4 decembrie, 2020

Google, Facebook, Amazon, Instagram sau Airbnb vor putea fi sancționate de Consiliul Concurenței în situația în care nu au comportament echitabil și transparent față de comercianții din România care folosesc serviciile acestor platforme sau se promovează prin intermediul lor, potrivit unei Ordonanțe de Urgență discutat în primă lectură în cadrul ședinței de guvern de vineri.

Ordonanța prevede posibilitatea de sancționare a serviciilor de intermediere online și a motoarelor de căutare online pe care comercianții își promovează afacerile. Proiectul de OUG transpune Regulamentul UE 1150 din 2019.

Regulamentul obligă platformele online să aibă un comportament echitabil și transparent față de toți comercianții, respectiv să nu privilegieze prin intermediul algoritmilor propriile servicii și produse în detrimentul celor ce aparțin comercianților locali.


”Platformele online, fie ele servicii de intermediere sau motoare de căutare, reprezintă modele de afaceri inovative și au un rol important în crearea de noi oportunități de piață, în special pentru întreprinderile mici și mijlocii (denumite în continuare „IMM”). Acestea sporesc gama opțiunilor oferite consumatorilor la un nivel de preț competitiv, contribuind astfel la bunăstarea consumatorilor. În același timp, există unele preocupări legate de practicile comerciale potențial dăunătoare existente la nivelul relației dintre aceste platforme și utilizatorii lor profesioniști”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.

De asemenea, motoarele de căutare online pot fi surse importante de trafic de internet pentru întreprinderile care oferă bunuri și servicii consumatorilor prin intermediul site-urilor, așadar pot afecta în mod substanțial succesul comercial al acestora. Chiar și în absența unei relații contractuale cu utilizatorii profesionali de site-uri, furnizorii de servicii specifice motoarelor de căutare online pot să se comporte în mod unilateral și într-o manieră care poate fi inechitabilă, putând aduce prejudicii intereselor legitime ale utilizatorilor profesionali de site-uri, argumentează autoritățile.

Amenzile cuprinse între 0,1% și 1% din cifra de afaceri pot fi aplicate platformelor online și dacă nu respectă cerințe specifice privind procedurile și termenele de modificare a termenilor și condițiilor încheiate de platforma online cu comercianții.

Consiliul Concurenței va fi instituția care va analiza modul în care platformele online de vânzări/ promovare respectă noile reguli și tot Consiliul Concurenței va da eventualele sancțiuni.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: