vineri

1 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

27 februarie, 2013

Deputatul Ion Stan a fost trimis în judecată pentru presupuse infracțiuni de trafic de influență, în legătură cu banii pentru campania sa electorală, a informat, miercuri, Direcția Națională Anticorupție.

Procurorii DNA au înaintat spre judecare la Înalta Curte de Casație şi Justiție.

Anchetatorii îl acuză pe deputatul independent (ales din partea PSD) Ion Stan că a cerut bani de la un om de afaceri, lăsând să se înțeleagă că are influență asupra unor funcționari, pentru a-i facilita antreprenorului obținerea unor contracte pe fonduri publice.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Stan urma să folosească banii ceruți de la omul de afaceri în campania electorală pentru alegerile din 9 decembrie 2012, în urma cărora deputatul a și câștigat un nou mandat.

În decemebrie 2012, după alegeri, majoritatea din noul Parlament a respins cererea procurorilor de încuviințare a arestării preventive a deputatului Stan.

Ce spun procurorii DNA că a făcut deputatul Ion Stan:

  • În perioada 12 -14 noiembrie 2012, inculpatul Stan Ion, deputat în Parlamentul României, a solicitat unui denunțător 130.000 lei, bani destinaţi achiziționării combustibilului necesar unor autoturisme ce urmau a fi folosite în cursul campaniei electorale, precum și achiziționării de produse alimentare ce urmau a fi împărțite în preajma alegerilor parlamentare.
  • Inculpatul a pretins banii lăsând să se înţeleagă că are influenţă asupra unor funcţionari cu putere de decizie, în vederea înlesnirii derulării unor contracte în curs, precum şi pentru obţinerea unor noi contracte de lucrări, de către firmele controlate direct sau indirect de denunţător.
  • În zilele de 16, 19, 21 şi 22 noiembrie 2012, inculpatul Stan Ion a primit, prin intermediul şoferului său, Sarca Florin, patru tranşe a câte 15.000 lei fiecare (în total 60.000 lei) o parte din bani fiind folosiţi pentru achiziţionarea unor materiale de promovare ce urmau a fi împărţite în campania electorală.
  • În perioada mai-noiembrie 2009, inculpatul Stan Ion, având funcția de președinte al organizației județene Dâmbovița a unui partid politic, în baza unei pretinderi anterioare, a primit, în mod indirect, în beneficiul formațiunii politice din care face parte, de la acelaşi denunţător, produse pentru campania electorală în valoare de circa 535.000 lei.
  • În schimb, inculpatul l-a lăsat pe denunţător să creadă că are influență asupra unor funcționari, respectiv primari ai unor localități din judeţul Dâmbovița, astfel încât ar putea să determine acele primării să încheie contracte cu firme controlate direct sau indirect de către denunțător.
  • Solicitarea de încuviințare a arestării preventive a deputatului Stan Ion a fost respinsă prin vot, la data de 21 decembrie 2012, de Plenul Camerei Deputaților, deşi anterior, Comisia juridică a Camerei Deputaților votase pentru încuviințarea arestării preventive a inculpatului.
  • Având în vedere circumstanţele legate de imunitatea parlamentară, procurorii au dispus, faţă de deputatul Stan Ion, măsura preventivă a obligării de a nu părăsi ţara, pe o durată de 30 zile. Durata măsurii preventive a fost prelungită succesiv, urmând ca ultima prelungire să expire la 21 martie 2013. Toate plângerile formulate de inculpat împotriva măsurii obligării de a nu părăsi țara au fost respinse de instanţă.
  • Faţă de Sarca Florin, şoferul inculpatului Stan Ion, s-a dispus scoaterea de sub urmărire penală pentru complicitate la săvârşirea infracţiunii de trafic de influență, întrucât a reieșit că faptei îi lipsește unul dintre elementele constitutive ale infracțiunii sub aspectul laturii subiective, respectiv intenția directă şi cunoaşterea faptei penale a autorului.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: