Fluxul de numerar al Twitter rămâne negativ din cauza unei scăderi de aproape 50% a veniturilor din publicitate și a volumului mare de datorii, a declarat sâmbătă Elon Musk, relatează Reuters.
Patronul Twitter declara în luna martie că se așteaptă ca din iunie compania să treacă pe plus. „Trebuie să atingem un flux de numerar pozitiv înainte de a ne permite luxul de a face orice altceva”, a spus Musk într-un tweet, răspunzând la sugestiile privind recapitalizarea companiei.
Acesta este cel mai recent semn că măsurile agresive de reducere a costurilor de când Musk a achiziționat Twitter în octombrie anul trecut nu sunt suficiente pentru a obține fluxul de numerar pozitiv și arată că veniturile din publicitate ale Twitter s-ar putea să nu se fi recuperat atât de repede cum a sugerat Musk .
După ce a concediat mii de angajați și a redus facturile pentru serviciile cloud, Musk a spus că compania și-a redus cheltuielile excluzând plata datoriilor la 1,5 miliarde de dolari de la 4,5 miliarde de dolari estimați pentru 2023. Twitter se confruntă, de asemenea, cu plăți anuale de dobânzi de aproximativ 1,5 miliarde de dolari ca urmare a datoriilor după ce a preluat compania contra a 44 de miliarde de dolari.
Nu este clar la ce interval de timp se referea Musk prin scăderea cu 50% a veniturilor publicitare. El a spus că Twitter este pe cale să înregistreze venituri de 3 miliarde de dolari în 2023, în scădere de la 5,1 miliarde de dolari în 2021.
Twitter a fost criticată pentru moderarea laxă a conținutului, urmată de un exod al multor agenți de publicitate care nu au dorit ca anunțurile lor să apară lângă conținut neadecvat.
Angajarea de către Musk a Lindei Yaccarino, fosta șefă de marketing și publicitate la studiorile NBCUniversal deținute Comcast, în calitate de CEO, a semnalat că vânzările de publicitate sunt o prioritate pentru Twitter, chiar dacă dorește și creșterea veniturilor provenite din abonamente.
Yaccarino a început să lucreze la Twitter la începutul lunii iunie și le-a spus investitorilor că Twitter intenționează să se concentreze pe încheierea de parteneriate video, creatori de conținut și comerț online și poartă discuții cu personalități politice și din zona showbizului, companii specializate în plăți online și media.
Joi, Twitter a declarat că anumiți creatori de conținut vor fi eligibili pentru a obține o parte din veniturile publicitare pe care compania le obține, în încercarea de a atrage mai mulți creatori de conținut pe site.
***