sâmbătă

20 aprilie, 2024

25 mai, 2023

Franţa a interzis, începând cu 23 mai, cursele aeriene pe distanţe scurte, acolo unde există alternativa parcugerii rutei în două ore și jumătate cu trenul, devenind astfel prima țară din lume ce apelează la această măsură discutată și de alte state, dar foarte controversată.  

În criteriile interdicției se încadrează avioanele care făceau rute ce leagă Parisul de Bordeaux, Nantes si Lyon. 

Măsura face parte din setul destinat încetinirii ritmului schimbărilor climatice, în condițiile în care aviaţia contribuie cu până la trei procente la poluarea mondială, iar cele mai poluante, per pasager, sunt tocmai cursele scurte.


Interdicția se aplică și aeronavelor private pentru călătorii scurte, în încercarea de a face transportul mai ecologic și mai echitabil pentru populație, scrie Euronews.

Ministrul Transporturilor, Clément Beaune, a declarat că țara nu-i mai poate tolera pe cei super bogați, care se deplasează cu avioane private, în timp ce publicul face reduceri drastice de cheltuieli pentru a supraviețui crizei energetice și schimbărilor climatice.

Serviciile feroviare trebuie să îndeplinească anumite condiții pentru a înlocui zborurile

Noua lege menționează că serviciile feroviare pe respectivele rute trebuei să îndeplinească anumite condiții pentru a încadra ca alternativă de transport pentru zboruri: trebuie să fie frecvente și suficient de bine conectate pentru a răspunde nevoilor pasagerilor care altfel ar călători cu avionul și, de asemenea, ele trebuie să fie și capabile să absoarbă creșterea numărului de pasageri.

În plus, persoanele care efectuează astfel de călătorii ar trebui să poată face drumul tur – retur în aceeași zi, după ce au petrecut opt ore la destinație.


Criticii cred că măsura va avea efecte simbolice, fiind posibil să se intensifice transportul cu autovehiculele personale, și sunt de părere că ar fi necesare prevederi mai dure. Alți francezi și-ar dori ca interdicția să fie aplicată și de alte țări.

Convenția cetățenească pentru climat inițiată de președintele Emmanuel Macron propunea în forma inițială renunțarea la cursele aeriene pe distanțe scurte de patru ore cu trenul, însă reprezentanții companiilor aeriene, precum și oficiali din regiunile franceze s-au opus și au obținut compromisul actual, de două ore și jumătate, pentru definirea drumurilor scurte.

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: