marți

6 decembrie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

19 ianuarie, 2021

Grupul rus Gazprom menționează, în prospectul unei emisiuni de euro-obligaţiuni consultat de Reuters, că există riscul ca proiectul gazoductului Nord Stream 2 să fie suspendat sau anulat, din cauza presiunilor politice.

Dacă Nord Stream 2 va fi suspendat sau anulat, Gazprom s-ar putea confrunta cu pretenţii financiare din partea contractorilor.

Proiectul Nord Stream 2 implică o investiţie de 9,5 miliarde de euro (11,6 miliarde de dolari), finanţată jumătate de Gazprom şi jumătate de cinci companii europene (OMV, Wintershall Dea, Engie, Uniper şi Shell).


Nord Stream 2 va permite dublarea capacităţii de transport a Nord Stream 1, până la 110 miliarde de metri cubi pe an, astfel că o cantitate mai mare de gaze naturale ruseşti va ajunge direct în Germania prin Marea Baltică, fără a mai trece prin Ucraina.

„În timp ce implementam proiectele noastre internaţionale majore, cum ar fi gazoductul Nord Stream 2, ne-am confruntat şi ne-am putea confrunta în continuare cu riscuri asociate cu modificarea condiţiilor politice în diverse regiuni care au legătură cu astfel de proiecte”, informează Gazprom, conform Reuters, agenție preluată de Agerpres.

Compania de stat rusă intenționează să emită obligațiuni cu scadență la opt ani, în valoare de cel puțin de 500 milioane de dolari.  

„În circumstanţe excepţionale, inclusiv ca urmare a presiunilor politice, astfel de modificări ar putea avea ca rezultat suspendarea sau renunţarea la proiect”, avertizează producătorul rus de gaze naturale.


Gazprom este o companie publică şi este obligată să-i informeze pe investitori în legătură cu potenţialele riscuri în prospectul unei emisiuni de eurobonduri, înaintea lansării pe piaţă.

Dacă Nord Stream 2 va fi suspendat sau anulat, Gazprom s-ar putea confrunta cu pretenţii financiare din partea contractorilor.

„S-ar putea să ni se ceară plata unor compensaţii, inclusiv pagube, penalităţi, taxe de reziliere şi alte plăţi. De asemenea, este posibil să înregistrăm provizioane semnificative legate de investiţiile noastre”, informează Gazprom.

Amenințările cu sancțiuni lansate de Departamentul de Stat al SUA

Anterior, Reuters a dezvăluit că Departamentul de Stat al SUA a avertizat recent companiile europene pe care le suspectează că ajută Rusia în construcţia gazoductului Nord Stream 2 că riscă sancţiuni.

Potrivit unui diplomat american, Departamentul de Stat se pregăteşte să publice un raport cu privire la companiile despre care crede că ajută la construcţia conductei ce porneşte din Rusia şi ajunge până în Germania.

Printre companiile care ar putea fi menţionate în raport sunt firme de asigurări, cele care ajută la instalarea conductei submarine sau cele verifică echipamentul de construcţie, a mai spus sursa.

Consorţiul Nord Stream 2 AG a anunţat săptămâna trecută că lucrările pregătitoare pentru finalizarea tronsonului de conductă dintre Germania şi Danemarca vor fi reluate în curând, având în vedere cele mai recente decizii ale Autorităţii maritime din Danemarca. Aceasta a informat transportatorii maritimi că o zonă de interdicţie va fi instituită în zona Bornholm pentru nava Fortuna specializată în amplasarea de conducte submarine, care va fi asistată de nave de construcţie şi aprovizionare. Nord Stream 2 AG intenţionează să finalizeze lucrările de construcţie la acest tronson în prima jumătate a lui 2021.

Conducta, unul dintre cele mai importante proiecte ale Rusiei în Europa, a stârnit tensiuni între Washington şi Moscova.

Administraţia Trump, care se opune Nord Stream 2, ce ar priva Ucraina de taxe de tranzit profitabile, afirmă că o astfel de conductă ar creşte dependenţa economică şi politică a Europei faţă de Rusia.

Gazprom a oprit construcţia Nord Stream 2 timp de un an după sancţiunile SUA din decembrie 2019. Lucrările au fost reluate, în timp ce compania speră să finalizeze conducta Nord Stream 2 sub Marea Baltică pentru a dubla capacitatea liniei existente.

Proiectul este finalizat în proporţie de 90% cu doar o porţiune de 100 km în apele adânci din largul Danemarcei rămasă să fie terminată.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Portul Constanța are a doua cea mai mare creștere a cantității de mărfuri transferate în 2021, plus 26% față de anul pandemiei 2020, după cea a portului belgian

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: