Guvernul şi delegaţia FMI au convenit, vineri, la Palatul Victoria, să reanalizeze toate etapele procedurii de privatizare a CFR Marfă, pentru a identifica motivele care au condus la nefinalizarea operaţiunii, înainte de a stabili un termen pentru încheierea viitorului proces de vânzare.
Surse oficiale au declarat agenţiei MEDIAFAX că printre subiectele discutate de reprezentanţii FMI cu premierul Victor Ponta şi o parte dintre miniştri s-a aflat şi procedura de privatizare a CFR Marfă.
„S-a convenit cu acest prilej ca procedura de privatizare să fie reanalizată, în vederea identificării acelor prevederi care au împiedicat finalizarea cu succes a procesului. Vor fi analizate toate aspectele tehnice”, au arătat sursele.
La întrebarea dacă aceasta presupune o eventuală schimbare a procedurii de licitaţie sau a condiţiilor de privatizare, sursele citate au precizat că, vineri, nu a fost luată nicio decizie în acest sens, dar că vor fi analizate împreună cu FMI toate variantele, urmând să se stabilească cum se va proceda la următoarea încercare de vânzare a pachetului majoritar de la CFR Marfă.
Mministrul Transporturilor a declarat săptămâna caeasta că noul calendar al privatizării va fi discutat cu FMI şi CE astfel încât la sfârşitul acestei săptămâni, în şedinţa de vineri a Guvernului, să poată prezenta calendarul în principiu agreat.
Prima încercare de vânzare a pachetului majoritar de 51% din acţiunile CFR Marfă a eşuat pe 14 octombrie.
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat atunci că ministerul a îndeplinit toate condiţiile pentru transferul de proprietate, că GFR ar fi putut plăti pachetul de 51% din acţiuni şi că procesul de privatizare va fi reluat.
Vânzarea pachetului majoritar de acţiuni al CFR Marfă nu a putut fi încheiată doarece unele bănci creditoare ale companiei nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei, potrivit unui comunicat al GFR care enumeră motivele ce i-au fost oferite de către Comisia de privatizare.
În luna iunie, GFR a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
GFR a plătit o garanţie de 10 milioane de euro şi un avans de 20 milioane de euro, reprezentând 10% din valoarea tranzacţiei. Pentru finalizarea privatizării, GFR ar fi trebuit să mai achite 170 milioane de euro, cel târziu pe 14 octombrie.