18 martie, 2015

publicitate_online-The Guardian, Financial Times, CNN, Reuters şi The economist s-au asociat pentru a folosi un sistem de tranzacţii automatizate de reclama online, într-o iniţiativă de a lupta împotriva giganţilor  Google, Microsoft şi Facebook pe piaţa de publicitate online.

Iniţiativa, o platformă numită Pangaea Alliance, va da acestor cinci branduri din media internaţională accesul la mai mult de 110 milioane de cititori online.

“Unicitatea Pangaea constă în calitatea partenerilor. (…) Ştim că încrederea este cel mai mare mare atribut al unui brand, aşa că ne-am reunit pentru a da greutate publicităţii în cadrul unor publicaţii de încredere”, a afirmat unul dintre directorii The Guardian, Tim Gentry.


Piaţa globală de publicitate online de tip display este estimată la 60 de miliarde de dolari, arată The Guardian, şi devine din ce în ce mai mult o piaţă dominată de proprietari de media care pot oferi reduceri gigantice clienţilor de publicitate.

Iar în Marea Britanie, Google şi Facebook au jumătate din această piaţă, potrivit eMarketer.

Partenerii Pangaea afirmă că valoarea acestei alianţe constă în faptul că aduce laolaltă un public internaţional influent şi de încredere, vânat de publicitari.

“Calitatea publicului Financial Times este ceea ce cumpără publicitarii. Pangaea este o iniţiativă care consolidează propunerea premium a instituţiilor media prin garantarea unui mediu de publicitate de încredere”, a spus unul dintre directorii Financial Times. Filosofia partenerilor acestei platforme este aceea de a aduce o audienţă globală de încredere şi de calitate.


The Guardian publică evaluare a ComScore privind audienţa globală a unor platforme, cele mai importante:

  • Facebook: 823 milioane
  • Twitter: 178 milioane
  • LinkedIn: 173 milioane
  • Pangaea: 110 milioane
  • Hearst: 93 milioane
  • CNN: 89 milioane
  • BBC: 80 milioane
  • Mail Online: 60 milioane
  • New York Times: 44 milioane
  • The Guardian: 43 milioane

Potrivit HotNews.ro, Pangaea nu este prima şi singura iniţiativă de acest gen, pentru a rezista în faţa giganţilor Facebook şi Google. În Franţa au existat două astfel de proiecte, platformele La Place Media şi Audience Square, in timp ce şi în România mai mulţi publisheri s-au reunit în cadrul Proiectului Agora.

Google, criticat de industria media

Google a fost acuzată de-a lungul timpului că muşcă din veniturile companiilor de media care editează conţinut. Rupert Murdoch, deţinătorul Fox News, The Wall Street Journal si London Times, a acuzat Google că “fură” continutul companiei.

Magnatul media a ameninţat în repetate rânduri că va scoate conţinutul publicaţiilor sale din indexul de căutari al Google. Replica Google a fost că motoarele de căutare şi agregatoarele de conţinut, de ştiri, sunt responsabile pentru traficul înregistrat de site-urile  publicaţiilor.

Şefii Google au argumentat adesea că actualul model de business din media trebuie să se schimbe şi se va schimba inevitabil. În plus, spun aceştia, Google News deja face un lucru remarcabil prin identificarea ştirilor noi şi importante.

Prin direcţionarea utilizatorilor către cel mai bun continut, Google asigura trafic ridicat pentru site-urile care produc conţinut şi cele mai bune ştiri. În plus, Google şi reţelele sociale permit creatorilor de conţinut să stabilească reclamele în funcţie de cititori.

Există estimări că Google ar fi plătit site-urilor partenere care rulează reclame de la companie, în ultimul deceniu, 50 de miliarde de dolari. Însă creatorii de conţinut reclamă faptul că ceea ce primesc de la gigantul de internet este infim, având în vedere că ei creează conţinutul, iar “partea leului” din reclame rămâne la Google.

Comisia Europeană investighează Google

Şi Comisia Europeană investighează activităţile Google în Europa. În 2010 a deschis o anchetă împotriva gigantului internetului pentru abuz de poziţie dominantă. Gigantul american este acuzat în special că afişează pe paginile sale propriile servicii specializate, în detrimentul motoarelor de căutare concurente.

Într-o rezoluţie adoptată anul trecut, deputaţii europeni solicită separarea activităţilor Google, a motorului de căutare de alte servicii pe care le oferă compania. Rezoluţia nu are valoare juridică, dar este o solicitare făcută Comisie Europene de a acţiona.

Comisarul european pentru societate digitală, Gunther Ottinger, a indicat faptul că, potrivit unor propuneri de creare a unei pieţe unice digitale în UE, Google ar putea ajunge să fie taxată pentru publicarea unor materiale care implică drepturi de autor.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: