joi

28 martie, 2024

4 iunie, 2022

Cei care vor să afle informații personale online cu privire la obligațiile fiscale și legate de contribuțiile sociale către ANAF sau să primească prin intermediul internetului acte administrativ fiscale și alte documente trebuie să se înroleze în Spațiul Privat Virtual (SPV). Practic, prin acest serviciu poți vedea online ce taxe ai de plătit și cum să le achiți fără să mai mergi la ghișeu. De asemenea, primești toate informările personale legate de fiscalitate în raport cu ANAF, fără să mai faci drumuri la poștă să ridici o recomandată. Cum îți creezi cont în SPV?

În acest articol vă prezentăm toți pașii pe care trebuie să îi faci pentru a avea un cont personal pe site-ul ANAF.

Cum îți creezi cont în SPV

Primul pas pe care trebuie să-l faci dacă vrei să creezi cont în Spațiul Privat Virtual în calitate de persoană fizică este să accesezi site-ul anaf.ro și apoi secțiunea „Înregistrare în Spațiul Privat Virtual”, care va apărea dacă mergeți cu mouse-ul în partea dreapta, sus, unde scrie „SPV – Spațiu Privat Virtual”. În noua pagină vă apar două cadrane, unul pe care scrie „Persoane Juridice”, celălalt „Persoane fizice”. apăsați pe ce de-al doilea și apoi „Înregistrare utilizatori persoane fizice”. În noua pagină trebuie să apăsați pe primul buton albastru – „Înregistrare cu parolă”.


După ce apăsați „Înregistrare cu parolă” vă apare o pagină în care trebuie să vă scrieți datele personale, precum CNP, numele, actul de identitate, adresă de e-mail și o parolă pentru contul SPV.

Dacă te întrebi cum îți creezi cont în SPV trebuie să știi și cum îl activezi. Potrivit reprezentanților ANAF, există trei modalități prin care poți face acest lucru fără să mergi la ghișeu:

  1. „Verificare număr document”. În caz în care trebuie înscris numărul scrisorii primite în anul 2018 la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu, sau numărul unei somații emise începând cu 1 ianuarie 2015 (aprobare online)
  2. „Verificare număr înregistrare decizie”. În acest caz trebuie înscris numărul unei decizii de impunere sau a unei decizii referitoare la obligații de plată emise începând cu anul 2013 (aprobare online)
  3. Identificare vizuală. Este valabilă în cazul în care după finalizarea cererii de înregistrare SPV trebuie să vă programați online pentru identificare vizuală. La data și ora programării veți fi contactat prin aplicația Zoom și vi se va verifica identitatea. Dacă totul este în regulă primiți, prin mail, confirmarea de înregistrare în SPV.

După ce urmezi pașii de mai sus, vei primi un cod de verificare a adresei de email pentru înregistrarea SPV. Apoi, mai jos, în corpul mail-ului trebuie să apeși câmpul „APĂSAȚI AICI” petrnu aprobarea înregistrării SPV prin identificare vizuală online, sistem video. Data programării trebuie să fie în intervalul a maximum 10 zile de la finalizarea înregistrării.

Accesând butonul „APĂSAȚI AICI” veți fi direcționați către o pagină pe care vă puteți programa. Aici apare o fereastră. Dacă apăsați pe link-ul „Instrucțiuni utilizare aplicați”, veți avea mai multe detalii. Apoi trebuie să apăsați butonul „Continuă”. Apoi ar trebui să apară mesajul: „Dacă doriți să efectuați o vizită la sediul unei unități fiscale, pentru o mai bună pregătire a întâlnirii dumneavoastră, vă rugăm să utilizați formularul de programare prin acționarea butonului „Programare online”.


Cei care se întreabă cum îți creezi cont în SPV trebuie să completeze pe noua pagină adresa de e-mail, CNP, județul și unitatea fisclă. Apoi, mai jos, trebuie să bifați căsuța din dreptul opțiunii „Identificare vizuală on-line (sistem video)”. Mai trebuie să alegeți ziua și apoi să bifați căsuța „Sunt de acord”. Mai jos puteți selecta și ora.

Apoi apare o nouă fereastră în care trebuie să treceți un cod și să apăsați butonul „Rezervă”. Următoarea fereastră care ar trebui să apară este una prin care se confirmă programarea și numărul de înregistrare. De asemenea, veți primi pe mail confirmarea programării. În cazul în care nu vă mai puteți prezenta la data și ora programată, trebuie să folosiți link-ul din email pentru anulare.

Iată și vizual cum arată pașii pe care trebuie să-i urmați pentru programare online:

Cum îți creezi cont în SPV. Programarea online

Cum îți creezi cont în SPV. Puteți să programați o vizită la sediui unei unități fiscale
Cum îți creezi cont în SPV. Completarea datelor personale
Cum îți creezi cont în SPV. Rezervarea

Cum activezi contul SPV cu deplasare la ghișeu

Cei care se întreabă cum îți creezi cont în SPV, trebuie să știe că poate fi activat și la ghișeu. Trebuie să prezentați cartea de identitate și copie și numărul de înregistrare primit după completarea formularului de înregistrare. Progtramarea se face tot online apăsând butonul „Aprobare ghișeu”.

Va apărea o fereastră în care trebuie să completați codurile primite pe e-mail și pe numărul de telefon, dacă este cazul, declarate în formular, și codul de validare înscris pe ecran. Vor fi afișate toate informațiile completate în formular; numărul de înregistrare este necesar pentru cazul în care se optează pentru aprobare la ghișeu. Acest tip de aprobare trebuie realizat în maximum 10 zile de la data completării formularului.

În cazul în care cererea de înregistrare în serviciul Spațiul Privat Virtual este aprobată, va fi transmis un mesaj în acest sens pe e-mail-ul declarat în formular, în cazul în care solicitarea este respinsă, se va comunica aceasta la adresa de e-mail, precum și motivul respingerii.

Cum îți creezi cont în SPV. Înrolarea în SPV pe baza unui certificat digital

Persoanele fizice care doresc să activeze contul SPV pe baza unui certificat digital trebuie să urmeze următorii pași:

  • se accesează site-ul www.anaf.ro, secțiunea „Înregistrare în Spațiul Privat Virtual”;
  • se execută în ordine click pe „Înregistrare utilizatori persoane fizice și juridice”->
    Persoane fizice”-> butonul „Înregistrare cu certificat digital”;
  • în formularul web care se deschide, pentru înregistrarea cu certificat digital, se vor
    completa datele de identificare ale solicitantului și ale persoanei (titularul certificatului
    digital) așa cum sunt solicitate și se încarcă documentul de confirmare;
  • se apasă butonul „Trimite”;
  • se afișează fereastra în care se va completa codul primit pe e-mail-ul și pe numărul
    de telefon, dacă este cazul, declarate în formular și codul de validare înscris pe ecran;
  • vor fi afișate toate informațiile completate în formular;
  • în cazul în care cererea de înregistrare în serviciul Spațiul Privat Virtual este
    aprobată, va fi transmis un mesaj în acest sens pe e-mail-ul declarat în formular; în
    cazul în care solicitarea este respinsă, se va comunica aceasta la adresa de e-mail,
    precum și motivul respingerii.

De asemenea, foarte important de precizat pentru cei care vor să știe cum îți creezi cont în SPV cu un certificat digital este că dacă acesta a expirat, se accesează butonul „Reînnoire certificate digitale”. Se va încărca noul document de confirmare semnat cu noul certificat digital și se va transmite.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: