duminică

21 aprilie, 2024

11 ianuarie, 2021

Pentru a testa capacitatea companiilor de social media de a identifica și de a elimina manipularea, Centrul de Excelență în comunicare strategică al NATO a cumpărat ”interacțiuni” pentru 39 de postări pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube și TikTok, folosind trei furnizori de servicii de manipulare a rețelelor sociale din Rusia.

”Pentru 300 de euro am primit interacțiuni false sub forma a 1.150 de comentarii, 9.690 de aprecieri, 323.202 de vizualizări și 3.726 de distribuiri pe Facebook, Instagram, YouTube, Twitter și Tiktok, permițându-ne să identificăm 8.036 de conturi utilizate pentru manipularea prin social media”, se arată în raportul publicat de Centru.

Măsurând capacitatea acestor platforme de a bloca crearea de conturi false, de a identifica și elimina activitatea falsă și de a răspunde raportărilor utilizatorilor cu privire la conturile false, experții NATO au observat că unele platforme au făcut progrese semnificative față de anii anteriori. Cu toate acestea, altele s-au dovedit incapabile de a detecta și elimina manipularea.

(Citiți AICI raportul integral)


”Din cele 337.768 de interacțiuni false cumpărate, mai mult de 98% au rămas online și active după patru săptămâni. Eliminând vizualizările false din ecuație, peste 80% din cele 14.566 de alte interacțiuni false livrate au rămas active după o lună”, se arată în raportul citat.

Experții au constatat totodată o îmbunătățire a algoritmilor de detectare a manipulării de pe platformele Facebook și Twitter. În anumite cazuri, Facebook a reușit să elimine chiar și 90% din vizualizările false înainte ca înainte ca furnizorii de servicii de manipulare să își restabilească activitatea.

”Deși niciuna dintre măsurile introduse de oricare dintre platforme nu este suficient de robustă pentru a opri utilizatorii sau organizațiile care persistă în activități de manipulare, atât Facebook, cât și Twitter au făcut-o mult mai dificilă”, este concluzia experților.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: