15 iunie, 2021

Circa 121 de formulare ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) circulă în continuare pe suport de hârtie, potrivit un inventar realizat de instituția care își propune să transpună cel puțin 107 dintre acestea, în viitorul apropia, în format electronic, a anunțat marți Mirela Călugăreanu, președinte ANAF.

”Am inventariat toate formularele care mai circulă încă pe suport de hârtie. Sunt 121. De la începutul acestui an și până astăzi, pentru 107 dintre aceste formulare deja s-au făcut diligențele pentru a fi preluate, cu ajutorul colegilor noștri cu ajutorul colegilor noștri de la centrul național de informații fiscale din cadrul MFP, în format electronic. Deci din 121, 107 vor fi transpuse în perioada imediat următoare în format electronic”, a anunțat Mirela Călugăreanu, în cadrul conferinței Un an de marș al digitalizării: Administrația – de la basic la nivelul următor, organizată marți de CursDeGuvernare.ro.


Președintele ANAF a precizat că printre prioritățile incluse în reforma digitalizării instituției se numără transpunerea electronică a formularelor utilizate în prezent de contribuabili, dar și dezvoltarea serviciilor la distanță atât a celor actuale, cât și dezvoltarea de noi funcționalități și crearea unei game extinse de servicii.

În ceea ce privește conectarea caselor de marcat la serverele ANAF, o restanță importantă în ceea ce privește informatizarea instituției, Mirela Călugăreanu a precizat că numărul acestora a urcat la 61 de mii, față de circa 31 de mii câte fuseseră conectate până la sfârșitul lui martie, lună în care a fost demarat procesul.

”Până în prezent s-a reușit interconectarea unui număr de peste 61.000 de case de marcat. De asemenea, pentru că am avut un dialog accentuat cu mediul de afaceri, ați observat că proiectul SAF-T se află într-o etapă accelerată. Nu în ultimul rând, lucrăm în cadrul unui grup cu Ministerul Finanțelor Publice la proiectul factură electronică”, a precizat șefa ANAF.

Marile companii au termen limită 30 iunie 2021 pentru conectarea caselor de marcat la servele ANAF. Contribuabilii mici și mijlocii mai au timp până la 30 noiembrie 2021. Companiile care nu vor respecta termenele impuse de riscă o amendă cuprinsă între 8.000 și 10.000 de lei.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: