luni

27 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

25 noiembrie, 2020

Jumătate dintre IMM-urile din România nu au niciun fel de prezență online, a declarat Elisabeta Moraru, director Google România și vicepreședinte AmCham, în cadrul conferinței „Digitalizare + tehnologie = economie digitală: O strategie”, organizată miercuri de cursdeguvernare.ro.

Din experiența sa, companiile ar avea mult de câștigat chiar și dintr-o prezență online limitată, cum ar fi amplasarea businessului pe hartă.


”Jumătate dintre IMM-urile din România nu sunt încă în online prezente cu un site. Aici este o oportunitate imensă pentru că vă dau un exemplu foarte simplu. Din momentul în care am început să lucrăm cu IMM-urile să își poziționeze pe hartă prin Google, locația, cafenele, băcănia din colț, vulcanizări, ele nu aveau site-uri, dar au descoperit cum dintr-o dată au început să-i sune oamenii pentru că lumea caută de pe telefon. Durează 5 minute să apari pe hartă. De acolo putem să începem. E un prim pas. Sunt convinsă că în momentul în care realizezi câtă cerere există, din acel moment vei prioritiza existența ta în online ca și companie, iar de acolo lucrurile se cascadează”, a declarat Elisabeta Moraru.

Google oferă un atelier digital, o resursă gratuită pentru IMM-uri. ”Le ajutăm să-și facă și site, să se pună pe hartă, să înceapă o pagină de Facebook, ce consideră că este în planul lor de eficientizare a existenței lor economice din perspectivă digitală”, a declarat directorul Google România.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Un al aspect pe care îl consideră critic în ceea ce privește dezvoltarea businessurilor locale este creșterea capacității acestora de a exporta.

”Un alt element la care mă uit în fiecare an în DESI este procentul de companii care fac export și România nu stă foarte bine. Există o oportunitate imensă. Vedem cum eMAG, Bitdefender, UiPath au reușit într-o manieră extraordinară. Avem nevoie de mai mulți în acest tronson, de aceea am lansat o serie de cursuri, dar și instrumente gratuite prin care companiile pot descoperi piețe noi în care există cerere pentru produsele sau serviciile lor și vrem să continuăm parteneriatele pe care le-am făcut și anul trecut, pentru a merge în toată țara și a face training-uri și sesiuni de suport, de mentorat pentru IMM-uri să se ducă în zona de export”, a declarat EElisabeta Moraru.

Cele mai importante declarații ale Elisabetei MORARU, director Google România și vicepreședinte AmCham:

  • Ar fi câteva tendințe pe care aș vrea să vi le menționez. Mult din munca pe care noi o facem s-a mutat în digital. Am văzut în online o creștere de peste 245% a intenției, a cererii pentru tot ceea ce înseamnă învățare online și aici nu mă refer la zona academică preuniversitară, ci vorbim de procesul de învățare continuă pentru adulți.
  • În egală măsură, am văzut o creștere extraordinară a tot ceea ce înseamnă videoconferință, utilizarea acestui instrument pentru a realiza întâlniri, pentru a ne face munca efectiv. Zona de Google Meet a crescut de 30 de ori. Sistemul de videoconferințe de la Google a crescut de 30 de ori și în acest moment găzduiește peste trei miliarde de minute de întâlniri video în fiecare zi.
  • O altă tendință pe care aș puncta-o este schimbarea dramatică pe care o vedem în viitor, apropo de locurile de muncă pe care vedem în viitor. Conform datelor McKinsey în Europa doar sunt peste 60 de milioane de locuri de muncă expuse riscului pentru că depind de achiziționarea de competențe digitale pentru o readaptare sau chiar o reconversie profesională. Nu mai vorbim de partea de firme mici, IMM-uri, startup-uri care nu erau pregătite ca și competențe, dar și ca infrastructură digitală să susțină acest nou fel de a lucra.
  • Probabil că ați făcut în perioada aceasta o serie de căutări pe motorul de căutare Google și ați descoperit ceea ce se numește alerte SOS, ele sunt și în Google, dar și în YouTube și aici am făcut parteneriate cu administrația publică centrală, cu autoritățile centrale care ne-au furnizat lista surselor corecte cu care putem să informăm cetățenii atunci când fac o căutare legată de COVID. În egală măsură am lansat acele rapoarte de mobilitate în care puteți vedea cât de mobilă a fost populația și încotro s-a dus. În luna martie și aprilie interesant era că a scăzut cu 85%, după care încet-încet a crescut de mult.
  • Specific în perioada aceasta, școlile au avut nevoie de suport pentru a trece în online. Împreună cu partenerii noștri, EduApps mai ales, Clasa Viitorului, înțeleg că din totalul școlilor care au trecut în online, 75% din școli folosesc Google Classroom. Menționez asta pentru că este gratuit. Nu este suficient să fie gratuit, este un pas suplimentar și anume să șim să-l folosim. Poate că este mai simplu pentru nativii digitali să facă asta, dar pentru profesori este foarte important să-i susținem. Aceasta este una dintre direcțiile în care am fost cei mai perseverenți în ultimii ani. În ultimile luni sunt peste 50 de mii de profesori care au trecut prin training-uri de competențe digitale cu ajutorul partenerilor noștri, EduApps, Digital Nation, Școala de Valori. Sunt foarte multe ONG-uri cu care ne-am parteneriat, prin intermediul cărora am ajuns să susținem profesorii.
  • Am lansat un program nou, Grow Romania with Google, să creștem România cu Google și sunt trei direcții importante pe care le-aș menționa. În primul rând competențele digitale. Da, nu se poate rezolva absolut nimic până nu creștem competențele digitale. Pentru anul viitor ne-am asumat să ajungem la 100 de mii de români pe care să-i susținem în zona de dezvoltare de competențe digitale și evident să-i ajutăm fie să-și găsească un job, fie să lanseze un business nou.
  • În această zonă de dezvoltare economică mai este o direcție pe care noi o considerăm critică, suportul către IMM-uri. Sunt 2 direcții, partea de export, care trebuie susținută. Un alt element la care mă uit în fiecare an în DESI este procentul de companii care fac export și România nu stă foarte bine. Există o oportunitate imensă. Vedem cum eMAG, Bitdefender, UiPath au reușit într-o manieră extraordinară. Avem nevoie de mai mulți în acest tronson, de aceea am lansat o serie de cursuri, dar și instrumente gratuite prin care companiile pot descoperi piețe noi în care există cerere pentru produsele sau serviciile lor și vrem să continuăm parteneriatele pe care le-am făcut și anul trecut, pentru a merge în toată țara și a face training-uri și sesiuni de suport, de mentorat pentru IMM-uri să se ducă în zona de export.
  • Aș menționa aici în egală măsură și partea de IA. Am lansat un tool nou de integrare a inteligenței artificiale în munca de zi cu zi a tuturor companiilor, IMM-urilor și vă încurajez să accesați un astfel de tool pentru că puteți să vedeți, în spatele companiei dvs., cum ați putea să integrați IA, dacă se poate pe verticala dvs. de business, ce ar presupune asta.
  • Ar mai fi o a treia direcție, toată partea de accelerare de startup-uri, unde din nou, suntem foarte activi și vom continua să investim pentru că este nevoie de o accelerare a companiilor noi care să vină în zona digitală, în zona de tehnologie și aici cred că este important să suținem companiile cu drepturi de proprietate care să fie aici în România, să susținem companiile care au plus-valoare aici.
  • Există un proiect foarte important pe care l-am lansat în septembrie, se numește ”Eroii internetului”. Este un joc făcut astfel încât copiilor să li se pară amuzant și interesant. Te învață cum să-ți pui o parolă, ce informații poți să lași să ajungă în online, ce e safe să nu postezi, cum să fii amabil pe internet. Tot elementul este gândit în jurul unei triade: copil-părinte-profesor. Există ghid făcut special pentru părinți și profesori. Este o continuare a tot ce înseamnă zona de educare și siguranță a copiilor. Anul trecut am lansat YouTube kids, cu un conținut adecvat vârstei. Zona de Family Link, care permite control parental pe orice fel de device conectat pe internet.
  • Încotro ne uităm pe viitor. Sunt două direcții. Una este zona de IA, există foarte multă oportunitate pentru optimizare și de costuri și de rearanjare de resurse și este bine să înțelegem ce înseamnă IA și să nu ne temem. O altă direcție este zona de tehnologie verde. După cum ați văzut, mai multe companii globale au anunțat că își asumă anumite direcții de îmbunătățire a tehnologiei verde pe care o folosesc. Cred că acolo trebuie să profităm de oportunități pentru că din perspectivă business sunt multe direcții pe viitor unde se poate construi.
  • Criza aceasta sigur că a accelerat utilizarea tehnologiei, dar și tehnologia poate accelera fie ieșirea din criză, fie poziționarea României pe o direcție mult mai dinamică în a obține rezultate mai bune și pentru noi și pentru societate.
  • Educația este singura zonă fără de care nu avem cum să avansăm. Am fi fără mâini și fără picioare.
  • Jumătate dintre IMM-urile din România nu sunt încă în online prezente cu un site. Aici este o oportunitate imensă pentru că vă dau un exemplu foarte simplu. Din momentul în care am început să lucrăm cu IMM-urile să își poziționeze pe hartă prin Google, locația, cafenele, băcănia din colț, vulcanizări, ele nu aveau site-uri, dar au descoperit cum dintr-o dată au început să-i sune oamenii pentru că lumea caută de pe telefon. Durează 5 minute să apari pe hartă. De acolo putem să începem. E un prim pas. Sunt convinsă că în momentul în care realizezi câtă cerere există, din acel moment vei prioritiza existența ta în online ca și companie, iar de acolo lucrurile se cascadează.
  • Pentru orice suport în acest sens există atelierul digital de la Google care este o resursă gratuită în care noi facem chiar și sesiuni de mentorat pentru IMM-uri. Le ajutăm să-și facă și site, să se pună pe hartă, să înceapă o pagină de Facebook, ce consideră că este în planul lor de eficientizare a existenței lor economice din perspectivă digitală.
  • Mai ales în ultima perioadă am comunicat intens prin varii formule cu autoritățile centrale. Comunicare există, dialogul este intens. Nu pot să spun decât că ne dorim să trecem și de partea de concretețe efectivă și de investiții care să fie făcute pentru că infrastructura digitală implică foarte mult partea de servicii digitale publice și acolo sunt foarte multe oportunități pentru a îmbunătăți colaborarea cu cetățenii.

(Conferința a fost transmisă live și poate fi urmărită AICI)


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: