Dacia a înregistrat în primele patru luni cea mai mare creştere a înmatriculărilor de autoturisme din Franţa, în condițiile în care piața auto din hexagon este în scădere.
Marca românească a Renault a crescut cu 23%, ajungând la 30.352 mașini înmatriculate în primele 4 luni ale anului 2013, arată date publicate, joi, de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile, citat de Mediafax.
Creșteri la înmatriculare au mai avut mărcile Hyundai (19%), KIA (6,9%), Lexus (5,3%), Fiat (4,8%) şi Toyota (3%).
Per total, piaţa franceză a consemnat o scădere de 12,3%, ajungând la 591.741 unităţi.
Aatfel, cota de piaţă a Dacia a avansat de la 3,66% în primele patru luni ale anului 2012 la 5,13% în perioada similară a anului 2013.
Avansul Dacia a compensat parţial declinul de 13,3% al grupului Renault, ale cărui vânzări pe piaţa autoturismelor noi a scăzut cu 7,5%. la 141.159 unităţi. Cota de piaţă a grupului se situează la 23,85%.
Dacia Sandero s-a menţinut la patru luni pe locul al zecelea în topul celor mai bine vândute autoturisme din Franţa, cu 12.395 unităţi şi o cotă de piaţă de 2,1%. Liderul este modelul Renault Clio IV, cu 37.141 unităţi vândute şi cotă de piaţă de 6,3%.
SUV-ul Duster se situează pe poziţia a 15-a, cu 10.400 de unităţi înmatriculate şi cotă de piaţă 1,8%, Lodgy pe 30, cu 4.559 unităţi şi cotă de 0,8%, iar Dacia Dokker pe 74, cu 2.255 unităţi şi o cotă de piaţă de 0,4%.