fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Modificările aduse legii Curții de Conturi permit fraudarea fără consecințe a fondurilor europene – USR îi cere președintelui Iohannis să sesizeze CCR

USR solicită președintelui Klaus Iohannis să nu promulge modificările aduse Legii nr. 94/1992 privind organizarea și funcționarea Curții de Conturi, pentru că ele afectează independența… Mai mult

29.06.2020

Analiză

5 luni care ne-au mâncat 53% din spatiul fiscal de criză: și mai plătim și 90 de miliarde în plus la pensii dintr-un PIB subțiat cu 60 de miliarde?

Bugetul general consolidat a înregistrat pe primele cinci luni ale anului în curs un deficit de aproape 39 miliarde lei, echivalent cu aproape 3,6% din… Mai mult

28.06.2020

La obiect

România – aproape singura și cea mai mare creștere a sectorului serviciilor din UE pe T1 2020

Potrivit datelor publicate de Eurostat, România a consemnat aproape singura ( excepție Bulgaria) și cea mai mare creștere a sectorului serviciilor din UE pe primul… Mai mult

28.06.2020

La obiect

Execuția bugetară: Deficitul la 5 luni a urcat la 3,59%. De unde, cât, cum

Execuția bugetului general consolidat în primele cinci luni ale anului 2020 a înregistrat un deficit de 38,8 miliarde de lei (3,59% din PIB), din care… Mai mult

26.06.2020

FT, CNN, The Guardian și The Economist – alianță pe piața de publicitate împotriva Google și Facebook

de Anne-Marie Blajan 18.3.2015

publicitate_online-The Guardian, Financial Times, CNN, Reuters şi The economist s-au asociat pentru a folosi un sistem de tranzacţii automatizate de reclama online, într-o iniţiativă de a lupta împotriva giganţilor  Google, Microsoft şi Facebook pe piaţa de publicitate online.

Iniţiativa, o platformă numită Pangaea Alliance, va da acestor cinci branduri din media internaţională accesul la mai mult de 110 milioane de cititori online.

“Unicitatea Pangaea constă în calitatea partenerilor. (…) Ştim că încrederea este cel mai mare mare atribut al unui brand, aşa că ne-am reunit pentru a da greutate publicităţii în cadrul unor publicaţii de încredere”, a afirmat unul dintre directorii The Guardian, Tim Gentry.

Piaţa globală de publicitate online de tip display este estimată la 60 de miliarde de dolari, arată The Guardian, şi devine din ce în ce mai mult o piaţă dominată de proprietari de media care pot oferi reduceri gigantice clienţilor de publicitate.

Iar în Marea Britanie, Google şi Facebook au jumătate din această piaţă, potrivit eMarketer.

Partenerii Pangaea afirmă că valoarea acestei alianţe constă în faptul că aduce laolaltă un public internaţional influent şi de încredere, vânat de publicitari.

“Calitatea publicului Financial Times este ceea ce cumpără publicitarii. Pangaea este o iniţiativă care consolidează propunerea premium a instituţiilor media prin garantarea unui mediu de publicitate de încredere”, a spus unul dintre directorii Financial Times. Filosofia partenerilor acestei platforme este aceea de a aduce o audienţă globală de încredere şi de calitate.

The Guardian publică evaluare a ComScore privind audienţa globală a unor platforme, cele mai importante:

  • Facebook: 823 milioane
  • Twitter: 178 milioane
  • LinkedIn: 173 milioane
  • Pangaea: 110 milioane
  • Hearst: 93 milioane
  • CNN: 89 milioane
  • BBC: 80 milioane
  • Mail Online: 60 milioane
  • New York Times: 44 milioane
  • The Guardian: 43 milioane

Potrivit HotNews.ro, Pangaea nu este prima şi singura iniţiativă de acest gen, pentru a rezista în faţa giganţilor Facebook şi Google. În Franţa au existat două astfel de proiecte, platformele La Place Media şi Audience Square, in timp ce şi în România mai mulţi publisheri s-au reunit în cadrul Proiectului Agora.

Google, criticat de industria media

Google a fost acuzată de-a lungul timpului că muşcă din veniturile companiilor de media care editează conţinut. Rupert Murdoch, deţinătorul Fox News, The Wall Street Journal si London Times, a acuzat Google că “fură” continutul companiei.

Magnatul media a ameninţat în repetate rânduri că va scoate conţinutul publicaţiilor sale din indexul de căutari al Google. Replica Google a fost că motoarele de căutare şi agregatoarele de conţinut, de ştiri, sunt responsabile pentru traficul înregistrat de site-urile  publicaţiilor.

Şefii Google au argumentat adesea că actualul model de business din media trebuie să se schimbe şi se va schimba inevitabil. În plus, spun aceştia, Google News deja face un lucru remarcabil prin identificarea ştirilor noi şi importante.

Prin direcţionarea utilizatorilor către cel mai bun continut, Google asigura trafic ridicat pentru site-urile care produc conţinut şi cele mai bune ştiri. În plus, Google şi reţelele sociale permit creatorilor de conţinut să stabilească reclamele în funcţie de cititori.

Există estimări că Google ar fi plătit site-urilor partenere care rulează reclame de la companie, în ultimul deceniu, 50 de miliarde de dolari. Însă creatorii de conţinut reclamă faptul că ceea ce primesc de la gigantul de internet este infim, având în vedere că ei creează conţinutul, iar “partea leului” din reclame rămâne la Google.

Comisia Europeană investighează Google

Şi Comisia Europeană investighează activităţile Google în Europa. În 2010 a deschis o anchetă împotriva gigantului internetului pentru abuz de poziţie dominantă. Gigantul american este acuzat în special că afişează pe paginile sale propriile servicii specializate, în detrimentul motoarelor de căutare concurente.

Într-o rezoluţie adoptată anul trecut, deputaţii europeni solicită separarea activităţilor Google, a motorului de căutare de alte servicii pe care le oferă compania. Rezoluţia nu are valoare juridică, dar este o solicitare făcută Comisie Europene de a acţiona.

Comisarul european pentru societate digitală, Gunther Ottinger, a indicat faptul că, potrivit unor propuneri de creare a unei pieţe unice digitale în UE, Google ar putea ajunge să fie taxată pentru publicarea unor materiale care implică drepturi de autor.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 18.3.2015

Lăsați un comentariu


Europa

Guvernul federal german aprobă prima strategie națională privind egalitatea de gen

Iulian Soare

Guvernul federal a aprobat miercuri o strategie pentru combaterea inegalității de gen, prima de acest fel în Germania, anunță Deutsche Welle. Planul în 9 puncte… Mai mult

Stiri

Banca Comercială Feroviară – cumpărată de un antreprenor din IT

Vladimir Ionescu

Proprietarul Astra Vagoane, Valer Blidar (foto), a anunţat vânzarea pachetului majoritar de acţiuni pe care îl deţinea la Banca Feroviară. Pachetul a fost preluat de… Mai mult

Stiri

Președintele Iohannis cere Parlamentului să voteze rapid proiectul legii privind carantina

Vladimir Ionescu

Președintele Klaus Iohannis a lansat miercuri un apel către politicieni să nu exploateze în scop electoral actuala epidemie de coronavirus și să sprijine guvernul Orban… Mai mult

Stiri

150 de figuri publice proeminente avertizează asupra pericolului în care se află libertatea de exprimare: Editori concediați, cărți retrase de pe piață, profesori anchetați pentru că citează din literatură

Victor Bratu

Aproximativ 150 de scriitori, academicieni și activiști – între care JK Rowling, Salman Rushdie, Noam Chomsky, Garry Kasparov, Nell Irvin Painter și Margaret Atwood –… Mai mult

Europa

Comisia Europeană a lansat Strategia Hidrogenului. Hidroelectrica încearcă să fructifice oportunitatea

Adrian N Ionescu

Comisia Europană a lansat, miercuri, strategia integrării producţiei, stocării şi folosirii hidrogenului în sistemul energetic, ca parte a Pactului ecologic european (Green Deal), potrivit unui… Mai mult

Stiri

ARPIM și-a completat echipa de conducere

Vladimir Ionescu

Cecilia Radu (foto), Director General Novo Nordisk România, este noul Vice-Președinte al Asociației Române a Producătorilor Internaționali de Medicamente (ARPIM), ales în cadrul Adunării Generale… Mai mult

Stiri

Austria introduce carantină 2 săptămâni pe cei care vin din România, dacă nu fac dovada testului negativ Covid. Precizări MAE austriac

Vladimir Ionescu

Guvernul de la Viena a emis miercuri avertizări de călătorie pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova, invocând o înrăutăţire a situaţiei legate de COVID-19 în… Mai mult