General Motors intenţionează să recâştige cota de piaţă deţinută în Europa, înainte de criză, prin lansarea unei linii low-cost care să concureze modelele produse de Renault la Dacia, scrie Financial Times.
GM vrea să intre pe piaţa maşinilor ieftine din Europa, prin lansarea unei linii low-cost sub marca Opel, încercând să se impună pe segmentul de entry-level, unde domină în prezent Dacia, producătorul cu cea mai rapidă creştere de pe continent.
„Dacia este o mare realizare. GM nu este Dacia, dar acest segment de piaţă entry-level este foarte interesant. Trebuie admiraţi”, a declarat pentru FT Karl – Thomas Neumann, director executiv Opel, divizia europeană a General Motors, completând: „Sigur că ne uităm la acest segment”.
În opinia lui Karl – Thomas Neumann, după ce a fost retras Chevroletul de pe piaţa europeană, un produs entry-level Opel este foarte fezabil şi ar acoperi exact golul lăsat de Chevrolet, care nu a fost nicidecum o maşină ieftină.
Planurile merg spre un SUV de dimensiuni mici şi un model mai mic decât Opel Astra, care să se încadreze în plaja de preţ practicată de Dacia, a explicat oficialul.
Dacia, deţinută de Renault, a devenit cel mai valoros activ european al producătorului francez, scrie FT, reuşind să aibă creştere chiar şi atunci când piaţa scădea în Europa.
Modelele cu dotări minimale, pentru a păstra un preţ mic, au răspuns cererii din această perioadă de austeritate, cu reduceri de venituri şi şomaj ridicat.
În 2008, brandurile comercializate de GM deţineau 10,4% din piaţa europeană, în timp ce Dacia, Hyundai şi Kia totalizau doar 4,9%. În prezent, cei trei producători low-cost cumulează 9,1% din piaţă, iar GM a scăzut la 7,9%, mai scrie FT.