duminică

29 mai, 2022

Finanţele aprobă acţionarea în instanţă a conducerii din 2009 a Loteriei Române. Intralot va beneficia de o nouă asociere cu Loteria

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

25 iunie, 2014

Ministrul finanţelor publice, Ioana-Maria Petrescu, a semnat miercuri un ordin de ministru prin care mandatează reprezentanţii statului în AGA a CN „Loteria Română” S.A să înceapă procedurile pentru acţionarea în judecată a fostei conduceri executive, a foştilor membri ai AGA şi a fostului director general al Loteriei, care au fost în funcţie în perioada vizată de controalele Curţii de Conturi efectuate în anul 2010.

Acelaşi ordin mandatează conducerea companiei să înceapă negocierile pentru încheierea unui contract de asociere în participaţie, pentru operarea unui nou sistem loteristic.

Contractul Loteriei cu Intralot SA expiră pe 30 iunie 2014.

Acţiune în instanţă- cine este vizat şi pentru ce


În 2009, Guvernul Boc l-a numit preşedinte director general al Loteriei pe Gheorghe Benea. DNA a audiat-o în dosarul Loteria şi pe Liliana Mincă (fost membru PC), cea care a condus Loteria între anii 2006-2009, pe perioada Guvernului Tăriceanu.

În decembrie 2010, Curtea de Conturi a sesizat DNA pentru încălcarea în mod repetat a legislaţiei privind achiziţiile publice de către Loteria Română.

Prejudiciul estimat este de 31,6 milioane de lei (7,1 milioane euro).

DNA a fost sesizată şi în vara anului 2011 în cazul Loteriei, pentru avantajarea unor participanţi la licitaţii publice şi pentru:

  • acordarea nelegala a contractelor
  • modificarea unor clauze din contracte de către persoane care nu aveau această competenţă
  • externalizarea unor atribuţii ale structurilor de specialitate
  • angajarea de personal cu încălcarea procedurilor interne.

Prejudiciul estimat este de 84,5 milioane lei (19,2 milioane euro).

Citiţi şi “Curtea de Conturi: Prejudiciu de 20 de milioane de euro la Loteria Română”

Unanimitate a consultantului şi a Loteriei- oferta Intralot este cea mai bună

Contractul de operare a sistemului loteristic va viza jocurile: 6/49, 5/40, Joker, Noroc, Noroc Plus, Super Noroc, Pronosport, Pronosport S şi servicii suport.

În scopul asigurării continuităţii jocurilor loteristice, afirmă Ministerul Finanţelor, CNLR SA a solicitat în august 2013 oferte tehnice şi financiare pentru implementarea unui sistem de jocuri loteristice şi servicii suport.

Solicitarea se referea atât la ofertarea unui preţ global pentru achiziţia serviciului la cheie, cât şi ofertarea unui procent din profitul brut (GGR) obţinut în urma asocierii CNLR SA cu contractorul, ambele pe o perioadă de 10 ani.

CNLR S.A.a solicitat oferte “celor mai importanţi trei operatori din piaţă”. Doi dintre aceştia au transmis oferte, al treilea a transmis o notificare în care a anunţat declinarea participării.

Pentru stabilirea celei mai bune variante, CNLR S.A. a solicitat un raport de analiză Casei de avocatură “Tucă Zbârcea şi Asociaţii”.

Contractul cu Casa de avocatură s-a încheiat prin achiziţie directă, în condiţiile în care, asigură ministerul, “contractul are o valoare mai mică de 30.000 de euro”.

Raportul realizat de “Tucă Zbârcea şi Asociaţii” recomandă încheierea unui nou contract cu Intralot.

Spre comparaţie, scrie în comunicatul Ministerului de Finanţe, “cealaltă ofertă depusă (numele companiei care a făcut oferta nu este comunicat- n. red.) este mult mai puţin avantajoasă pentru CNLR decât oferta Intralot”.

În paralel, CNLR a făcut o analiză proprie a ofertelor primite. Potrivit acestei analize, din punct de vedere tehnic, ofertele respectă cerinţele solicitate în caietul de sarcini, sunt echilibrate, cu un mic avantaj în favoarea firmei Intralot.

Legislaţia care reglementează noul contract

Modalitatea de asociere în participaţie beneficiază în prezent de reglementare în articolele 1949-1953 din noul Cod Civil, cărora li se adaugă regulile generale de societate simplă.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Asocierea nu se reglementează ca tip de contract care să cadă în sfera achiziţiilor publice, astfel încât prevederile OUG nr. 34/2006 potrivit carora procedura cererii de oferte nu poate fi aplicată decât dacă valoarea contractului (fara TVA) este mai mică decât echivalentul în lei a 130.000 euro pentru contractele de furnizare nu se aplică.

Conform comunicatului, datele prezentate opiniei publice de Ministerul de Finanţe nu sunt bazate pe cercetări proprii, ci sunt preluate din Raportul realizat de “Tucă Zbârcea şi Asociaţii” şi din raportul de analiză realizat de CNLR S.A.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

A apărut nr. 86 (al 15-lea, socotindu-se în sens invers) al revistei (exclusiv print) CRONICILE Curs de Guvernare: Din cele 192 de pagini, 26 sunt alocate unei serii de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: