4 mai, 2011

România este interesată îm promovarea şi producerea vehiculului electric, un pas important putând fi constituit de atragerea fabricaţiei de componente pentru maşini electrice la centrul Renault de la Titu, în următorii 2 ani, se arată în Programul Naţional de Reformă 2011-2013, adoptat de Guvernul României şi transmis la Comisia Europeană.

Documentul reţine că Renault a dezvoltat, în cadrul alianţei Renault – Nissan, vehicule electrice de două tipuri: maşini la care bateria trebuie încărcată la reţeaua electrică şi automobile la care bateria se poate schimba în staţii special amenajate.

”Aspectele legate de costuri privind modalităţile de alimentare şi tipul de baterii utilizate sunt în discuţie pentru alegerea unuia sau altuia din aceste vehicule”, se menţionează în PNR 2011-2013.


În planul său, Guvernul se arată interesat ca la centrului Renault Technologie Roumanie de la Titu, judeţul Dâmboviţa, să se proiecteze şi chiar să se fabrice componente de maşini electrice, precum şi de dispozitive de alimentare a acestor autovehicule.

”Luând în considerare faptul că Renault este unul dintre promotorii europeni în domeniu, România este interesată în atragerea proiectării în cadrul centrului Renault Technologie Roumanie (RTR) de la Titu şi a fabricaţiei de componente auto sau pentru reţele de alimentare în România, într-un viitor apropiat (2-3 ani)”, doreşte Guvernul.

500.000 euro pentru elaborarea strategiei inovării

 

Inclusiv pentru dezvoltarea tehnologiei automobilului electric în România, Executivul de la Bucureşti – prin Ministerul Economiei şi prin Agenţia Naţională de Cercetare Ştiinţifică de la Ministerul Educaţiei – vrea să elaboreze până la jumătatea anului 2012 Strategia naţională în domeniul inovării.


O alocare bugetară de 2 milioane de lei va fi făcută pentru elaborarea strategiei  în cadrul căreia o atenţie specială va fi acordată măsurilor de sprijin pentru înfiinţarea unor clustere  tehnologice, orientate spre domenii de înaltă tehnologie, în sectoare strategice (de exemplu: energie, transporturi – industria automobilului electric), potrvit PNR 2011-2013.

Recent, Guvernul a a adoptat o ordonanţă de urgenţă prin care va acorda peste 3.600 de euro persoanelor care casează o maşină veche şi îşi cumpără un automobil electric.

Fără să caseze vreun automobil vechi, cumpărătorul unei maşini electrice primeşte un spijin de la stat de 20% din valoarea autovehiculului achiziţionat, dar nu mai mult de 3.700 de euro.

 

Ford România a primit doar 18 milioane de euro din ajutorul de stat

 

Potrivit PNR 2011-2013, în anul 2010, compania Ford a primit circa 18 milioane de euro din ajutorul de stat de 143 de milioane de euro pe care Guvernul Tăriceanu se angajase să i-l acorde, dacă aceasta va face investiţii de 675 de milioane de euro la Craiova.

”Se aşteaptă dezvoltarea şi modernizarea capacităţilor de producţie, creştere producţie de maşini şi motoare, atragerea IMM-urilor în lanţurile de furnizori şi crearea de noi locuri de muncă”, se menţionează în documentul guvernamental.

Programul de producţie al Ford la Craiova cuprinde automobile şi motoare.

Pe lângă acest ajutor de stat, Guvernul României, de această dacă sub conducerea lui Emil Boc, a oferit Ford, în ianuarie 2008, garanţii de 80% dintr-un credit de 400 de milioane de euro luat de companie de la Banca Europeană pentru Investiţii, în vederea dezvoltării uzinei de la Craiova.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

3 răspunsuri

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

3 răspunsuri

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: