marți

28 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

7 septembrie, 2021

Consiliului Concurenței anchetează grupurile CEZ și Electrica pentru a verifica suspiciunile că pun piedici clienților casnici de electricitate care vor să se mute la alt furnizor. Ancheta  survine după ce inspectorii instituției au făcut controale inopinate la sediile companiilor, în aprilie, în legătură cu practicile abuzive legate de liberalizare.

„Suntem foarte atenți ca nu cumva furnizorii mari, cei tradiționali, care sunt legați de firme de distribuție, să împiedice această migrație”, a declarat președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, la Simpozionul Român al Energiei – SIREN 2021.


Grupurile CEZ și Electrica au în componență atât firmele de furnizare, care vând electricitatea, cât și firmele de distribuție, care o transportă până la contoarele  clienților casnici. Acestea aparțin distribuitorilor, ca și întreaga rețea.

Grupurile CEZ și Electrica au în componență atât firmele de furnizare, care vând electricitatea, cât și firmele de distribuție, care o transportă până la contoarele  clienților casnici. Acestea aparțin distribuitporilor, ca și întreaga rețea.

Anchete repetate

De altfel, Consiliul Concurenței declanșase, în iunie,  o nouă investigație privind distribuitorii de electricitate și de gaze, privind modul în care distribuitorii de gaze și electricitate fac racordarea clienţilor casnici la reţelele lor, după ce reglementările s-au schimbat și piețele s-au liberalizat complet.

Conciliul Concurenței dăduse deja amenzi de peste 20 de milioane de lei distribuitorilor, la care se adaugă alte zeci e milioane cu care au fost sancționați furnizorii de electricitate.

(Citiți și: „Consiliul Concurenței investighează din nou cum se fac racordările la rețele de electricitate și gaz”)


Consiliul Concurenţei a efectuat, încă din aprilie, inspecţii inopinate la sediile companiilor Electrica şi CEZ, legate de faptul că Electrica și CEZ ar fi blocat migrarea consumatorilor spre alţi furnizori din piaţă.

Clienți șantajați

Cea mai mare temere a clienților este că, dacă se mută la alt furnizor decât cel din grupul din care face parte distribuitorul, acesta va întârzia intervențiile  în cazul întreruperilor de curent. Înformații despre astfel de practici ajung de luni la autoritate.

„Am atenționat la începutul liberalizării companiile că vom monitoriza acest proces. Avem suspiciuni că, cu tot avertismentul nostru sunt lucruri în neregulă pe această (…). Vreau să terminăm foarte repede această investigație ca să putem să avem impact în piață. Important este să facem ca lucrurile să meargă bine și ca oamenii să se poată mișca ușor în căutarea unor oferte mai bune”, spune acum Bogdan Chirițoiu.

Consumatorii casnic de energie electrică are dreptul să schimbe furnizorul de energie electrică, gratuit, într-operioadă de 21 de zile.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: