sâmbătă

20 aprilie, 2024

13 decembrie, 2022

Producătorii germani de automobile și furnizorii asiatici de baterii se reunesc în Ungaria, unde guvernul lui Viktor Orbán oferă companiilor beneficii generoase cu scopul, scrie Euractiv, de a transforma Ungaria în centru global pentru vehicule electrice.

Investițiile în industria auto maghiară sunt dominate de trei țări: Germania, major producător de automobile, plus China și Coreea de Sud, lideri în tehnologia de fabricație a bateriilor pentru automobile electrice.

Companiile din aceste trei țări au fost beneficiare a 29 dintre cele 31 de subvenții acordate de Ungaria pentru investiții majore în sectorul auto și al bateriilor în ultimul deceniu, arată date ale guvernului de la Budapesta.


Beneficiarii unor astfel de subvenții au inclus producătorii auto germani BMW și Mercedes-Benz și producători de baterii precum BYD din China și rivalul coreean Samsung SDI.

Facilitățile fiscale oferite industriei auto de guvernul de la Budapesta

Nivelul mediu al subvențiilor acordate de statul maghiar este de 15% din investiția străină. În plus, Ungaria are și cea mai atractivă fiscalitate din Europa, cu o rată a impozitului pe profit de 9%.

În total, Ungaria a primit peste 14 miliarde de euro în investiții străine directe numai în sectorul bateriilor, în ultimii șase ani, potrivit cifrelor guvernamentale.

Investițiile majore sunt clasificate în general ca fiind cele în valoare de peste 5-10 milioane de euro, în funcție de numărul locurilor de muncă create.

Cum au ajuns asiaticii să producă baterii în Ungaria


CATL din China, cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din lume, și giganții coreeni SK Innovation și Samsung SDI au declarat că investițiile planificate de producătorii auto germani au fost un factor cheie în deciziile lor de a investi în Ungaria.

CATL, de exemplu, investește 7,6 miliarde de dolari pentru a construi cea mai mare fabrică de baterii din Europa în Ungaria. Investiția CATL și fabrica BMW de 2,1 miliarde de dolari vor fi ambele amplasate în orașul Debrețin, un adevărat ecosistem de furnizori orizontali pentru industria auto.

Mercedes-Benz își transformă fabrica din Kecskemet pentru a produce mașini electrice, Audi, brand Volkswagen, produce mașini și motoare electrice în Gyor.

Ungaria caută soluții pentru producția de electricitate

Proiectul maghiar pentru industria auto nu este simplu de implementat. O preocupare esențială este legată de sustenabilitatea rețelei de electricitate a Ungariei, care trebuie să facă față nevoii crescute de alimentare cu energie în anumite zone ale țării.

Când BMW și-a anunțat pentru prima dată planul de a construi o uzină în Debrețin, guvernul s-a angajat să cheltuiască aproximativ 135 de miliarde de forinți pentru îmbunătățirea infrastructurii locale de energie. În ceea ce privește investiția CATL, compania a anunțat că are în vedere producția proprie de energie solară, în cooperare cu parteneri locali din Ungaria.

Mai nou, guvernul Ungariei se preocupă serios să își crească producția proprie și să își asigure acces facil la importuri de electricitate.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: