vineri

26 aprilie, 2024

25 ianuarie, 2021

Bruxelles-ul a deschis două investigații preliminare cu privire la practicile publicitare ale Google, cercetând modul în care compania colectează date și modul în care operează pe piața publicității.

Data de 25 ianuarie constituie termenul limită până la care mai multe companii erau așteptate să trimită Comisiei Europene răspunsuri la chestionare transmise de Comisie în decembrie 2020.

Autoritatea de concurență din UE a investigat și amendat Google de trei ori, între 2017 și 2019, cu peste 8 miliarde euro amenzi și solicitarea de a-și reduce barierele ridicate în fața concurenței.


Cele două noi investigații reprezintă o abordare nouă a UE în disputa cu gigantul tech american, iar Politico prezintă câteva chestiuni importante de cunoscut despre aceste investigații lansate de Bruxelles.

O lovitură dată modelului de business

Anchetele anterioare ale Comisiei Europene au vizat rezultatele căutării Google și sistemul său de operare mobil. De această dată, Bruxelles verifică modelul de afaceri al gigantului tehnologic – adică modul în care Google își câștigă banii.

„Comisia a realizat anterior că scopul Google este să adune date. Acum se îndreaptă spre esența problemei: cum monetizează aceste date prin publicitate online”, a declarat avocatul  Thomas Vinje de la firma Clifford Chance, care este angajată de adversari ai Google în mai multe procese antitrust.

(Citiți și: ”Google, anchetat de Comisia Europeană pentru practicile de pe piaţa publicităţii online”)

Afișarea de reclame pe site este foarte importantă pentru afacerile media, care încearcă să vândă spațiu de reclamă pe site mai scump decât o face Google. În ciuda prețurilor mici practicate de Google, acesta încasează mai mulți bani din publicitate decât site-urile, chiar și cele cu trafic foarte mare.

Cazul încă se construiește


Primele anchete demarate de Bruxelles împotriva Google și Facebook au avut caracterul unor investigații sectoriale, în care autoritatea în materie de concurență a vizat practici generale, adresând solicitări pentru a-i fi puse la dispoziție cantități importante de informații cu privire la colectarea datelor și publicitate online.

Peroane familiarizate cu dosarele acum în lucru spun că noile seturi de întrebări formulate de Comisie și adresate unor competitori ai Google sunt mult mai precise, par să fie inspirate din răspunsuri anterioare transmise de americani și par să adreseze chestiuni mult mai țintite.

”Comisia vede fum, dar încă verifică dacă arde ceva cu adevărat”, citează Politico unul dintre avocații care au ajutat o companie să răspundă la chestionarele Comisiei.

Aceste chestionare lansate de Comisia Europeană indică faptul că aceasta are conturate o serie de abordări care ar putea ajuta la demonstrația că Google are un comportament anticoncurențial.

Reacția întârziată poate constitui un atu al Comisiei

În materie de reguli ale concurenței, Comisia Europeană a fost, multă vreme, deschizător de drumuri, după lungi investigații apărând primele amenzi acordate Microsoft sau Intel.

O serie de practici ale Google aflate în atenția Comisiei Europene sunt însă în curs de investigare în Statele Unite, Australia, Franța și Marea Britanie, iar rezultatele obținute de aceste state pot ”ghida” căile de atac ale Comisiei.

La fel de important, răspunsurile primite de Comisie pot ajuta la reglajul fin al Digital Markets Act, propunere legislativă a Comisiei Europene care vizează limitarea puterilor platformelor sociale.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: