marți

23 aprilie, 2024

11 septembrie, 2020

Pe măsură ce numărul de cazuri de coronavirus a crescut din nou în statele europene, date privind consumul arată că frica de infectare determină persoanele înstărite din Europa să nu facă cheltuieli, spre îngrijorarea retailerilor și a producătorilor, reiese dintr-o analiză Reuters.

Studii privind evoluția consumului realizate în Marea Britanie, Franța, Danemarca și Suedia indică aceeași tendință care s-a observat în SUA: chiar dacă magazinele s-au redeschis, persoanele înstărite nu dau drumul la consum.

Britanicii cu venituri de peste 40.000 de lire sterline realizau înainte de pandemie 35% din consumul total din Marea Britanie. Odată cu izbucnirea crizei de coronavirus situația s-a schimbat radical: peste 45% din scăderea consumului s-a datorat acestei categorii, după cum reiese dintr-un studiu privind cheltuielile pe card realizat Paolo Surico de la London School of Economics.


„Ideal ar fi ca tinerii și persoanele cu venituri mici să economisească, iar persoanele înstărite să dea drumul la consum. Dar, din păcate, lucrurile decurg exact invers”, a spus Surico.

Un studiu comparativ ce a fost realizat pe un eșantion de 860.000 de persoane în Danemarca, un stat ce a impus condiții destul de stricte în timpul pandemiei și Suedia, o țară care a adoptat o politică relaxată relevă aceeași tendință de reducere a consumului în rândul vârstnicilor și a categoriilor cu venituri peste medie.

Potrivit cercetării, scăderea consumului a fost cu doar 4% mai mare în Danemarca decât în Suedia. Din același studiu reiese că persoanele vârstnice din Suedia au consumat mult mai puțin decât persoanele din aceeași categorie din Danemarca. „Cel mai probabil, incidența mare a cazurilor de coronavirus din Suedia a determinat această categorie să fie mult mai precaută”, este de părere Asger Lau Andersen, economistul care a realizat cercetarea.

Și europenii cu venituri reduse reduc consumul

Creșterea din ultimul timp a numărului de cazuri de coronavirus și reinstituirea unor restricții ar putea conduce la scăderea cererii și în rândul categoriilor de persoane cu venituri reduse, mai scrie Reuters. Estimând o diminuare a puterii de cumpărare, magazine precum Zara, Asos, Mango, Net-A-Porter și New Look au făcut reduceri de preț peste nivelul din 2019, la o categorie mult mai mare de produse.


Jurnaliștii Reuters estimează că în viitor ar putea fi afectate chiar și domenii economice ce nu au avut de suferit de pe urma crizei generare de coronavirus, cum este retailul alimentar.

De exemplu, în Portugalia, unde numărul de cazuri noi de infectare a crescut constant începând cu luna iunie,  ceea ce a condus la impunerea unor noi restricții, s-a observat în utimul timp o scădere a consumului de alimente.

„Scăderea consumului nu este doar o urmare a faptului că oamenilor le este teamă să meargă la magazine. Pur și simplu, oamenii se tem pentru situația lor financiară”,a  declarat Goncalo Lobo Xavier, șeful lanțului de retail APED.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: