Din media române, publicul a aflat zilele trecute că ”un om de afaceri PSD” a adus în România un ”consultant politic american”.
Apoi, în week-end-ul trecut au apărut succesiv câteva declarații ale lui Liviu Dragnea: ”Președintele și instituțiile nu au primit oferta mea de pace. Se pare că s-a înțeles că asta ar fi o slăbiciune a noastră, a mea și a PSD, drept pentru care s-a încheiat această perioadă de pace.” și ”Nu știu ce are Soros cu mine, dar are ceva”.
Declarațiile liderului PSD se bazează, însă, pe ceva: pe disponibilitatea consultatului său american de-a ”detona” cu seninătate, în spațiul public, câteva ”adevăruri” garantate prin simplul fapt că e american.
Cine e personajul și cât de comerciale sunt adevărurile sale, prezentăm mai jos :
***
Interviul publicat marți de Adevărul și un comentariu, publicat tot marți, de HotNews lămuresc identitatea consultantului: Roger Stone.
Un veteran al consultanței politice, care a colaborat la campaniile a 4 președinți americani. Ultimul: Donald Trump
Specializat în campanii negative, Roger Stone nu este consultantul politic pe care oricine și-l poate permite. Dar asta nu pare o problemă nici pentru Liviu Dragnea, nici pentru PSD.
Cine este Roger Stone. Cel mai tânăr anchetat în Watergate
Roger înțelege democrația în mod diferit față de majoritatea politicienilor. Democrația este procesul prin care atragi majoritatea– Tucker Carlson, Fox News
Consultantul politic Roger Stone este una dintre cele mai controversate personaje din Washington. Subiect al unui documentar realizat după victoria lui Donald Trump (Get me Roger Stone, Netflix– n. red), Roger Stone are o filosofie politică cinică, între convingerile sale figurând expresiile:
- Mai bine să ai reputație proastă decât să nu ai deloc o reputație
- Ataca, atacă, atacă. Nu te apăra niciodată
- Credeți că alegătorul face diferența între divertisment și politică? Politica este showbiz-ul oamenilor urâți
Și-a început ”ucenicia” încă din școală, potrivit propriilor declarații sprijinind candidatura lui John F Kennedy în defavoarea lui Richard Nixon. Aportul său a constat în lansarea zvonului, în orașul în care locuia, că Nixon a propus ca elevii să meargă la școală și duminica.
”Pentru prima dată am înțeles valoarea dezinformării”, declară Roger Stone în documentarul realizat de Netflix.
El spune că a participat la Convenția Partidului Republican din 1964, când avea 12 ani, acela fiind momentul în care a realizat ce vrea de la viață: să facă politică.
Ulterior avea să devină fascinat nu de familia Kennedy, ci de Richard Nixon.
A lucrat în campaniea pentru realegerea lui Richard Nixon din 1972, reușind inclusiv performanța de a fi cea mai tânără persoană (19 ani) audiată în scandalul Watergate ca beneficiar al fondurilor ”murdare” manipulate de republicani.
După scandalul Watergate, a devenit omul de legătură dintre stafful de campanie a lui Ronald Reagan și Richard Nixon, personaj politic care generează o nouă regulă a lui Roger Stone: ”Cineva nu este terminat când e învins. E terminat doar când renunță”.
În 1978, odată cu înființarea Comitetelor Politice de Acțiune (PAC), responsabile cu strângerea de fonduri în beneficiul politicienilor, se alătură NCPAC din Virginia. Aici, afirmă Roger Stone, ”am fost pionierii folosirii în exces a campaniei negative în scopul câștigării alegerilor- nu mai făcuse nimeni asta”.
Stone a fost unul dintre inventatorii sistemului politic actual american, în care comitetele de tipul PAC finanțau alegerea unor politicieni, apoi influențau deciziile acestora.
Stone este chemat în 1980 să lucreze pentru campania lui Ronald Reagan, ca director politic regional pentru 3 state din Nord, acolo unde a pus pe picioare strategia de atragere a voturilor catolicilor și a voturilor muncitorilor.
Chiar în mijlocul campaniei electorale, alături de 2 prieteni, fondează firma de lobby Black, Manafort&Stone.
Începe afacerile în primele zile ale administrației Reagan, la a cărui alegere a contribuit.
”Am spus: o să scot o căruță de bani din asta, o spun fără părere de rău. Eram cei mai buni, eram cea mai puternică firmă de lobby din Washington. Am făcut lucruri pe care nimeni nu le mai făcuse”, rememorează perioada Roger Stone.
În lista clienților, Mobutu Sese Seko, Ferdinand Marcos, partidul UNITA din Angola. ”Unii văd un luptător pentru libertate, alții văd un terorist”, este argumentul sub care Stone a acceptat acești clienți.
Donald Trump avea 39 de ani când l-a cunoscut pe Roger Stone. În 1981 este angajat de Trump pentru a-i face lobby pentru facilitarea construirii unor cazinouri.
Consultantul politic a încercat ani de zile să îl convingă pe miliardar să candideze la președinția SUA. L-a antrenat pe Trump pentru asta chiar din 1987.
Dar a reușit abia în 2014 să îl convingă să se arunce cu adevărat în luptă.
Iar când a început campania electorală nu a rămas într-un birou, a coborât în stradă pentru a face posibilă alegerea lui Trump. Bineânțeles, făcând ce știa mai bine: imagine negativă pentru familia Clinton.
Un răspuns
Cred ca Roger Stone nu stia prea multe despre clientul roman, ca altfel ar fi refuzat colaborarea – dupa ce te-ai ocupat de Trump, Nixon si Mobutu sa ajungi la un bisnitar maradonist de Teleorman…
Penibil, dar ce sa mai zicem de Blair si Ponta-Ghita…