1 septembrie, 2020

Șase cadre didactice de la Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) au realizat o evaluare comparativă a performanțelor universitare dintr-un set de programe de studii. Analiza SNSPA propune un model de evaluare comparativă la nivelul domeniilor de studii ce ar putea fi folosit în elaborarea politicilor precum susținerea programelor doctorale, finanțarea și investițiile în cercetare.

Finanțarea în cercetare trebuie centrată pe acele centre care au șanse să intre în competiții europene sau globale, atrag atenția autorii studiului.

„Nu ne putem permite în continuare politici lipsite de viziune și ambiții pe termen lung și nici nu putem promova obiective nediferențiate pentru toate instituțiile de învățământ superior. Este timpul unor obiective și investiții țintite pe anumite zone de competitivitate în diferite domenii de studii”, se menționează în finalul analizei.

Cele opt programe analizate și primele clasate

Fizică

  • Universitatea „Babes – Bolyai” Cluj
  • Universitatea „Al. I. Cuza” Iasi
  • Universitatea Bucuresti
  • Universitatea de Vest Timisoara
  • Universitatea din Craiova
  • Universitatea din Oradea
  • Universitatea „Valachia” Târgoviste

Inginerie Civilă

  • Universitatea Politehnica Timisoara
  • Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti
  • Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi” Iasi
  • USAMV Bucuresti
  • Universitatea Tehnica Cluj Napoca
  • Universitatea „Ovidius” Constanta
  • Universitatea din Oradea
  • Universitatea „Transilvania” Brasov

Sociologie

  • Universitatea Bucuresti
  • Universitatea „Babes – Bolyai” Cluj
  • Universitatea „Al. I. Cuza” Iasi
  • Universitatea de Vest Timisoara
  • Universitatea „Lucian Blaga” Sibiu
  • Universitatea din Craiova
  • SNSPA Bucuresti
  • Universitatea din Oradea

Științe Politice

  • Universitatea „Babes – Bolyai” Cluj
  • SNSPA Bucuresti
  • Universitatea Bucuresti
  • Universitatea din Craiova
  • Universitatea de Vest Timisoara
  • Universitatea „Al. I. Cuza” Iasi

Științe Economice (fără Cibernetică, Statistică și Informatică economică)

  • ASE Bucuresti
  • Universitatea „Stefan cel Mare” Suceava
  • Universitatea „Al. I. Cuza” Iasi
  • Universitatea „Babes – Bolyai” Cluj
  • Universitatea din Petrosani
  • Universitatea Tehnica Cluj Napoca
  • Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacau
  • SNSPA Bucuresti
  • Universitatea „Lucian Blaga” Sibiu
  • Universitatea Bucuresti

Psihologie și științe comportamentale

  • Universitatea „Babes – Bolyai” Cluj
  • Universitatea Bucuresti
  • Universitatea „Al. I. Cuza” Iasi
  • Universitatea „Valachia” Târgoviste
  • Universitatea „Transilvania” Brasov
  • Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacau
  • Universitatea Politehnica Bucuresti

Filosofie

  • Universitatea „Al. I. Cuza” Iasi
  • Universitatea „Babes – Bolyai” Cluj
  • Universitatea Bucuresti
  • Universitatea „Stefan cel Mare” Suceava
  • Universitatea din Craiova
  • Universitatea de Vest Timisoara

Istorie

  • Universitatea „Babes – Bolyai” Cluj
  • Universitatea „Al. I. Cuza” Iasi
  • Universitatea „Valachia” Târgoviste
  • Universitatea „Stefan cel Mare” Suceava
  • Universitatea „Lucian Blaga” Sibiu
  • Universitatea „Petru Maior” Tg. Mures
  • Universitatea din Oradea
  • Universitatea „1 decembrie 1918” Alba-Iulia
  • Universitatea „Dunarea de Jos” Galati
  • Universitatea Bucuresti
  • Universitatea de Vest Timisoara

Indicatorii luați în considerare de metodologia SNSPA:

  • 1. Calitatea resursei umane
  • 2. Impactul activității științifice (măsoară vizibilitatea și recunoașterea la nivelul comunității academice naționale și internaționale a produselor științifice ale cadrelor didactice angajate în universitate. Acesta este măsurat folosind valoarea indicelui Hirsch (h), pentru fiecare cadru didactic, raportată la numărul de cadre
    didactice care dețin norme de predare în cadrul ramurii de știință în care este evaluată universitatea, se menționează în prezentarea metodologiei)
  • 3. Performanța activității științifice
  • 4. Fondurile pentru cercetare științifică
  • 5. Capacitatea instituțională
  • 6. Capacitatea de cercetare (este un indicator care se referă la numărul absolut al cadrelor didactice care sunt și coordonatori de doctorat).


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: