duminică

26 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

12 august, 2016

mircea dumitruMinisterul Educației a primit la rectificare peste un miliard de lei, probabil cea mai importantă suplimentare, de după Revoluție, primită pe parcursul anului de către sistemul de învățământ. 

Sunt bani care ajung atât la profesori, cât și la elevi, prin programe pentru decontarea integrală a navetei elevilor, stimularea cadrelor didactice din școli defavorizate, prin corectarea unor ilegalități din sistemul de salarizare sau prin mai multe manuale gratuite.

Anul acesta, Ministerul Educației a primit la rectificarea bugetară o sumă foarte mare. Este probabil pentru prima oară în ultimii 25 de ani când Educația primește la rectificarea bugetară o astfel de sumă importantă, mai mult de un miliard de lei. (…)  Sunt măsuri, deopotrivă, pe axa de educație, care sunt menite să asigure o anumită stabilitate profesorilor, dar și elevilor din învățământul public românesc și măsuri care se conjugă și cu anumite decizii care au fost luate pe latură socială”, a explicat ministrul Mircea Dumitru, citat de Agerpres.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Miliardul va fi distribuit astfel:

  • 417,8 milioane de lei destinate învățământului universitar
  • 597,9 milioane lei către învățământul preuniversitar

Acestei sume i se adaugă alte 225 de milioane de lei deblocate din conturile universităților.

Cum se vor cheltui banii

  • Universitățile vor avea acești bani la dispoziție atât pentru plata drepturilor salariale, cât și pentru anumite proiecte de investiții, a spus ministrul
  • 32 de milioane de lei vor fi folosiți pentru asigurarea a peste 3,6 milioane de manuale școlare noi. În anul școlar 2016 – 2017 avem și o premieră la acest capitol: „Este pentru prima dată când  Ministerul Educației asigură manuale școlare gratuite pentru elevii din clasele a XI-a și a XII-a”, a explicat ministrul Mircea Dumitru.
  • Decontarea navetei elevilor. „Există un prim proiect de ordonanță de urgență, elaborat în parteneriat cu Cancelaria prim-ministrului, astfel încât să putem asigura decontarea navetei elevilor. OUG rezolvă problema nedecontării integrale a costurilor de navetă ale elevilor care studiază în altă localitate decât în aceea de domiciliu. În acest moment luăm în calcul varianta de a asigura 50% din costuri din bugetul național, restul urmând să provină din bugetele locale ale Consiliilor Județene”, a declarat Mircea Dumitru.
  • vor beneficia de bani cadrele didactice și personalul auxiliar din învățâmânt, adică aproximativ 280.000 de oameni, prin corectarea salariilor din învățământul universitar și preuniversitar
  • o parte din sumă ajunge la personalul didactic care nu a obținut hotărâri judecătorești pentru plata diferențelor salariale pentru perioada octombrie 2008 — mai 2011. Ei beneficiază deastfel de drepturi, începând cu anul 2016, într-un mod similar acelor cadre didactice care au obținut aceste drepturi în urma unor unor hotărâri judecătorești
  • Proiectul pilot pentru asigurarea unei mese calde pentru elevii din învățământul preuniversitar. „Proiectul pilot la care ministerul a lucrat alături de Ministerul Finanțelor vizează 21 de școli alese astfel încât să acopere întreaga diversitate de unități de învățământ din România”, a precizat Mircea Dumitru.
  • Programul „Profesori motivați în școli defavorizate”. „Aceasta este, de fapt, o componentă a unei strategii mai largi a Guvernului, un pachet de măsuri antisărăcie, pe care l-am și discutat în detaliu, și am și anunțat public acum câteva zile împreună cu domnul ministru Ghinea, care sunt liniile principale ale acestei viziuni strategice. Ceea ce ne dorim aici, în ceea ce privește componenta educațională, este nevoia de a sprijini cadrele didactice care predau în școlile defavorizate din întreaga țară. Ministerul Fondurilor Europene a lansat o linie de finanțare care sprijină atragerea tinerilor profesioniști pentru a preda în școli defavorizate din întreaga țară. Bugetul care a fost alocat este de 25 de milioane de euro și avem în vedere acele zone, în primul rând, în care sunt copii cu risc ridicat de abandon școlar, copii care provin din familii sărace, defavorizate, copii care au diverse dizabilități sau care provin din etnia romă. De asemenea, copii care locuiesc în comunități izolate sau aceia care se află în regim de școală de penitenciar sau de reeducare”, a mai explicat ministrul Mircea Dumitru.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: