurile electrice din Bulgaria.


„În doar câteva săptămâni, prima noastră investigație în temeiul Regulamentului privind subvențiile străine a dat deja rezultate”, a declarat Breton.

El a precizat că piața unică europeană rămâne deschisă „pentru firmele care sunt cu adevărat competitive și joacă corect”, dar că Bruxelles-ul va lua „toate măsurile necesare pentru a păstra securitatea economică și competitivitatea Europei”, relatează Euractiv.

Achiziție de trenuri în valoare de 610 mil. euro

Proiectul vizează achiziționarea a 20 de trenuri electrice și întreținerea acestora pe o perioadă de 15 ani, contractul având o valoare totală de aproximativ 610 milioane de euro, relatează Euractiv.

CRRC este cel mai mare producător de trenuri din lume. Acesta are contracte în peste 110 țări și regiuni, de la orașe din SUA, până la India și America Latină.

Noile reglementări impun notificarea Comisiei în cazul oricărei achiziții de peste 250 mil. euro


În conformitate cu Regulamentul UE privind subvențiile străine, firmele trebuie să notifice Comisiei Europene orice licitație de achiziții publice în UE în valoare de peste 250 de milioane de euro, și să anunțe dacă au primit contribuții financiare străine în valoare de cel puțin patru milioane de euro în cei trei ani anteriori.

Recent, UE a intensificat controalele asupra companiilor chineze ce ar putea beneficia de subvenții de stat pentru a-și învinge concurenții.

În septembrie, șefa Comisiei, Ursula von der Leyen, a anunțat o anchetă privind subvențiile chinezești pentru vehiculele electrice, vândute la prețuri considerate de industria europeană ca fiind „artificial de scăzute”.

Iar în ianuarie, Bruxelles-ul a prezentat politici menite să împiedice ca tehnologia sau infrastructura sensibilă să ajungă în mâinile unor rivali economici precum China.

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: