luni

6 februarie, 2023

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

8 decembrie, 2022

Alex, haide sa ne imaginam ca firma Frohe Weihnachten GmbH din Munchen comanda lampioane de Craciun la firma 快乐假期有限公司* din Shanghai.

Transportator este compania tailandeza บริษัท คาล์ม ซีส์ จำกัด**.

Care are doua variante de transport, initial maritim catre doua porturi, ambele situate in Spatiul Schengen, iar de acolo transport rutier.


Varianta 1

  1. Shanghai – Hamburg distanta maritima 12277 mile nautice, timp de navigatie = 51,2 zile (ports.com)
  2. Timp de descarcare in port = 12 zile (decembrie 2022)
  3. Hamburg – Munchen distanta rutiera 776 km timp de condus 0,5 zile, la medie de 70 km/h (distante.ro)
  4. Total = 63,7 zile
  5. Cost pentru container = 8000 $

Varianta 2

  1. Shanghai – Constanta distanta maritima 9465 mile nautice, timp de navigatie = 39,5 zile (ports.com)
  2. Timp de descarcare in port = 4 zile (noiembrie 2022)
  3. Constanta – Munchen distanta rutiera 1706 km timp de condus 1 zi, la medie de 70 km /h (distante.ro)
  4. Total = 44,5 zile
  5. Cost per container = 6400 $

Este lesne de inteles ce va alege firma tailandeza.

Alex, nimeni nu ne vrea in Schengen, Austria s-a “sacrificat” pentru Romania iar Olanda pentru Bulgaria. Croatia e inofensiva, fara porturi comerciale de gabarit, tara turistica fermecatoare, s-a filmat acolo Game of Thrones.


Restul scenariilor sunt, in marea majoritate, off the topic catre paranoide, Romania trebuia sa intre in spatiul Schengen cu mult inainte de razboi, inainte de criza utilitatilor, inainte de criza de materii prime si materiale.

Iar in ce priveste migrarea fortei de munca din afara UE deja intrate in Romania, intr-adevar, foarte probabila odata cu intrarea Romaniei in Spatiul Schengen, asta ar trebui sa fie ultima noastra problema. De peste 10 ani trimitem in Spatiul Schengen, fara a fi parte din el, milioane de romani, am inceput cu cei necalificati, apoi cu cei calificati si acum avem tot ce poate fi mai grav, “brain-drain-ul, pleaca medici, IT-isti si ingineri pe capete.

Si Alex, te rog, nu spune ca e mai complicat de atat, ca nu e, nimic nu este mai putin complicat decat banii. Asadar, incercam si la anul…

* google translate engleza-chineza Happy Holidays Limited

** google translate engleza-tailandeza Calm Seas Limited

***

(Citește și: ”Gazele din Marea Neagră – evoluțiile de pe ultima sută de metri, umăr la umăr cu Schengen”)

***

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

3 răspunsuri

  1. Acum a fost momentul.
    In afara jocurilor de culise Austria-Olanda era evident pentru romani ca vor bloca aderarea Ro.
    Interesul lor economic a primat.
    Dar marea vina a neaderarii trebuie vazuta si la politicienii romani de la Bucuresti.
    Cu actualii simulanti in diplomatie si economie nu vom reusi nici in runda 2 sau runda 3.
    Daca va mai fi!
    Iar eu nu am vazut sustinerea cancelariilor occidentare decat asa ca o frectie.
    Trebuiesc alti oameni dedicati, pregatiti, competenti care sa reia procesul aderarii la S.
    P. S.
    Nu cred ca la V2 distanta Constanta -Munchen de 1770 km poate fi facuta intr-o zi in mod real.
    Realist pe „autostrazile” din Ro face mai mult de o zi.
    Pe unde ar lua-o Tir-ul.
    Per total 3 zile.

  2. Nu cred ca sta in picioare argumentul cu portul Constanta . Ganditi-va ca portul Constanta este aproape blocat din cauza cerealelor din Ucraina . Unde sa mai adaugam containere din China destinate Europei ? Pur si simplu nu exista suficienta capacitate si infrastuctura .

  3. Calculul pentru un port din Schengen din sud care ar fi? Trieste e fostul port imperial habsburgic, de exemplu. Italia e plina de porturi.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

3 răspunsuri

  1. Acum a fost momentul.
    In afara jocurilor de culise Austria-Olanda era evident pentru romani ca vor bloca aderarea Ro.
    Interesul lor economic a primat.
    Dar marea vina a neaderarii trebuie vazuta si la politicienii romani de la Bucuresti.
    Cu actualii simulanti in diplomatie si economie nu vom reusi nici in runda 2 sau runda 3.
    Daca va mai fi!
    Iar eu nu am vazut sustinerea cancelariilor occidentare decat asa ca o frectie.
    Trebuiesc alti oameni dedicati, pregatiti, competenti care sa reia procesul aderarii la S.
    P. S.
    Nu cred ca la V2 distanta Constanta -Munchen de 1770 km poate fi facuta intr-o zi in mod real.
    Realist pe „autostrazile” din Ro face mai mult de o zi.
    Pe unde ar lua-o Tir-ul.
    Per total 3 zile.

  2. Nu cred ca sta in picioare argumentul cu portul Constanta . Ganditi-va ca portul Constanta este aproape blocat din cauza cerealelor din Ucraina . Unde sa mai adaugam containere din China destinate Europei ? Pur si simplu nu exista suficienta capacitate si infrastuctura .

  3. Calculul pentru un port din Schengen din sud care ar fi? Trieste e fostul port imperial habsburgic, de exemplu. Italia e plina de porturi.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

România a reușit să facă progrese semnificative în ceea ce privește recuperarea decalajului față de media în privind PIB-ului pe cap de locuitor. Odată cu aderarea la NATO

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: