miercuri

29 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

2 ianuarie, 2018

Marile bănci și companii de administrare de investiții din Uniunea Europeană lucrează la ultimele retușuri pentru a fi pregătite pentru aplicarea, de miercuri, a noilor reglementări financiare grupate sub acronimul MiFID II. .

Scopul directivei Comisiei Europene MiFID II (Markets in Financial Instruments Directive) este creșterea transparenței și consolidarea protecției investitorilor pentru a evita problemele crizei financiare declanșate în 2007 – 2009.

Printre altele, tranzacțiile cu acțiuni, obligațiuni, instrumentele derivate, mărfuri și cu alte instrumente trebuie raportate centralizat și autoritățile de piață vor avea la dispoziție o mulțime de informații pentru a încerca să vadă mai devreme abuzurile și bulele de piață, după ce au ratat sosirea celei mai recente crize, spune o analiză Reuters.


Începând de miercuri, băncile, administratorii de fonduri de investiții și alții asemenea lor riscă amenzi considerabile, dacă , de pildă, nu vor completa, în 15 minute, rapoartele privind anumite tranzacții.

Operatorii de pe piețe au cheltuit milioane de euro pentru a pregăti „ziua cea mare”. Băncile globale de top și managerii de active vor fi cheltuit anul acesta 2,1 miliarde de dolari pentru a se conforma regulilor, potrivit unui raport citat de Reuters.

MiFID II sporește și gradul de liberalizare a accesului pe piețele financiare naționale de oriunde din UE, iar România ar putea fi vulnerabilă, pentru că nu a transpus integral în legislația națională directiva europeană.

Pe de altă parte, subdezvoltarea piețelor autorhtone, mai ales a detivatelor, ne ferește de o parte din consceințele negative, dar și de fructificarea oportunităților, mai ales în finanțarea economiei.

(Citiți și: O altă hartă a UE cu mai multe viteze: România şi alte 16 ţări din UE nu au adoptat Directiva piețelor financiare)


Autoritatea Europeană pentru Valori |Mobiliare și Piețe (ESMA) va recurge la noile date pentru a stabili limite pe pozițiile de tranzacționare și va urmări modul în care investitorilor li se frunizează mai multe informații despre cele mai bune oferte ale platformelor de tranzacționare

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Managerii de investiții va trebui să dezvăluie investitorilor care îi plătesc mai mult din rezultatele cercetărilor de piață. Un obiectiv fundamental al MiFID inițial a fost de a spori concurența în tranzacționarea acțiunilor, permițând noilor platforme online să devină rivalii unor monștri sacri de veacuri precum Bursa de Valori din Londra (LSE).

„Vor fi vremuri interesante în următorii câțiva ani, cu intrarea pe piață a unor noi jucători, cu folosirea pe deplin a noilor informații disponibile pentru ca atât managerii cât și clienții lor să-și remodeleze activitățile pe piață”, a declarant un furnizor de software de tranzactionare, citat de Reuters.

Principalele elemente ale MiFID II

  • Noi cerințe de transparență pentru platformele de tranzacționare pentru a spune unei pieței mai extinse care este oferta de prețuri, astfel încât investitorii să poată verifica că primesc cea mai bună ofertă.
  • O gamă mult mai largă de tranzacții trebuie raportată autorităților de reglementare într-un format mai standardizat. Datele vor fi utilizate de autoritățile de reglementare pentru a detecta abuzurile de pe piață și de către investitori pentru a evidenția prețuri mai puțin competitive;
  • Tranzacționarea prin telefon, înlocuită cu platforme electronice în obligațiuni și derivate extrabursiere, pentru a spori transparența;
  • O reglementare mai severă a tranzacțiilor cross (cu vânzări si cumparari intre clientii aceluiași intermediar);
  • Actualizarea regulilor de tranzacționare de mare frecvență sau ultra rapidă;
  • ESMA obține puteri și competențe sporite de a restricționa sau interzice produsele financiare periculoase;
  • Băncile și consilierii de investiții trebuie să prezinte informații clare privind tipurile de investitori potrivite pentru anumite produse pentru a evita vânzările sub presiune;
  • Managerii de active trebuie trebuie să prezinte informații clare privind plata cercetării de piață de care beneficiază;
  • Limite mai stricte pentru pozițiile deținute de un broker pentru a evita influențele nejustificate asupra prețurilor de pe piață.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: