duminică

3 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

24 august, 2021

Efectele ajutoarelor fiscale adoptate în criza Covid au fost evaluate după trei măsuri, respectiv rambursarea TVA cu control ulterior, eșalonarea la plată în formă simplificată și anularea accesoriilor, potrivit ministrului Finanțelor Dan Vîlceanu.
Aceste măsuri vor fi permanentizate, respectiv prelungite (ultima) datorită efectelor pozitive pe care le-au avut atât asupra mediului de afaceri cât și asupra veniturilor bugetare, a anunțat marți ministrul, în cadrul primei conferințe de presă de la preluarea mandatului.

În afara prezentării efectelor măsurilor fiscale adoptate în contextul crizei generate de COVID-19, el a reluat măsurile de digitalizare ale administrației fiscale avute în vedere de Guvern, prezentate în mai multe rânduri de șefa ANAF. Dan Vîlceanu a precizat totodată că implementarea proiectului e-facturare, despre care se cunosc puține detalii la ora actuală, va începe luna viitoare.

”În primă fază sistemul va funcționa b2g, business to government, vom avea un proiect-pilot astfel încât să observăm dacă sunt lucruri care trebuie îmbunătățite și ulterior să-l introducem și b2b. Practic vom avea contribuabilii care sunt în relații cu statul care vor aplica în primă fază acest sistem, după care vom trece și b2b. Această măsură va fi implementată începând cu septembrie 2021, din luna care urmează în relația contribuabil-stat”, a anunțat ministrul Finanțelor Publice.

Impactul măsurilor de sprijinire a mediului de afaceri


După cum au anunțat mai mulți oficiali în ultimele luni, Guvernul lucrează la permanentizarea unor măsuri fiscale adoptate în timpul crizei generate de pandemia de COVID-19 pentru a sprijini mediul de afaceri.

  • permanentizarea producerii de rambursare a TVA solicitată prin deconturi cu sumă negativă de TVA, cu opțiune de rambursare, în sensul în care rambursarea se efectuează cu control ulterior.

”Este o măsură pe care dorim să o permanentizăm pentru că a avut un efect benefic”, a comentat Dan Vîlceanu, oferind mai multe cifre.

În perioada 01.11, din momentul în care a fost introdusă, până în 31.07.2021, numărul solicitărilor de rambursare de TVA analizate a fost de peste 179 de mii. Dintre acestea peste 160 de mii de deconturi au fost soluționate cu control ulterior, un procent de 90% din totalul cererilor soluționate. Suma totală aferentă rambursărilor de TVA cu control ulterior a fost de 27 de miliarde de lei, peste 83% din suma totală solicitată la rambursare.

Consecințele pozitive ale acestei măsuri se reflectă și în evoluția descrescătoare a stocului de rambursări de TVA. La data de 1 noiembrie 2019, numărul solicitărilor de rambursare de TVA nesoluționate era de aproximativ 30 de mii, în sumă de 7,2 miliarde de lei, în timp ce la data de 31 iulie 2021, se mai aflau în diferite stadii de soluționare doar 4.700 în sumă de 2,7 miliarde”, a argumentat ministrul.

  • permanentizarea procedurii de eșalonare la plată în formă simplificată

În prezent un număr de 58.476 de contribuabili beneficiază de eșalonări la plată în formă simplificată pentru obligații în sumă de 12,7 miliarde de lei.

Încasările realizate ca urmare a acordării eșalonărilor la plată în formă simplificată sunt în cuantum de 14,2 miliarde, rate eșalonate și obligațiile de bază.

”Există, atâta vreme cât creăm un parteneriat cu mediul de afaceri, un efect benefic și încasăm mai multe venituri la buget”, a precizat ministrul.

  • extinderea privind anularea accesoriilor (OUG 69/2020, prelungită până în ianuarie 2022)

”Această măsură vine ca o măsură reparatorie pentru că ar fi creat o discriminare pentru contribuabili”, a motivat Dan Vîlceanu.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

La data intrării în vigoare a ordonanței de urgență au beneficiat de această facilitate un număr de 71.800 de contribuabili care au achitat 56 de miliarde de lei la bugetul general consolidat și au beneficiat de anularea unor accesorii în sumă de doar 3 miliarde.

”Este o măsură care a adus venituri le bugetul de stat și o măsură prin care atunci când un contribuabil are o dificultate financiare vii în ajutorul lui, nu îi execuți conturile, nu îi oprești activitatea, ai o discuție, faci o eșalonare. E o simplă cerere și efectele benefice se văd din cifre”, a comentat ministrul.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: