miercuri

24 aprilie, 2024

16 decembrie, 2021

FAN Courier, companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai, își consolidează poziția de lider pe piața locală de curierat și estimează că închide anul 2021 cu o cifră de afaceri de 1,06 miliarde lei, în creștere cu 5% față de anul 2020.

Potrivit unui Studiu Mercury Research, FAN Courier rămâne compania de curierat preferată de clienți pentru promptitudine, disponibilitate și înțelegere a nevoilor.

Rezultate economice 2021 și perspective

Pentru 2022, FAN Courier ia în calcul un avans al afacerilor de 15%, pe fondul extinderii în continuare a comerțului online, a apariției de noi retaileri dar și ca urmare a dezvoltării internaționale pe care compania a demarat-o începând din acest an.


”Anul 2021 a fost un an foarte bun, în care am continuat investițiile în infrastructură, îmbunătățind astfel calitatea serviciilor prestate. Anul acesta, piața s-a „așezat” și am avut timp să gândim strategia de business și să continuăm dezvoltarea componentei de digitalizare și automatizare, accelerată în anul anterior pe fondul pandemiei. Ritmul activității a rămas unul ridicat datorită creșterilor din industria de e-commerce. Trăgând linie la final de an, cuvintele care au definit activitatea FAN Courier în 2021 au fost calitate, dezvoltare și cross border e-commerce, prin extinderea în Republica Moldova”, a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier, unul dintre fondatorii companiei.

Compania și-a menținut planul de investiții pentru 2021, alocând în total aproximativ 25 milioane de euro, mai mult de o treime din fonduri fiind folosite pentru finalizarea HUB-ului din Cluj și extinderea celui din Brașov, ambele dotate cu sisteme automate de sortare. Investiții semnificative au fost direcționate către achiziția de PDA-uri destinate curierilor aflați în teren, modernizarea și deschiderea de sedii noi în mai multe județe ale țării dar și achiziția de terenuri și clădiri pentru dezvoltări viitoare.

Pentru 2022, bugetul de investiții este estimat la 30 milioane de euro, direcțiile principale de dezvoltare incluzând, pe lângă finalizarea HUB-urilor de la Cluj și Brașov, demararea lucrărilor pentru construcția noului centru logistic de la Ștefăneștii de Jos, pentru activități de fulfillment, spații de birouri și extinderea rețelei de lockere la nivel național.

Noutatea anului 2021 în materie de digitalizare și introducerea inteligenței artificiale o reprezintă lansarea chatbotului ȘteFAN, asistentul personal care îi ajută pe clienți cu orice informație, direct de pe site-ul companiei, fără ca aceștia să interacționeze cu serviciul de customer service.


FAN Courier a continuat să facă angajări și în 2021, pentru a susține ritmul alert al activității, numărul salariaților crescând astfel cu 8% față de anul anterior, depășind 7.500 de angajați la nivel național. Compania și-a continuat eforturile de a-și proteja angajații pe fondul pandemiei, iar digitalizarea și automatizarea proceselor sunt parte din acest proces.

În 2022, ne așteptăm la o creștere substanțială a pieței de curierat, de minim 15%, în condițiile în care mai mulți retaileri internaționali și-au anunțat intenția de a intra pe piața din România sau de a continua investițiile pe care le au deja aici. Pentru FAN Courier, va fi un an în care vom continua investițiile începute în 2021, vom ține cont de evoluțiile pieței și ne vom adapta și dezvolta business-ul prin investiții în digitalizare și automatizare. Acestea vor fi în continuare direcțiile pe care va merge FAN Courier, pentru a oferi servicii de calitate și în conformitate cu așteptările clienților noștri”, a subliniat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.

Prima companie românească ce se alătură ”The Climate Pledge”

Totodată, FAN Courier este prima companie din România care se alătură inițiativei ”The Climate Pledge”, ce își propune să convingă companiile din întreaga lume să accelereze ritmul de reducere a emisiilor de dioxid de carbon. Fondată în 2019, ”The Climate Pledge” este o inițiativă care își propune să contribuie la atingerea obiectivelor Acordului de la Paris (de neutralitate a emisiilor de dioxid de carbon – n.n.) cu zece ani mai devreme decât prevede documentul, respectiv, în 2040.

Suntem încontinuu preocupați de găsirea unor soluții pentru provocările legate de încălzirea globală. Astfel, ne angajăm să luăm măsuri pentru protecția biodiversității, scăderea consumului de apă și de energie și evitarea risipei. Suntem mândri să semnăm ”The Climate Pledge” și să susținem inițiativa de a a atinge obiectivul de zero emisii de carbon până în 2040, cu zece ani mai devreme decât prevede Acordul de la Paris”, a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.

Extindere în Republica Moldova

În ceea ce privește extinderea în Republica Moldova, FAN Courier țintește poziția de lider și pe piața din țara vecină în cel mai scurt timp. Extinderea în Republica Moldova este un prim pas pentru dezvoltarea internațională a companiei, bugetul de investiții pentru dezvoltarea rețelei FAN Courier dincolo de Prut fiind estimat la 3 milioane de euro.

Ne dorim să devenim lider pe piața din Moldova în cel mai scurt timp, ne dorim să ajutăm business-urile locale să se extindă și să se dezvolte în Romania și în UE și să ajutăm la creșterea comerțului online la nivelul celui din România. Continuăm să ne uităm la cross border e-commerce, vrem să fim mai prezenți în regiune și căutăm cele mai bune soluții pentru eficientizarea proceselor operaționale, astfel încât să generam un raport calitate/preț extraordinar”, a adăugat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.

FAN Delivery, primul start-up mentorat de FAN Courier

2021 este și anul în care FAN Courier s-a implicat în dezvoltarea primului start-up oferind know-how-ul acumulat în cei 23 de ani de activitate. FAN Delivery, aplicație și platformă de personal shopping, cu livrare rapidă, își propune ca, în primele 12 luni de activitate, să se dezvolte în 10 mari orașe, pe lângă București și să realizeze venituri de 10 milioane de lei.

FAN Delivery a început să opereze în luna noiembrie, având peste 30 de furnizori de produse din categorii precum Supermarket, Local & Sănătos, Florărie, Beauty & Care, Party Shop, Delicatese, Books & Gifts și Electronice, dintre care cel mai mare este retailerul Auchan.

Studiu Mercury Research despre performanța în curierat

În piața românească, FAN Courier continuă să fie cel mai cunoscut și cel mai solicitat serviciu de curierat din România, clienții apreciind și rămânând fideli brandului pentru că-și onorează promisiunea asumată acum 23 de ani: ”Oriunde, cu plăcere.”.

Mercury Research a efectuat o cercetare în perioada septembrie-noiembrie 2021 – realizat pe un eșantion reprezentativ de 308 companii din România – care a analizat notorietatea furnizorilor de curierat rapid de pe piața locală, nivelul de satisfacție al clienților, gradul de utilizare a serviciilor firmelor de curierat, dar și disponibilitatea de a recomanda una dintre companii altor potențiali clienți.

Potrivit cercetării, FAN Courier a fost și anul acesta cea mai cunoscută și cea mai utilizată companie de curierat din România, serviciile acesteia fiind preferate de cea mai mare parte a respondenților.

În ceea ce privește notorietatea, FAN Courier rămâne cel mai cunoscut furnizor de servicii de curierat rapid, două treimi dintre decidenții din firmele utilizatoare menționându-l pe primul loc (67% notorietate spontană prima mențiune / Top of mind). Și notorietatea spontană este ridicată (93%), cu mult peste competitorii din industria de profil.

FAN Courier domină topul și în ceea ce privește gradul de utilizare a serviciilor de curierat – 96% dintre respondenți au folosit cel puțin o dată serviciile FAN, cât și nivelul de utilizare curentă – 87% dintre respondenți. 62% dintre companiile participante la studiu menționează FAN Courier ca fiind furnizorul preferat de servicii de curierat rapid.

Totodată, utilizatorii curenți ai FAN Courier evaluează pozitiv persoana dedicată din FAN  cu care țin legătura pe toate atributele – promptitudine, disponibilitate, pro-activitate și înțelegerea nevoilor.

FAN Courier desfășoară constant studii de monitorizare a performanței brandurilor de curierat rapid, având ca obiectiv evaluarea propriei performanțe în context competitiv.

Fundația FAN Courier extinde programul ”Elev de liceu” pentru bursierii care vor să urmeze studii universitare

Fundația FAN Courier ia în calcul extinderea programului de burse ”Elev de liceu” și pe durata studiilor universitare pentru bursierii absolvenți care doresc să urmeze o facultate de stat, prima generație de bursieri intrând în linie dreaptă pentru admiterea la facultate, a anunțat Magda Popescu, director executiv al Fundației.

În cei patru ani de funcționare, Fundația a oferit burse de studiu pentru 80 de elevi din România, proveniți din familii defavorizate să continue studiile la liceu.  Prima generație de elevi susținuți de Fundație pe parcursul celor patru ani de liceu a ajuns în clasa a XII-a în acest an, iar 100 % dintre ei doresc să-și continue studiile.

”Elev la liceu” este un proiect destinat elevilor din familii defavorizate care termină clasa a VIII-a și care vor să-și continue studiile, dar nu au resursele financiare necesare. Bursele îi ajută pe elevi și pe familiile acestora să scape de presiunea financiară, Fundația FAN Courier preluând cheltuielile cu cazarea, transportul, masa, hainele și rechizitele necesare. Anual, prin programul Fundației sunt susținuți în medie 20 de elevi să continue studiile la liceu, însă au fost situații când numărul bursierilor a fost mai mare de 20.

Și copiii din celelalte generații de elevi înscriși în programul ”Elev la liceu” au rezultate bune și foarte bune, mediile acestora la final de an școlar fiind peste 8. Pentru anul școlar 2021-2022, Fundația a acordat 20 de burse.

Pentru multe familii din mediul rural, cu posibilități materiale modeste, trimiterea copiilor la liceu, în oraș, presupune eforturi financiare pe care cei mai mulți nu le pot susține. Pentru copiii care învață bine și doresc să-și depășească condiția, să evolueze, dar care nu pot trece de impasul financiar, ce le schimbă radical viitorul, zborul se frânge la 14 ani. De aceea, noi, fundația FAN Courier, am decis să implementăm acest program de burse pe perioada liceului, dar și să-l extindem pe tot parcursul studiilor universitare, pentru ca acești copii să-și urmeze visul și să aibă posibilitatea să studieze pentru cariera pe care și-au ales-o”, a declarat Magda Popescu, director executiv al Fundației FAN Courier.

Programul de burse ”Elev la liceu” este inovator pentru că îi responsabilizează direct pe elevi. Bursele se acordă direct elevilor și sunt gestionate de aceștia direct, astfel că proiectul are și o componentă de educație financiară.

Originalitatea proiectului constă în minimizarea birocrației și în faptul că elevii sunt încurajați să participe la proiect încă din prima etapă: se înscriu direct pe platforma online, completează date relevante despre ei, participă direct la interviul telefonic și abia la final completează un dosar cu documentele necesare.

Lumină în 100 de case

Un alt proiect major în care s-a implicat Fundația încă din 2017 este ”Lumină pentru România”, implementat de Free Miorița, organizație care, din 2013, extinde rețeaua electrică, prin montarea de panouri fotovoltaice, în zone ale țării greu accesibile și la familiile sărace în care lumina vine de la lumânări, lămpi cu motorină sau lanterne.

În cei patru ani, Fundația FAN Courier cu sprijinul asociației Free Miorița ”a dus lumină” în mai mult de 100 de case, cu peste 400 de beneficiari direcți. Început în urmă cu opt ani la Ursici, în Hunedoara, proiectul organizației Free Miorița a electrificat ultimele patru școli fără curent electric din România, la Centrul de Salvare și Recuperare a Animalelor Sălbatice, la două lăcașe de cult  și la sute de familii cu case amplasate în localități greu accesibile din peste 30 de județe ale țării.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: