vineri

3 mai, 2024

Just Business

O interfață între Economie și viața afacerilor

24 octombrie, 2023

La Uzina Ford Otosan din Craiova a început producția de serie a două noi modele de clasă medie: Transit Courier, destinat transportului de mărfuri și Tourneo Courier pentru pasageri sau curierat în marile orașe. Ambele modele se încadrează în categoria autovehiculelor comerciale ușoare, destinate distribuției de mărfuri și curieratului în mediul urban. Modelul Tourneo vizează și piața taxiurilor sau a mașinilor familiale, apropiindu-se de caracteristicile unui monovolum.

Unitatea de producție auto din Craiova fabrică cele două modele Courier din vara anului 2023. Dar nu ca producție de serie, ci pentru testări, validări, omologări. Astfel, ziua care marchează debutul producției de serie este consemnată cea de 24 Octombrie 2023.

Din 2024 vor fi produse și variante electrice ale Puma, Transit Courier și Tourneo Courier. Astfel că, într-un timp foarte scurt, uzina va trece de la trei variante de vehicul la sașe. Chiar dacă variantele electrice sunt în mare parte la fel din punct de vedere estetic – singura diferență majoră fiind motorizarea – nivelul diferit de complexitate tehnologică le face să se contorizeze ca niște noi modele din punct de vedere industrial.


Cu cele două noi modele comerciale, gama de modele produsă la Craiova crește la trei și, mai ales, crește capacitatea de producție la peste 200.000 de autovehicule anual, cu o țintă de aproape 300.000 de unități, începând de anul viitor, când vor începe să fie produse și versiunile cu motoare electrice.

Ford Otosan a plătit anul trecut 575 milioane de euro către Ford, pentru preluarea integrală a facilităților din Oltenia, la care se adaugă alte 140 de milioane de euro, condiționați de nivelul de utilizare a capacității uzinei.

Ulterior, investiția pentru modernizarea și adaptarea liniilor de producție s-a ridicat la 450 de milioane de euro.

În urma preluării Ford România, care și-a schimbat denumirea în Ford Otosan România, compania cu sediul în Craiova a contribuit cu 1,2 miliarde de euro la cifra de afaceri a Ford Otosan, în primul său an generând companiei în care Ford și Koc holding dețin procente egale un profit de 4,4 milioane de euro, cu un total de peste 90.000 de autoturisme vândute în Europa. Pentru compania turcă, anul 2022 a fost cel mai bun an din istorie. Dacă în 2022 uzina din Craiova a produs 73.240 de autovehicule, în 2023 este așteptat un volum estimat la circa 200.000 de vehicule, în primele nouă luni fiind depășit pragul de 140.000 de vehicule, dublu față de cel de anul trecut. Producția totală a Ford Otosan, în Turcia și România, ar urma să ajungă la aproximativ 660.000 vehicule.


Prezent la Craiova, premierul Marcel Ciolacu s-a arătat impresionat de nivelul tehnologic al fabricii și de cele două noi modele. „Am vizitat trei hale de producție aici și am fost impresionat de nivelul tehnologic. Am făcut un drive test cu noul Courier și cu Puma și sunt mândru că aceste mașini sunt fabricate în România”, a spus acesta.

***

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: