Investiţiile realizate de mediul privat se pot dovedi neproductive dacă acestea nu sunt dublate de cele din sectorul public, a spus Felix Pătrăşcanu, cofondator FanCourier, în cadrul conferinţei Triunghiul „Fiscalitatea 2019 – Economia reală – Buget”, organizată luni de cursdeguvernare.ro.
„Investiţiile făcute de companiile private, care trebuie făcute şi e foarte important să fie făcute, trebuie dublate întotdeauna de investiţiile publice, cele făcute de către stat”, a declarat Pătrăşcanu.
În acest an, compania a investit 25 de milioane de euro într-un hub nou şi într-o linie de sortare, cu scopul de a reduce timpii de livrare cu două ore. Investiţia, deşi esenţială pentru dezvoltarea companiei pe termen lung, s-ar putea însă dovedi „neproductivă” dacă statul nu investeşte la rândul său în infrastructură.
”Nu vrem scăderea taxelor. Vrem folosirea lor în investiții publice de anvergură”
„În 2007, după ce ne-am mutat într-un nou sediu, am decis să nu mai realizăm investiţii. 2007 s-a dovedit un an extraordinar de bun, apăreau şi primele semne ale comerţului electronic. Am fost blocaţi de câtă marfă am avut, de lipsa investiţiilor. Ne-a fost clar atunci că fără investiţii nu vom putea să ne dezvoltăm”, a spus Pătrăşcanu, adăugând că FanCourier a plătit despăgubiri până în vara anului viitor pentru lipsa de pregătire .
CEO-ul companiei de curierat a precizat că problema mediului de afaceri nu este neaparat nivelul taxelor şi impozitelor, ci modul în care sunt cheltuite acestea.
„Două milioane de euro plătim lunar statului român. Vrem să folosiţi banii pe care îi luaţi de la noi, de la antreprenorii români şi de la companiile străine, pentru investiţii. Nu mai vrem nicio scădere de taxă. Dorim dezvoltare. Discutăm mereu doar de un singur capăt al problemei: câţi bani să aducem la buget. Niciodată nu discutăm despre unde se duc aceşti bani”, a punctat Pătrăşcanu.
„Îmi doresc să plătesc din ce în ce mai multe taxe statului, nu ca număr, ca valoare. Să rămână aceeaşi matrice fiscală, care mi-aş dori să nu schimbată atât de des şi să plătim mai multe taxe crescând businessurile şi crescând un areal concurenţial tuturor firmelor din România. Restul problemelor le rezolvăm noi pentru că asta înseamnă antreprenoriatul”, a adăugat el.
FanCourier va depăşi în acest an pragul de 140 de milioane de euro cifră de afaceri. Compania a realizat investiţii de peste o sută de milioane de euro de la înfiinţare.